Proovisõit

Volkswagen Golf VIII: kuninga uued rõivad

Tegu on uuendatud seitsmenda Golfiga, mis endisest nägusam, nutikam ja turvalisem
Piisavalt kõhuka tengelpunga korral teevad kõik sõidud kaasa 14 elektroonilist juhiabilist
Baashind Eestis 16 218 eurot (1,0 TSI, Trendline)

Ei, ärge laske end eksitada. Kuigi seda autot turustatakse kui Golfi kaheksandat põlvkonda, on tegemist siiski seitsmenda põlvkonna uuenduskuuriga, mille läbinud auto on nägusam, nutikam ja turvalisem. Läbinisti uut mudelit näeme me alles kahe aasta pärast ja kui VW kavatseb kõiki uuendusi tähistada ka uue mudeliindeksiga, siis on järgmise põlvkonna järjekorranumbriks kas 236 või 537. Võib-olla ka mitte, sest VW juhid on tunnistanud, et erinevaid kere-, mootori- ja käigukastikombinatsioone oli juba seitsmenda Golfi mudelirivis niivõrd palju, et ostjatel tekkis raskusi autode valimisel ja uuendatud mudeli versioonide valik saab olema väiksem.

Uuendusi tehes pöörati põhitähelepanu infolustile ja elektroonilistele abimeestele ning piisavalt kõhuka tengelpunga korral teevad teiega kõik sõidud kaasa 14 elektroonilist abilist. Väliskujunduses on pisut muutunud auto esiosa ja põrkeraudade kujundust ja kõigil Golfidel on nüüdsest ette näidata ka LED-valgustitega esi- ja tagatuled. Soovi korral saab autodele tellida ka nn dünaamilised suunatuled (372 eurot) – need on siiani tuntud eeskätt naksakamate Audide varustuses – mis jätavad töötades tänu valguselementide järk-järgulisele süttimisele dünaamilise mulje. See oleks hea täiendus auto silma rõõmustavale väliskujundusele ning isikupärase liikuri koostamisele peaks kaasa aitama ka kuus uut välisvärvi. Nendeks on must (Black Rubin), valge (White Silver), kollane (Turmeric Yellow), sinine (Atlantic Blue), roheline (Peacock Green) ja hall (Indium Grey).

Särtsudžunglites

Kaheksas Golf peaks olema hetkel nutikaim kompaktauto, kuid enamik uuendusi on õnnetuseks saadaval vaid lisaraha eest. Nagu näiteks hääl- ja viipekäsklusi tundev navigatsioonisüsteem Discover Pro (1859 eurot), millega kaasneb väga hea graafikaga 9,2-tollise diagonaaliga puuteekraan. Selline lahendus sisaldab ka CD/MP3 mängijat, 10 GB mahuga kõvaketast, kahte SD-kaardipesa, USB-liidest iPodi ja iPhone’i tarvis, „sinihammast“ ja kaheksat kõlarit. Viipejuhtimisele allub ka navigatsiooni juhtmenüü, mis ilmub nähtavale alles siis, kui kasutaja käsi ekraanist teatud kaugusele jõuab.

Lisavarustuse hulgast on leitav digitaalne näidikutepaneel Active Info Display (589 eurot), mis on samuti Audide juures usinasti kiitust teeninud. Sellegi graafika rõõmustab silma ja pakub palju mitmesugust infot, kuid sellise paneeli tellimine toob enesega kaasa ka lisakulusid, nagu näiteks tegusama heli-, navi- ja multimeediapaketi sundvaliku (alates 354 eurost). Uuenduskuuri käigus on suuremate ekraanide tarvis ümber kujundatud ka auto kasutajaliides ja koos digitaalse näidikutepaneeli ja suure lustikummuti-ekraaniga moodustab see harmoonilise terviku.

Elektrooniliste abilistega on pea samasugune lugu. Mõned neist on põhivarustuses – nagu auto juhitavuse üle valvav EDC, korduvkokkupõrget vältiv lahendus ja elektrooniline diferentsiaalilukk XDS (olge te tänatud) – kuid nutikamate soetamiseks tuleb taas tengelpunga kiigata. Nagu näiteks ummikuabiline Traffic Jam Assist, mis toimib kiiruseni 60 km/h, kasutades tööks pikivahet jälgivat kiirushoidikut ja sõidurajal paiknemist jälgivat abimeest. Meil pakutakse seda lahendust 1000 eurot maksvas abimeeste paketis, kuhu kuuluvad veel automaatsed kaugtuled, hädaabisüsteem ja pimeala jälgimine, kuid see on saadaval vaid DSG-käigukastiga versioonidele. Minu jaoks oleks selline pakett piisavalt põhjendatud juba tänu adaptiivsele kiirushoidikule ja hästi töötavale nn kaugtulede assistendile, aga neid vidinaid eraldi tellides võib pääseda ka veidi odavamalt. Põnevamatest abilistest on valikus veel haagisega tagurdada aitav abimees (838 eurot) mis sisaldab ka parkimisabilist, mille eest küsitaks eraldi 696 eurot.

Mootorid ja käigukastid

Uuendatud Golfi pakutakse meie hinnakirjades esialgu vaid kahe ottomootori ja ühe turbodiisliga. Ottomootoreist avab valiku 1,0 TSI (81 kW/110 hj) ja lisaks sellele on saadaval ka 1,4 TSI (92 kW/125 hj). Turbodiislitest on aga pakkuda 1,6 TDI (85 kW/115 hj) ja käigukastegi on valikus kolm: viie- ja kuuekäiguline manuaal ja seitsmekäiguline DSG, mis asendab valikus kuuekäigulise DSG-käigukasti.

Pisut hiljem jõuab valikusse ka bensiini põletav 1,5 TSI Evo (110 kW/150 hj). Sellel mootoril on ette näidata ka ühtlasel kulgemisel kütusesäästu huvides silindreid välja lülitav lahendus (ACT), mille abiga keskmine kütusekulu peaks olema 4,9 l/100 km kohta. Sellest mootorist on tulemas ka BlueMotion-versioon, mis tulevat tehasest pisut tagasihoidlikumas seades (96 kW/130 hj) ja kulutavat 100 km läbimiseks 0,3-1,0 liitrit vähem kütust. Seegi mootor on varustatud ACT-süsteemiga, mis võib pikemal koormuseta kulgemisel mootori ka seisata, taaskäivitades selle siis, kui seda tõepoolest tarvis on.

466 kilomeetrit kaheksanda Golfi küüdis

Meie proovisõidukiks sattus olema Comfortline varustuses 1,0 TSI, mis oli varustatud 7-käigulise käigukastiga. Pärast 466 km kestnud proovisõitu võin kinnitada, et selle auto suurim probleem on see, et tegu on … Golfiga. Ehk teisisõnu pole selle sõiduki ostuotsus ehk kõige originaalsem idee, aga muus osas võib maksimaalse hinde rahuliku südamega teele panna.

Sõit on mugav ja stabiilne ning uusima Golfi vaikne vedrustus saab ühtviisi hästi hakkama nii siledal maanteel kui ka katsepolügooni meenutaval auklikul tänaval. Kiita saab ka arvestatav istmikutunnetus ja isegi tagasihoidliku võimsusega Golfi sõidus on midagi säärast, mis kõnetab juhti ega lase viimasel tühjal teel silma kinni kukkuda. Seitsmekäiguline DSG on suurepärane, sest tänu selle kiirusele, sujuvusele ja ülekannete rohkusele jättis ka ülelaaditud pisimootor linnas reipa mulje ja oli maanteel vähemalt rahuldaval tasemel. Kui te sellise autoga möödasõite sooritatud ei saa, siis tuleb jooksuga sõiduõpetaja juurde tagasi minna. Hästi varustatud Golf pakub sedavõrd mugavat sõidukogemust, et paneb õige mitmed suuremad/väärikamad sõidukid üsna narri olukorda. Kui üldse miinuseid otsida, siis oleks selleks ehk konkreetse jõuallika hääl, mis mõjus kunstliku ja koomilisena.

Golfi sõitjateruum on lakoonilise joonega, mis aga ei tähenda seda, nagu oleks tegemist vaestemajaga. Ei, kallimate varustustasemete korral on tegu maitseka ja detailirohke interjööriga – unistuste auto kokkupanekut peaks alustama Comfortline varustusest, mille ergonoomikale ja materjalivalikule on raske midagi ette heita. Juhtimisseadmed on õigetes paikades, seadistusvõimalusi on piisavalt ja ka ruumi on arvestatavalt, sest mina mahtusin enda 183-cm kasvu järgi seadistatud esiistme taha ilusti istuma. Keskmist kasvu täiskasvanute jaoks on tegu neljakohalise autoga, mille pakiruumi mahuks on normaaloludes 380 liitrit.

Autot ostes tasuks hoolega läbi mõelda, mida te vajate ja mida mitte. Näiteks lisavarustuse hulgas olev adaptiivvedrustus (966 eurot) näib tänu tavavedrustuse headusele olevat mõttetu kulutus, kuid halbade teede korral ei teeks paha tugevam vedrustus (389 eurot), millega kaasneb ka 15 mm kõrgem kliirens. Comfortline-varustus sisaldab pea kõike vajalikku ja mina liidaksin sellele juurde kas Comfort- või Business-paketi, mida pakuti loo koostamise ajal tavapärasest soodsamalt (1169 ja 937 eurot). 1,0 TSI kütusekulu on tootja andmetel linnas 5,6-5,7 ja maanteel 4,2-4,3 l/100 km, minu proovisõidu käigus kujunes selleks aga 6,9- ja 5,8 l/100 km.


Meeldis: kujundus, sõitjateruumi viimistlus, sõidumugavus, hea juhitavus ja nutika lisavarustuse rohkus.

Ei meeldinud: baasmudeli varustus, 1,0 TSI hääl, põlveruum teises reas, kui esimeses reas lustib pikemat kasvu „okupant.“

Rivaalid: Audi A3, BMW 1. seeria, Ford Focus, Mercedes-Benz A-klass, Opel Astra.

 

Volkswagen Golf 1,0 TSI BMT (Comfortline)

Mootor: Kolme silindriga ülelaaditud 1,0-liitrine ottomootor

Baashind: 19 469 eurot.

Võimsus: 81 kW / 110 hj @ 5000-5500 p/min.

Pöördemoment: 200 Nm @ 2000-3500 p/min.

Aeg 0–100 km/h 9,9 s.

Tippkiirus: 196 km/h.

Keskmine kütusekulu: 4,7-4,8 l/100 km.

CO2 pääst: 107-109 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4258/1790/1492 mm.

Telgede vahe: 2620 mm.

Pakiruumi maht: 380-1270 l.

Tühimass: 1236 kg.


 







Kaido Soorsk, fotod: tootja.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi