Proovisõit

Peugeot 5008 on maasturivälimusega mahtuniversaal

Näeb hea välja, sõidab veel paremini ja on soovi korral saadaval ka seitsmekohalisena
Köidab interjööriga, mis näib rahulikuma kujundusega konkurentide kõrval – nagu Škoda Kodiaq - pärinevat justkui ideeautolt
Baashinnaks on Eestis 20 700 eurot, autod on esindustes alates maikuust

Keegi ei taha enam mahtuniversaali ja Peugeot on selle hästi ära tabanud. Tänased ostjad nõuavad praktilisuse kõrval ka stiilset välimust ning kastikujulist „bussi“ eespoolt kumeramaks lihvides neid ära petta ei õnnestuks. Seepärast pööras uus 5008 esimese põlvkonna kujundusele otsustavalt selja ning on edaspidi linnamaasturile sarnanevate liikurite laagris, kakeldes ostjate pärast, keda üritab enese embusesse meelitada ka Škoda Kodiaq. Viimasega rinnutsi minemiseks loovad head eeldused nii hea välimus kui ka seitsmekohaliste versioonide olemasolu.

Lisaks võlub 5008 ostjate meeli sõitjateruumiga, mis näib rahulikuma kujundusega konkurentide kõrval – nagu Škoda Kodiaq - pärinevat justkui ideeautolt. Peugeot’le omane väikese rooli ja kõrgemale tõstetud näidikupaneeliga kujunduslahendus töötab selles autos hästi ja tänu seadistatavale roolisambale ja muudetava kõrgusega juhiistmele – mis mõlemad baasvarustuses – peaks mugava sõiduasendi leidmine olema kõigil võimalik. 

Uustulnukast avanev nähtavus on ettepoole hea, ent tahapoole tänu väikesele aknale kaunis kesine. Mõningast harjumist vajavad ka kiirushoidiku nupud, mis on rooli varju ära peidetud. Vanemaid kasutajaid võib pahuraks muuta aga kliimaseadme juhtimine, mis käib armatuurlauale paigutatud 8,0-tollise diagonaaliga puuteekraani vahendusel.

Peugeot 5008 on esimeses reas ruumikas ja panipaikadega korralikult varustatud. Silma alla jäävad materjalid on katsudes pehmed ja interjöör jätab hea mulje. Teise reaga on aga keerulisemad lood, sest kuigi põlveruumi on endisest enam, eraldiseisvad istmed omaette seadistatavad ja äärmistel istmetel Isofix-kinnitused, on iste ise kõvavõitu ning õhuke. Vältida tuleks ka nn panoraamkatuse soetamist, mis röövib väärtuslikku pearuumi mõlemas tagumises istmereas. Kolmas rida on aga paslik lastele või teismelistele ja nende istmete kokkuklappimine või eemaldamine on tehtud väga lihtsaks.

Võiks ju arvata, et 1,2-liitrine 131 hobujõuga baasottomootor on seitsmeistmelise linnamaasturi liigutamiseks liiga väike, kuid see osutub üpris krapsakaks ja pööretealtiks. See mootor võidakse komplekteerida kuuekäigulise käsikäigukasti või "automaadiga", 165-hobujõuline 1,6-liitrine tuleb aga ainult „automaadiga“. Diisleid pakutakse võimsustega 100, 120, 150 ja 181 hj -- kaks nõrgemat on 1,6- ja kaks võimsamat 2,0-liitrise töömahuga.

Auto vedrustus ja juhitavus on klassile omased -- adekvaatsed, ent kiretud. Pehme vedrustus tekitab mõningaid püst- ja külgsuunalisi õõtsumisi, kuid need ei muutu häirivaks. Auto käitub turvaliselt kõigis olukordades.

Varustus on autodel korralik ja isegi baasversioon Access varustatakse manuaalse kliimaseadme, tempomaadi, rajalt hälbimise hoiatuse, liiklusmärkide tuvasti ja juhi tähelepanu jälgiva süsteemiga. Allure saab lisaks kahetsoonilise automaatse kliimaseadme, parema infolustisüsteemi ja kergmetallveljed, GT-Line’l on aga lisaks eelnenule veel leed-esilaternad, parkimisandurid ja palju muud. Kalleim versioon – Peugeot 5008 GT 2,0 BlueHDi 180hp EAT6 --  maksab 35 700 eurot.


Meeldis: Hea välimusega sõitjateruum, mugavat sõitu võimaldav veermik, kindel juhitavus ja tagumiste istmeridade käepärane käsitlemine.

Ei meeldinud: Kesine ruumikus kolmandas reas ja aeglaselt reageeriv meelelahutus.

Rivaalid: Citroën Grand C4 Picasso, Nissan X-Trail, Renault Grand Scenic, Škoda Kodiaq.


Peugeot 5008 Active 1.2 PureTech 130 hp

Hind: alates 20 700 €.

Mootor: R4, otto, turbo, 1199 cm³.

Võimsus: 131 hj @ 5500 p/min.

Pöördemoment: 230 Nm @ 1750 p/min.

Käigukast: 6-käiguline käsitsilülitatav.

Tühimass: 1511 kg.

Aeg 0-100 km/h: 10,9 s.

Tippkiirus: 188 km/h.

Keskmine kütusekulu: 5,1 l/100 km.

Keskmine CO2 pääst: 117 g/km.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 308 GTi

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

308 GTi on võimas ja hästi varustatud praktiline luukpära, mis tunneb end kurvilisel maanteel oluliselt paremini kui argises linnaliikluses.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)