What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Subaru Outback: moodne ja turvaline

26.november 2014
Subaru Outback: moodne ja turvaline

Reklaam



Pildigalerii   

• Nägusam välimus, tuttavad jõuallikad
• Euroopa esmaesitlus Genfis 2015.a. märtsis
• Hind alates 29 500 EUR


Uue Subaru Outbacki Euroopa versiooni esitletakse alles kevadel Genfis. Ühena vähestest õnnestus whatcar.ee-l käia teda juba nüüd Malmös proovimas.

Eesti “rahva-auto” tiitlit on läbi viimase 25 aasta kandnud mitmed masinad. Esimeseks välismaiseks (jättes nõukogude toodangu siinkohal kõrvale), millele säärast nimetust külge kannataks panna, oli ilmselt Ford Sierra. 

Järgnesid mitmed mudelid Honda Civic’ust, Peugeot 206-st ja VW Passat’ist kuni praeguse aja päris uute Honda CR-V või Škoda Octavia’ni välja.

Üllataval kombel julgen samasse ritta paigutada ka Subaru Outback’i, mis hoolimata uute autode seas eelnimetatutest kõrgemast hinnasildist on viimaste aastate jooksul väga populaarseks osutunud. 

Olgu siis põhjuseks diilerite agressiivsus, paindlik hinnapoliitika, suurepärane maine vastupidavuse osas, ruumikus või tõsiseltvõetav nelikvedu – pealinna liikluspildis on Outback niivõrd tavaline auto, et ei pane kedagi pead pöörama, ammuks veel järele vaatama.

Eelkäijast nägusam

Ühe mõru pilli on Subaru pidanud küll alla neelama – välimuse osas kiidetakse praeguse mudeli asemel pigem aastatel 2004-2009 toodetud 3. generatsiooni Outback’i. 

Rohmakad esituled, lamedad küljeplekid ning kõrge-kandiline autopära toonitavad 4. põlvkonna masina suurust ja kõrgust, aga ei köida elegantsi ja disaini hindavaid autoostjad.

Uudismudeli väljanägemine on selle probleemi lahendamisel kahtlemata samm õiges suunas. Vaadates iga detaili eraldi, pole uuendused küll teab kui suured, aga ühtse tervikuna mõjub auto voolujoonelisema ning nägusamana.

Esituled näikse nüüd rohkem järgivat autodisaini peavoolu suunda, uuendatud iluvõre sobib hästi meie arusaamaga ameerikalikust kujustusest. Küljekandi altpoolt üles liikuv joon rõhutab dünaamilisust ega lase autol profiilis igavana paista.

Katusekaared muutusid mustast hõbedasteks, samas valitseb helehallide keredetailide osas tasakaal – tagaluugilt kadus numbrimärgi kohal asetsenud iluliist. Loomulikult saab uus Subaru uued veljeversioonid, mida vähemalt testiauto näitel saab igati õnnestunuteks pidada.

Värve vahetav näidikuplokk

Autosse istudes tervitab juhti ühtlane soliidne armatuurlaud, mis võrreldes eelkäijaga näib nagu hoopis teisest autost pärinevat. 

Kompuutrinäit ning kellaaeg kolisid nende mõistlikku asukohta näidikuteplokis, kliimaseadme juhtnupud keskkonsoolil on loogiliselt grupeeritud ja meenutavad ühe lugupeetud kolleegi sõnul vana head Jaapani kassettmaki kujundust.

Loomulikult ei saa mainimata jätta 7-tollist puutekraani kliimanuppude kohal. Läbi selle juhitakse kõiki olulisi funktsioone, olgu need siis seotud telefoni, raadio või naviseadmega. Viimase kaardiekraan lubab muuseas ka telefonidelt/tahvelarvutitelt tuttava “näpud kokku-lahku” liigutusega pilti suumida.

Näidikuplokk “uhkustab” võimalusega valida värvirõngaid skaalade ümber 10 erineva tooni hulgast. 

Proovimisel selgus küll, et enamus neist on nii kärtsud, et sobiksid pigem mõne Jaapani anime-multika tegelase juuksevärviks, aga vaheldust pakuvad sellegipoolest.

Jäme rool istub kätte mugavasti ja tundub olevat eelkäija omast väiksema läbimõõduga. Istmed millegagi ei üllata, kuid tootja väitel lisandus tagaistujatele ca 10 mm jalaruumi. Samas oli minu arust Subarul sellega juba varasemaltki kõik väga hästi.

Kapoti all praktiliselt muutusteta

Tehnika jääb uudiste osas vaeslapse rolli. Uue Outback’i jõuallikate valik saab olema minimalistlik, sisaldades 2,5-liitrist vabalthingavat bensiinimootorit ning 2-liitrist diislit, mõlemad ehituslikult loomulikult vanad tuntud bokserid.

Paar lisahobujõudu ei tee bensiinirüüpaja jõudlusega suurt midagi, kuid tootja väitel suudeti keskmist kütusekulu alla tuua tervelt 0,6 liitri võrra. 

Diisli puhul ei saa jõunäitajatest lähtudes üldse muutustest rääkida, kuid ka siin paranes tarbitava kütuse kogus mõne pisipügala võrra.

Käigukasti valik on vastuvõetav ka Kaalude tähtkuju esindajatele – valida ei saa midagi. 2,5-liitrise mootori puhul leiab variaatorilt (endiselt Lineartronic) 6 ja diisli puhul 7 eelvalitud “käiguvahetust”. 

Ühtlasi saavad kõik Outback’id tänu erinevate käigukastide puudumisele ka sarnase nelikveoskeemi – tavaolukorras jaotatakse 60 % veojõust esisillale ning vastavalt oludele muudab masin seda suhet kuni samal määral tagavedu eelistavaks.

Subaru nimetab läbi hüdraulilise lamellsiduri toimivat süsteemi nimega Active Torque Split ja toonitab, et ka uus Outback on alati ja igas olukorras nelikveoline.

Alpinismist ajendatud

Uudismudeli varustustasemete nimetamisel teeb Subaru kummarduse mägironimisele. Nimelt võetakse kasutusele alalt tuntud terminid Base, Ridge ja Summit, kus arusaadavalt esimene tähistab madalaimat ning viimane tipmist taset.

Tuleb tunnistada, et ka Base-versioonis Outback tagab suurepärase kogumi vajalikest seadmetest ja funktsioonidest. Nimetagem siinkohal kasvõi leed-esitulesid, 7-tollist puutekraani keskkonsoolis, Foresterilt tuttavat maastikusõidu abilist X-Mode või DAB stereot.

Ridge lisab nahksisu ja võtmeta kasutamise ning Summit uhkeldab muuhulgas Harman/Kardoni muusikasüsteemi, katuseluugi ja navigatsiooniseadmega.

Topeltsilmad esiklaasil

Ühtlasi leiab iga uue Outback’i pardalt Subaru “ennetava turvalisuse” lipulaeva – 2 kaameraga süsteemi EyeSight. 

Viimane kasutab inimsilmade kombel töötavat värvilist stereokaamerat märkamaks nii küljelt lähenevaid jalakäijaid/jalgrattureid, kui ees paistvat ohtu aeglasemate või rida vahetavate sõidukite näol.

Vajadusel hoiatab masin kõigepealt juhti valgus- ning helisignaaliga ja mittereageerimise puhul võtab pidurdamise enda hooleks. Loomulikult kasutab auto sama süsteemi ka adaptiivse kiirushoidiku tarvis ja rajalt kõrvalekaldumise jälgimiseks.

Tegelikult on Euroopas debüteeriva süsteemi järjekorranumbriks juba III. Arendamine algas 1990.a., esimeste reaalsete testideni jõuti sajandivahetuseks. Aastast 2008 võis esimese põlvkonna EyeSight’i tellida Jaapanis, 2010.a. II versioon jõudis müügile juba ka Subaru suurimal turul USA-s.

Juba eelmise põlvkonna süsteem suutis auto vajadusel täiesti seisma pidurdada kiiruselt 30 km/h, uus aga lubab sama isegi linnalegaalse 50 km/h puhul. EyeSight III on osalenud testides nii tootja kodumaal kui ka teisel pool Atlandit ja siiani toimimisfunktsionaalsuselt alati löömatuks jäänud.

Tuleb tunnistada, et lennuväljal vastavat testi tehes peatus auto tõepoolest nii 30, kui 50 km/h kiirusega liikudes. Vahet polnud ka sellel, kas juht kasutas kiirushoidikut või mitte. Maanteelgi sai adaptiivse kiirushoidiku kohta vaid kiidusõnu öelda. Seega tundub baasvarustusse kuuluv EyeSight igati väärt täiendusena.

Kokkuvõtteks

Võrreldes eelkäijaga kasvab Outback’i hind ca 400 euro võrra. Arvestades baasmudelile lisanduvat varustust, pole seda minu arust liiga palju. Uus Outback jääb endiselt konkurente arvestades igati mõistlikult hinnastatuks.

Nelikveo toimimises ega maastikusõidu omadustes pole mõtet kahelda – vaevalt, et neis valdkondades mingeid järeleandmisi tehti. 

Presentatsioonist jäi küll meelde kiirem rooliülekanne ja uus vedrustuse geomeetria, aga pädeva hinnangu osas asfaldiomaduste kohta peame veel natuke ootama, sest seekordne sõiduproov hõlmas kiirusi ning teid, mis auto tegelikest võimetest ülevaadet ei pakkunud.

Seetõttu loodame põhjalikuma sõiduproovi teieni tuua juba märtsis, kui Euroopa esmaesitlus Genfi autonäitusel seljataha jäänud. 

Kel aga kindel soov rooli istumata auto ära tellida, võib seda kasvõi homme teha. Tootmine algab detsembris ning kevadet saab sel juhul tõenäoliselt juba oma uue neljarattalise sõbra roolis vastu võtta.

 Meeldib: Muudatused disainis, Eyesight, hind

Ei meeldi: Kütusekulu testsõidul lubatust kõrgem


Argo Verk, Malmö-Tallinn




Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017