What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Subaru Levorg: filmikoletise nimega atleet

29.september 2015
Subaru Levorg: filmikoletise nimega atleet

Reklaam



Pildigalerii   

• Sulam STI-st ja Legacyst
• Ainult üks mootor ja käigukast
• Hind alates 26 400 eurost


Ehk on see vaid minu kiiks, aga nimi Levorg seostub mul esimese hooga mingi müstilise filmikoletisega, kes elab kusagil sügavas koobastikus ning sööb õhtueineks juhuslikult tema valdustesse ekslema sattunud noorukeid. Või siis äärmisel juhul kurja tulnukaga Star Treki seriaalist.

Tegelikkuses tuletas Subaru oma uudismudeli nime ingliskeelsetest sõnadest “Legacy”, “Revolution” ja “Touring”. Kaks neist on tausta ja kerekuju arvestades igati arusaadavad, revolutsiooni osas saame ilmselt tänada turundusinimeste mõttelendu.

Universaalkerega STI?

Alustuseks pressiteadet lugedes kerkivad silme ette eelkõige Audi S4 või VW Golf R tüüpi sportlikud universaalid. Tsiteerin: "Sõiduomadustelt samast klassist nagu sportlikkuse kehastus WRX STI...". Fotod kinnitavad tekkinud kujutelma, sest piltidelt vastu vaatav masin oleks nagu tõepoolest universaalkerega STI.

Seejärel peatub pilk tehnilistel andmetel. Ainus pakutav jõuallikas on 1,6-liitrine, mis tagatipuks ühendub astmeteta variaatorkastiga (Lineartronic). Mida paganat? Kuskohas siin see sportlikkus on?

Kahe auto sulam

Aga kõigest järgemööda. Auto ise on tõepoolest nagu STI ja Legacy/Outbacki sulam. Esiosa sarnaneb pea äravahetamiseni sportsedaani omaga, ainsateks erinevusteks kroomliist iluvõre ümber ning pisut muudetud kaitseraua alaosa koos õhuvõtuava ja udutulede plokiga.

Küljelt jääb silma kergelt langev katusejoon, uue disainiga veljed ja satiinhallid küljepeeglid. Tagaosa meenutab see-eest Outbacki, kuigi tuled said pisut erineva kuju ning tagaluugi kandidki pole päris samad. Auto ambitsioonile vihjavad siin ehk vaid topelt summutiotsad.

Sisemus ei üllata millegi eriskummalisega. Rool pärineb taaskord STI-lt ja kuigi siin-seal leidub sportlikkust rõhutavaid detaile (näiteks süsinikkiu imitatsiooniga ehisliistud), siis suures plaanis on tegemist sama salongiga, mille võib leida 2015.a. Outbacki sisemusest. Sama muljet kinnitab ka 7-tollise puuteekraaniga multimeediaseade.

Võimekas mootor

Levorgi jaoks olulisemad detailid on silma alt peidus. Nagu mainitud, siis mootoriruumis nurrub küll vaid 1,6-liitrine bokser, aga too pole kuidagi suguluses XV või Impreza samaväärse (ja pigem mannetu) jõuallikaga.

Tegelikult saadi Levorgi mootor hoopis Forester XT 2-liitrise turbomootori downsizing’u teel, mis seletab ka töömahu kohta korralikud 170 hj ja 250 Nm, kusjuures kogu moment on tänu turbole saadaval juba üsna madalatel pööretel. Tootja väitel teeb uus jõuallikas selles osas silmad ette isegi margi 2- ja 2,5-liitristele mootoritele!

100 km/h saavutab Levorg 8,9 sekundiga ning Subaru väitel saab 100 km kohta keskmiselt hakkama 6,9 l kütusega. Antud näitaja kontrollimiseks möödus proovisõit isegi tavateedel ehk autot liialt tagant sundides, aga usutavasti võiks normaaloludes siiski ca 8 liitriga arvestada.

Ketiga Lineartronic sarnaneb põhimõtteliselt ülejäänud mudelitele, kuid on võrreldes Outbacki või Foresteriga disainitud gaasi vajutamisel “käiku” üles vahetama olulisemalt kergema puute peale. Nii püsivad mootori pöörded kõrgemal ja masina minek erksam. Siiski tuleb tunnistada, et mõningane viivitus gaasivajutuse ja veo rakendumise vahel annab märku CVT-käigukasti sobimatusest kiiretele autodele.

Mitte liiga suur

Kui 5. põlvkonna Legacy/Outback 2009.a. ilmavalgust nägi, oli see võrreldes eelkäijaga palju suuremaks kasvanud. 

Outbacki ostjatele see üldjuhul meeldis, sest üks SUV peabki kõrge ja suur olema. Tavamudeli tahtjate jaoks muutus aga masin liiga kohmakaks ja müüginumbrid kukkusid kolinal.

Levorgi puhul tuligi tootja mõõtudelt tagasi Legacy 4. põlvkonna juurde. Nii on uudismudeli pikkus etaloniks seatud masinast vaid 10 mm pikem (4690 mm), samas pakiruumi maht kasvas tollega võrreldes 522 liitrini.

Täpne ja innukas

Entusiastlike juhtide õnneks on Levorg altpoolt ikkagi eelkõige WRX STI. Samad on nii vedrud kui amordid, täiendusena sai kandmik viimasest Legacyst ligi 40% jäigem.

Kõige selle tulemusena liigub Levorg mööda asfaldilinti täpselt ja vilkalt, keerab kurvi innukalt ning püsib kenasti kursil ka neist välja kiirendades. Loomulikult on siinkohal abiks aktiivne nelikvedu, mis suurima jõu just õigele rattale suunab. Nelikvedu on sealjuures margile omaselt pidev, rakendades sirgel teel esisillale 60 % veojõust.

Lühikesel ringrajal masina võimeid proovile pannes tabasin end pidurdusega hilinedes mitmel korral alajuhitavust ja sellega kaasnevat esiosa lohisemist pelgavat, aga igal korral suutis masin mingi imenipi toel ebapädeva juhi trajektooriga hakkama saada.

Kere kaldumine püsib minimaalne, "põdrakatse" sooritab Levorg suurel kiirusel vähimagi kõhkluseta ja pidurid saavad auto pidama jõuliselt ning nobedalt. Ühesõnaga - STI geenid on selgelt äratuntavad ja juhitavus autoklassi arvestades veidi ulmelinegi.

Miinusena püsib Levorg jäik ja trimmis ka tavateedel, seega Outbacki-laadset hõljumist üle asfaldikonaruste pole selle auto roolis mõtet oodata. Kriitikana võib välja tuua ka puuduliku mürasummutuse, mis kivikeste klõbina rattakoobastes ootamatult valjult reisijate kõrvu toob.

Varustus ja hind

Baastase kannab liignime GT ning juba selle varustus on sisuliselt kõikehõlmav, sisaldades muuhulgas leed-lähitulesid, 2-tsoonilist kliimaseadet, tagurdamiskaamerat, võtmeta kasutamist, 7-tollist puutekraani jne.  

GT-N lisab naviseadme, GT-S veel 18-tollised veljed, katuseluugi ja nahksisu.

Hinnad algavad 26 400 eurost, N-täht lisab 900 ja S-täht veel 2 600 eurot. Kui esmapilgul võib Levorg GT tunduda liiga kallina (sisuliselt on ju ikkagi tegemist kompaktklassi universaaliga!), siis mõelgem uuesti.

Nelikvedu, automaatkast, küllalt võimas mootor, sportlikud sõiduomadused, täiuslik varustus - mulle tundub, et vähegi sarnase hinnaga samaväärset masinat küll teiste tootjate valikust ei leia.

Kokkuvõtteks

Subaru kavandas Levorgi tegelikult algselt vaid Jaapani turu tarvis. See selgitab olematut mootori- ja käigukastivalikut, sest kuigi kodumaal müüakse masinat lisaks ka 300 hj päris-STI mootoriga, muudaks selle hind Euroopas impordi mõttetuks. 

Kogemus näitab, et isegi Jaapanis otsustab vaid iga 5. ostja suurema jõuallika kasuks.

Iseenesest läheb Subarul praegu paremini kui kunagi varem. 2015.a. tehakse müügirekordid nii globaalsel kui ka põhjamaade ja Balti turul. 

Tootmismahtude kasvatamiseks lõpetab tootja 2016.a. teises pooles oma USA tehases Toyota Camry koostamise ja keskendub seal vaid Ameerika turule mõeldud Subaru mudelite kokkupanemisele.

See aga tähendab Jaapanist rohkem autosid Euroopa tarvis ja nii kõlabki 2017.a. müügieesmärk igati ambitsioonikalt – 1 miljon sõiduautot (2015 – 940 000 tk.). Oma väikese panuse unistuse täitumisel annavad ka Eesti-Läti-Leedu autoostjad, sest juba enne Levorgi ametlikku esitlust oli meie regioonist tollele Subarule laekunud ligi 50 tellimust.

Meeldib: Sõiduomadused, disain, varustus, baasmudeli hind

Ei meeldi: Kiviklõbin rattakoobastes, käigukasti viivitused


Argo Verk, Stockholm-Tallinn



Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017