What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Škoda Kodiaq uitab tundmata radadel

7.juuni 2017
Škoda Kodiaq uitab tundmata radadel

Reklaam



Pildigalerii   

• Esimene Škoda, mida saab soovi korral soetada ka seitsmekohalisena
• Yeti kõrval on tegu juba teise Škoda linnamaasturiga
• Eestis on baashinnaks 20 900 eurot (1,4 TSI Active)


Škoda Kodiaq on saanud enesele mudelinime Alaskal elavate karude järgi ja uitab sarnaselt ristiisadest mõmmikutega autotootja jaoks tundmata radadel. See on Škoda esimene suurem linnamaastur, olles ühtlasi ka esimene Škoda, mida pakutakse ka seitsmekohalisena. Kodiaq on ehitatud Volkswageni MQB-nimelisele linnamaasturite platvormile ja selle kontsernisisesteks sõsarateks on varem turule toodud Audi Q2, Seat Ateca ja Volkswagen Tiguan.

Hetkel on neist seitsmekohalisena saadaval vaid 4,7 meetri pikkune Kodiaq ja kuigi tal tuleb varsti rinnutsi kokku minna ka kontsernisisese konkurendi VW Tiguan Allspace’ga – mida pakutakse samuti seitsmekohalisena - näib see olevat juba võidetud lahing, sest soodsamate hindade kõrval on Škodal ette näidata ka terviklikum kujustus, mis jätab kompaktsema mulje kui baasmudelist pikemaks venitatud Tiguan Allspace. Lisaks on uustulnukal ette näidata ka pakiruum, mille maht on 560-2065 liitrit, olles tootja kinnitusel oma klassi suurim.

Viis jõuallikat ja kolm käigukasti

Uustulnuka mootorivalik koosneb viiest jõuallikast ja ottomootoreist avab valiku 1,4-liitrine TSI, mida pakutakse kahes seades. Nõrgem neist arendab 92 kW/125 hj ja võimsam 110 kW/150 hj. Bensiinitoitel on ka kaheliitrine 2,0 TSI, mille võimsusnäitajateks on paberil 132 kW/180 hj. Lisaks ottomootoritele on valikus ka üks kaheliitrine turbodiisel, mis on saadaval samuti kahes seades. Tagasihoidlikum arendab 110 kW/150 hj ja tegusam 140 kW/190 hj.

1,4-liitriseid mootoreid pakutakse kuuekäigulise käsikastiga ja võimsamale neist on saadaval ka kuuekäiguline automaatkäigukast. Kaheliitrine ottomootor on saadaval vaid seitsmekäigulise automaadiga (DSG) ja samasugune käigukast on kuuekäigulise käsikasti kõrval pakkuda ka kaheliitrisele „õlipõletajale.“ Kodiaq on saadaval kas esi- või nelikveolisena ja eranditeks on siinkohal vaid 2,0 TSI ja võimsamas seades turbodiisel, mis on mõlemad saadaval vaid nelikveolistena.

Sobivaimaks jõuallikaks on ilmselt kas 2,0 TSI või emb-kumb turbodiislitest, sest 1,4-liitrine mootor näib olevat nii suure maasturi liigutamiseks veidi alamõõduline. Meie proovisõiduk oli varustatud kaheliitrise ottomootoriga ja valdavalt maanteedel kulgenud proovituuri keskmiseks kütusekuluks kujunes 8,3 l/100 km. Linnasõidul oli aga keskmine kulunäit pisut üle kümne liitri, mida arvestades auto suurust ja dünaamikat polegi nii palju. Tootja ise annab säärase mootori korral keskmiseks kütusekuluks liitrijagu väiksema numbri (7,3-7,4 l/100 km), 1,4-liitriste ottomootorite korral jääb aga keskmine vahemikku 6,0-7,1 l/100 km ning turbodiislitel 4,9-5,7 l/100 km.

Auto, mille teine nimi on ruumikus

Kodiaq’i sohver istub üsna kõrgel, mis koos auto kastilaadse väliskujuga tähendab seda, et väljavaade on kõigis suundades eeskujulik. Armatuurlaua ja näidikutepaneeli ülesehitus on loogiline ning paraja suurusega nupud/klahvid on ka sõidu ajal hõlpsasti tabatavad. Silma alla jäävatele materjalidele pole hinnaklassi arvestades midagi ette heita ja odav plastik on pilguulatusest siivsalt ära koristatud. Meeldiv interjöör on korrektse kujundusega ja jääb ennekõike meelde ruumikusega. Kodiaq on ka üks vähestest viimasel ajal näppu jäänud uutest autodest, mille keskkonsooli serv ei hakanud sõidu vältel jalga sisse soonima.

Kuigi Kodiaq on Škoda Octaviast ainult 40 mm pikem, on selle 1793 mm pikk sõitjateruum enamikust liigikaaslastest avaram ja mahutab muretult 4 täiskasvanut. Esimeses reas jagub ruumi nii pikkadele kui ka õlakatele ja tänu istmete ja roolisamba seadevõimalustele peaks olema mugav sõiduasend hõlpsasti leitav. Jala- ja pearuumi puudumise üle ei saa kurta ka teises reas, sest kõigi autode baasvarustuses on tagaiste, mis on 180 mm ulatuses edasi-tagasi liigutatav ja mille seljatoe kaldenurk on samuti seatav. Isegi veidi ettenihutatud tagaistmel jäi mul enese keskmise kasvu järgi seadistatud esiistme taha istudes põlveruumi rusikajagu ja pearuumi sellest enamgi.

Kolmandat istmerida pakutakse lisavarustuses – 900 eurot – ja lühemat „otsa“ kannatab isegi seal kaasa teha, kuigi täiskasvanu ja pikema teismelise jaoks on lisaistmete istmepadjad põrandale liialt lähedal. Kaheosaline – suhtes 60/40 – tagaistme seljatugi on pakiruumi laiendamiseks maha käänatav ja kui tellite esimesse ritta ka kokkupandava kõrvalistme (Ambition varustuses, 80 eurot), siis saate autos vedada kuni 2,8 meetri pikkuseid esemeid. Haagise vedamise võimaldamiseks on lisavarustuse hulgas ka elektrilise lukustusega veokonks (820 eurot) ja nelikveoline automaatkäigukastiga Kodiaq tohib tõmmata kuni 2,5 tonni kaaluvat piduritega järelhaagist.

Sõidumuljest

Suurematel maasturitel on kombeks noogutada ja õõtsuda, aga Kodiaq on sellest patust prii, vähemasti juhul, kui see on varustatud adaptiivse vedrustusega (1030 eurot), mis võimaldab kasutada erinevaid sõidurežiime. Nendeks on Comfort, Normal ja Sport, millest mina kasutasin maanteel kaht viimast, sest Comfort osutus halval teel liialt pehmeks ja isegi jäigema Sport-seadistuse korral oli sõidumugavus igati tasemel.

Tõsi, aeg-ajalt võib vedrustus olla üsna häälekas, sest aukudes ja asfaldi murdekohtades kanduvad „tuppa“ arvestatavad tümpsud ja tüminad, aga need ei muutu häirivaks ega riku head üldmuljet. Te peate lihtsalt arvestama, et Kodiaqi vedrustus on veidi jäigemas eelseades kui Škoda sõiduautodel, aga see ei tähenda veel ebamugavust. Nelikveolistel lisandub kirjeldatud seadete kõrvale ka Off-road seadistus, mis on mõeldud kergemaks maastikusõiduks. Nelikveoliste isendite korral hoolitseb telgede vahelise momendijaotuse eest pardaarvuti juhitav mitmekettaline sidur, mis suunab tavasõidul momenti kütusesäästu huvides vaid esiteljele. Nelikveolistel isenditel on ka veojõukontrolli välja lülitamise võimalus.

Kurvilisel teel on Kodiaq oma suuruse kohta päris innukas ja ottomootoriga isend võlus oma kerge ja sundimatu jooksuga. Seitsmekäiguline käigukast võimaldab sujuvat kulgemist ja üksikud mõttepausid tekivad selle töösse vaid juhul, kui unise kulgemise asemel gaasipedaali korraga jõuliselt põrandasse rammite. Rahulikul sõidul on tegemist vaikse autoga, maanteel püsivad pöörded lubatud kiiruste korral alla 2000 p/min ja raadiota oli sõitjateruumi mürafooniks ca 72 dB, mis oli kümne võrra vähem, kui hiljuti proovitud luukpära-kerega Opel Insignias. Mootor teeb häält alles siis, kui teda mugavustsoonist lahkuma sunnite ja tegusam mürareostus läheb selles maasturis rehvimüra ja küljepeeglite suunast kostuva tuulekohina arvele.

Rikkalik kaasavara

Neid autosid müüakse meil kolmes varustuses, milleks on Active, Ambition ja Elegance ning kui esimese ja teise astme vahe on 2300 eurot, siis keskmise ja kalleima astme vaheline erinevus on 300 eurot väiksem. Odavaima Kodiaqi baashinnaks on 20 900 eurot (1,4 TSI Active) ja kalleimal 36 500 eurot (2,0 TDI SCR DSG 4x4). Baasvarustuses Active on autodel ette näidata liigutatav tagaiste, nahkkattega rool (millel ka nupud raadio ja telefoni juhtimiseks), liigutatav roolisammas, konditsioneer, 8-kõlari ja 6,5-tollise värvilise puutetundliku ekraaniga meelelahutussüsteem ja palju muud. Järgmisele varustustasemele hüpates lisanduvad veel LED-esilaternad, võtmeta avamine ja mootori käivitus, kahetsooniline automaatne kliimaseade, 8,0-tollise ekraaniga lustikummuti ekraan ja katusereelingud.

Autode turvavarustus on samuti eeskujulik – baasvarustuses on 7 turvapatja, millest 2 on juhi ja kaassõitja ees, 2 esimese istmerea külgedel pluss turvakardinad ja turvapadi sohvri põlvede jaoks. Lisaks saab turvapadjad soetada ka tagumise istmerea külgedele (280 eurot) ja kõigi autode varustusse kuuluvad tavapäraste asjade kõrval ka elektrooniline diferentsiaalilukk XDS+, järelhaagise stabiilsuskontroll TSA+, järelkokkupõrke vältimise süsteem MKB, auto lähiümbrust jälgiv ja võimaliku õnnetuse tagajärgede pehmendamiseks pidurdav Front Assist ning samal eesmärgil töötav jalakäijate tuvastussüsteem Pedestrian Monitor. Lisaks saab lisavarustuse hulgast juurde soetada kõike seda, mida VW kontsern täna neljarattalistele pakkuda oskab, alates adaptiivsest kiirushoidikust lõpetades automaatparkimise ja haagisega tagurdades teie eest rooli keerava abimehega.

Kokkuvõtteks võiks õelda, et kuigi Škoda esimene linnamaastur pole just ülearu originaalse ilmega, on see sümpaatse olemusega linnamaastur üks parimatest seitsmekohalistest, olles viimaste hulgas ka üks kättesaadavamaid. See on kibe konkurent Kia Sorentole, Mitsubishi Outlanderile ja Nissan X-Trailile ning võib enese rüppe meelitada ka sama klassi noobelbrändide ostjaid. Viimane on samuti oluline proovikivi, sest kui Škoda suudab müüa ka kallima otsa maastureid, sillutab see tulevikus teed hoopis põnevamatele ja mängulisematele autodele.

Meeldis: ruumikas interjöör, korralik koostekvaliteet ja suur pagasiruum koos hea juhitavuse ning sõidumugavusega.

Ei meeldinud: võimsamate versioonide hinnad, linnasõiduks liialt jäigaks tembitud vedrustus.

Rivaalid: Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail ja Volkswagen Tiguan Allspace.

 

Škoda Kodiag 2,0 TSI DSG 4x4 (7 kohta)

Mootor: ülelaetud R4

Baashind: 30 200 eurot

Võimsus: 132 kW / 180 hj @ 3900–6000 p/min

Pöördemoment: 320 Nm @ 1400–3940 p/min

Aeg 0–100 km/h 8,2 s

Tippkiirus: 205 km/h

Keskmine kütusekulu: 7,3 l / 100 km

CO2-pääst: 168 g/km

Pikkus/laius/kõrgus: 4697/1882/ 1655 mm

Telgede vahe: 2791 mm

Pakiruumi maht: seitsmekohalisel 560-2005 liitrit

Tühimass: 1663 kg

Piduritega haagise maksimaalne kaal: 2500 kg









Kaido Soorsk, fotod: tootja

Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017