Auto kasutamine

Kuidas säästa kütust?

Kuidas säästa kütust?

Hinnalanguse järel on kütus autopidamise teine suurem kuluartikkel. Kuid alltoodud soovitusi järgides õnnestub mõnigi kroon kokku hoida.

  • Tegelikus elus kulutab korras  auto rohkem kütust kui tehnilistes andmetes keskmise kulu real kirjas. Ligikaudu võiks arvestada 10- kuni 15-protsendilise enamkuluga. Autol pole viga midagi, lihtsalt igapäevane liiklus on karmim kui Euroopa Liidu kütusekulu määramise test. Hoolimatute sõiduvõtetega saab kütusekulu muidugi veel kasvatada.
  • Äärmiselt aeglane kiirendamine pole mõistlik viis kütuse kokkuhoiuks, liiati segate sellega teisi liiklejaid. Kiirendage käike üles vahetades normaalselt soovitud kiiruseni, seejärel lülitage sisse kõrgeim võimalik käik.
  • Ühtlase kiirusega sõites kasutage kõrgeimat käiku juba alates 50-kilomeetrisest tunnikiirusest ning püüdke mootori pöörded enamasti hoida 2000 ja 3000 p/min vahel.
  • Kui peatute kauemaks kui minutiks, lülitage mootor välja.
  • Linnainimesed, mõelge enamkasutatavad teekonnad – näiteks tööle-koju – läbi. Ehk leidub hõredama liiklusega teid-tänavaid, mida saaksite kasutada? Marsruut läheb küll pikemaks, kuid ühtlase kiirusega sõit annab fooride vahel nõksutamisega võrreldes ikkagi kütusevõidu.
  • Ärge avage aknad ega katuseluuki ning hoidke rehvides alati õiget rõhku – suurenenud õhu- ja veeretakistus tõstavad kütusekulu. Koristage katuselt boksid ja  jalgrattaraamid, kui neid parajasti vaja ei lähe, ning ärge vedage pakiruumis tarbetut kola.
  • Autos toodetakse elektrit kütusest. Seepärast lisab raadio, tagaakna kütte või kliimaseadme kasutamine kütusearvele oma osa.
  • Auto järjepidev hooldamine aitab avastada kütusekulu suurendavaid rikkeid – kas või mõne piduri „pealejäämist“.
  • Autohuvilistele pakutakse kõiksugu imevahendeid – tablette, magnetribasid või kütuselisandeid, mis pidavat  mootori võimsust suurendama, või kütusekulu vähendama, kuid enamasti mõlemat korraga. See on jama. Autoajakirjad on pakutud kraami pidevalt testinud ja jõudnud parimate puhul tulemusele, et need ei mõju autole mingil viisil kahjulikult. Teie rahakotile siiski, niisiis – vältige.

Seotud artiklid

Autode test

BMW X6

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Väga hea juhitavusega linnamaastur, mis on hoolimata edevuse heaks tehtud ohverdustest siiski tähelepanuväärselt ruumikas.