Proovisõit

Uuenenud Peugeot 208: pilkupüüdev ja ökonoomne väikeauto

Saadaval nii 3- kui 5-ukselisena
Lisandunud mugavusvarustust
Erihinnad alates 9870 eurost

Mõni aeg tagasi tutvustas Peugeot Austria-Sloveenia piirialade vahvatel mägiradadel ajakirjanikele oma menukmudeli, 208 ilulõikuse läbinud versiooni. 

2011 aastal kolmeukselisena ja aasta hiljem viieukselises versioonis turul müügiedu nautinud Peugeot 208 vajas väikest värskendust, et konkurentidega sammu pidada. Olulisem kui väline mudimine, on uudsed aktiivturvalisuse lahendused ning juhtimismugavuse lisandumine.

Et Eesti esinduse jaoks hinnad viibisid- tootja jaoks oleme me üks paljudest pisiturgudest- siis ei kiirustanud me ka saadud kogemusi tühja jagama. Nüüd, kus hinnad on teada- ning need on päris magusad- teeme kevadisest proovisõidust ja mudeliuuendustest põhjalikuma ülevaate. 

See ülevaade kinnitab, et Ford Fiesta ja Opel Corsa on saanud uuenenud 208 näol väärika konkurendi.


Suuremad uudised tulevad kokpitist

“Kas see on Peugeot?” hüüatab tuttav tunnustavalt, tänavapildis uuenenud 208-t märgates. Tõepoolest, 208- eriti selle kolmeukseline versioon- jääb silma- võrreldes vanema mudeliga, on ilulõikuse läbinud autoke kaugelt äratuntav.

Eelkäijast on 208 esiots veidi teravam ja madalam, visuaalselt rõhutab seda laiem esivõre ja esiletoodud udutuled. Tagatulede leedid moodustavad Peugeot'le tüüpilise “lõvi küünejälje”. Kolmeukselise versiooni puhul tõusevad esile teravad küljejooned, mis on saanud inspiratsiooni SR1 ideeautolt.

Viieukselise puhul tuleb disaineritele au anda, et nad on suutnud välja mõelda kompaktse, samas praktilise lahenduse. Auto näeb väljast välja väiksem kui seest on ja see mõjub visuaalselt hästi.

Suuremad uudised ootavadki juhti ja sõitjaid salongis. i-Cocpit ehk 7-tollisest puutekraanist, väikesest sportlikust roolist ja juhi silmade kõrgusele armatuurile tõstetud näidikuteplokist koosnev infoväli mõjub moodsana ja on eht-Peugeot'lik. Väike rool lihtsustab juhi elu oluliselt ning tähtsam info on tõepoolest ühe pilguheidu… kõrgusel.

Peugeot on uuenenud 208-le lisanud rohkelt aktiivturvalisuslahendusi: selge pildiga ja kiire reageerimisega tahavaatekaamera, parkimisabisüsteem, kokkupõrkeennetus linnakiirustel (active city break) ning start-stop süsteem. Enamus neist uuendustest tuleb kaasa Active Plus varustustasemega.

Nutisõltlastel on võimalik kasutada Mirror Screen funktsioone ning paaritada puutekraanile  Mirrorlink® või Carplay® ühilduvad rakendused. Kui 208 helipilti pisut tuunida, võib ju isikliku nutiseadme muusikamenüüd tõepoolest sõidu ajal kuulata.

Kõik see muu rakenduste virr-varr ning nende kasutamine autos on minu jaoks siiski ülepingutatud püüdlus  sea selga sadulat panna- sõidu ajal ei tahaks kõrvaliste asjadega tegeleda ning seistes saab kasutada ju olemasolevat nutividinat.


Kolm (+) varustustaset ja uuenenud jõuallikad

Eestis jõuab uuenenud Peugeot 208 müügile kolmes varustustasemes. Kõige madalam, Access, on kompromiss madala hinna ja hädavajaliku standardvarustuse vahel. Tõsi, ka madalamas varustusastmes tuleb kaasa korralik koostekvaliteet, ergonoomilise disainiga sõitjateruum, 16-tollised veljed, kiirustundlik rool, püsikiiruse hoidja jms.

Eesti autoostjate seas kujuneb ilmselt populaarseimaks varustustasemeks Active (Plus). Lisaks eelmainitud varustusele lisandub selles muuhulgas ühetsooniline kliimaseade, Plus omakorda annab juurde leed-päevasõidutuled, 7-tollise puutekraaniga infolustikeskuse ning korraliku, roolilt juhitava helisüsteemi.

Kõige kõrgemas, Allure- varustuses autol on ridamisi kellasid ja vilesid, mis rõhutavad sõiduki sportlikku elegantsi, sh. pakutakse 16-tolliseid edevaid kergvelgi, toonitud aknaid, aga näiteks ka isetumenevat tahavaatepeeglit.

Loomulikult saab iga omanik pikast lisavarustuse nimekirjast valida endale lisaks veel kõike, mida vaid hing ihaldab. 208 puhul ei rõhutata eraldi võimalust, kombineerida värve, aga kel rahakott kannatab, võiks kaheteistkümnest võimalikust toonist ära proovida uudse Silky Ice või Ice Silver tekstuurvärvi- mõlemad näevad tõsiselt head välja ning 450 lisaeuro eest on siin silmailu rohkem kui küll. Lisaks paras ahhaa!-elamus sellele, kes värvi näppima läheb- sõrme all on tekstuurvärv kare ja üle selle tõmmates tekivad külmajudinad. Iseasi, kui kena see sturktuur välja näeb meie lume-ja porilobjakas...

Peugeot 208 puhul rõhutab tootja oma keskkonnateadlikkust- auto on 25% ulatuses valmistatud taaskasutatud materjalidest ning tähelepanu on pööratud ka 208 elukaare lõpufaasile- enamus komponente on ümbertöödeldavad. Iga uuendusega püütakse sõidukit teha pisut kergemaks ning ökonoomsemaks. Olemasolevaid jõuallikaid on pisut timmitud ja nende kütusekulu alla toodud. Kõik mootorid on viidud Euro6 normidega vastavusse.

3-ukselisele 208-le pakub tootja kahte bensiinimootorit: madalamas varustuses 50 kW 1-liitrist ja alates Active Plus  60 kW 1.2-liitrist Puretech'i. Mõlemaga käib kokku 5-käiguline manuaalkast.

5-ukselisel on valikus 1.2-liitrise bensiinimootori lahjem, 60 kW ja kangem 81 kW versioon. Kui esimesele saab juurde valida ka 5-käigulise poolautomaadi, siis 81 kW/110hj mootori juurde võib võtta ka 6-käigulise automaadi.

Diiselmootorite puhul on asi lihtne- olgu uksi 3 või 5, mootor kas 1.6 BlueHDI või 1.6 ECO BlueHDI, need kõik käivad kokku üksnes 5-käigulise manuaalkastiga. 1.6-liitrine BlueHDI on pakkuda kahes versioonis- lahjemas varustuses autodele käib peale 55 kW versioon, alates Active Plusist saab võtta ka võimsama, 73 kW mootori.


Muretu sõidurõõm

Mägedes sõites võib mõnikord tunduda, et 5 käiku on liiga palju ja 68 või isegi 82 hobujõudu liiga vähe. Kiirel käiguvahetusel ei ole üle 3-4 käigu tõesti vaja.  Eesti oludes- taas kord- ei ole vahet. Meie linnakiiruste juures piisab ka 1-liitrisest kolmesilindrilisest bensiinimootorist. Liiatigi, selle hääl on väga tore ning mootori dünaamikale ei ole suurt midagi ette heita.

Jah, elu läheb ilusaks, kui 208-t viib edasi 1.6-liitrine ja 99-hobujõuline diiselloom. Aga olgem ausad, mugavuse nimel võiks ju eelistada automaatkasti ning jääda bensiini juurde. Kütusekulu jääb kõigil minu proovitud variantidel 4,5-6,5 l/100 km kohta.

Mulle meeldib, et Peugeot on 208 puhul lähtunud pigem ratsionaalsusest: ennekõike on 208 mõeldud linnas liiklemiseks. Mugav on ka kokkupõrke ennetussüsteem, mis rakendub linnakiirustel ning hoiab ära ootamatu tagant otsasõidu- lidar kontrollib ümbrust ning reageerib eelsõitja peegeldusele. Juba 20 km/h on pidurdus piisavalt järsk, et edaspidi hoolikamalt pikivahet hoida.

Linnas liikumiseks on 208 vägagi mugav- kogu kupatus, ergonoomilistest istmetest näidikuteni, toetab juhi ja sõitjate vajadusi. Seest on auto kvaliteetne, ruumikas ja mugav. Ehkki infoväljas orienteerumine võtab esialgu ehk mõnevõrra kauem aega, kui näiteks saksa autodes, siis kui see kord on käe sees, on see käe sees ja mõnus kasutada.

Mind isiklikult jätab külmaks puutekraani tilulilu, piisab, et saan telefoni autoga paaritada ning “käed-vabad” kõnesid teha. Autonavi asemel eelistan iga kell nutitelefonis olevat Waze- rakendust, õigemini mistahes kaardirakendust, mis on kordades täpsem ja kiirem, kui see õnnetu navi, mis mind keset Austriat tehaseõuele sisse ja siis räbuhunnikute vahel slaalomit sõitma saatis.

Siseõue keerates päästis totaalsest kinnisõitmisest auto hea manööverdamisvõime ning seesama, selge pildiga tahavaatekaamera koos hoiatustega- silmaga vaadates võimatult kitsast õuealast sain väikese higistamise ning usina roolitööga kenasti välja manööverdatud.


Head (eri)hinnad ja hala GT Line teemal

Kevadisel proovisõiduüritusel sai selgeks, et imeilusat, kahevärvilist, särtsaka disainiga GTi-d tuleb veel oodata, sportlikku GT-Line varustuses 208-t aga maaletooja Eestisse tooma ei hakka- ei ole ette nähtud. Sestap tuleb siinsel ostjal võtta parim võimalik ja kombineerida sportlikkust lisavarustuse nimistust nii palju, kui annab. 

Ajakirjanikuna oli mul võimalus, oma silmaga Peugeot' Sport-eriosakonna loodud GTi-list ilu näha ja lugejate rõõmuks paar piltigi napsata- sest lootust ju GTi jõudmiseks on. GT-Line'i aga saab väga suure tahtmise korral Eestisse eritellida.

Aga! Just praegu on õige aeg uus 208 osta, sest uudiste tähistamiseks saab nautida 2000€ ja rohkem hinnakirjast odavamaid erihindu. Nii saab lihtsaima, Access-varustusastmes 208 praegu koju viia 9870 euroga. Peaaegu kõikide kellade ja viledega, Active Plus varustuses 1.2-liitrise, 110-hobujõulise kolmepotise bensiinimootori ja 6-käigulise automaadiga Peugeot 208 erihind on aga 14 900 eurot.

Kui siia lisada 5 aastani pikendatud tehasegarantii ning mõistlikud hoolduskulud, on tegu üpris ahvatleva pakkumisega. Tõsi, Peugeot ise tahaks 208t panna B-segmendis kõrvuti MINIga, Eesti oludes aga saavad tõenäolisemateks konkurentideks just Ford Fiesta ja Opel Corsa. Škoda Fabia on oma müüginumbrites täna püüdmatu.


Kokkuvõtteks

Kui ma elaksin linnas, mul oleks kass ja kaks last, siis sobiks uuenenud Peugeot 208 mulle täiesti ideaalselt. Kogu oma väljapaistvuses, ökonoomsuses ja sõidetavuses tervikuna pakub ta mõnusa alternatiivi- üllatav küll- väikesele elektriautole, mida ma täna lihtsalt osta ei jaksa.

Mulle meeldib Peugeot keskkonnasäästu kontseptsioon, et nad ka päriselt panustavad materjaliinnovatsiooni ning mootorite kaasajastamisse, säästes sealjuures juhti võimalikest ebamugavustest, mida kokkuhoid endaga kaasa tuua võiks. Linnaautona on 208 igati pädev; pikemate distantside läbimisel eelistaksin ma pigem ühistransporti.

208 on, tänu manööverdusvõimele ja piisavale ruumikusele, kasutatav ka taksona. Ka võiks see olla üks nendest autodest, mida linnasõitudeks rentida saab. Kokkuvõttes on tegu oma hinda väärt sõiduvahendiga, mille taasavastamisele Eesti autoostjate seas võiksid praegused erihinnad ka pisut kaasa aidata.


Meeldis: kokpit, sõidetavus

Ei meeldinud: navigatsioonisüsteem

Ylle Rajasaar
Tallinn-Graz-Tallinn

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508 SW

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Universaalkerega Peugeot 508 SW on hea auto, millel on lisaks isikupärasele välimusele ka kvaliteetselt koostatud omanäoline interjöör, suur pakiruum ja sitked mootorid.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)