What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Uuendatud F-Type: ainult head uudised!

10.august 2017
Uuendatud F-Type: ainult head uudised!

Reklaam



Pildigalerii   

• Uus baasjõuallikas langetab auto baashinda ca 10 000 eurot.
• Kaheliitrine R4 arendab 300 hj, saavutab 100 km/h 5,7 sekundiga ja põletab 100 km läbimiseks 7,2 liitrit bensiini.
• Baashind Eestis on 58 200 eurot (F-Type Coupe 2,0 i4 300).


Jaguar F-Type on mudeliperekond, mis tuleks selle puudumisel kiiremas korras välja mõelda, sest algatuseks on need lihtsalt niivõrd ilusad autod. Ja just kõva katusega formaadis, mille seksikat ahtrit kiigates tekib vägisi tunne, nagu oleks vaataja nüüdsama teinud midagi nurjatut. Lisaks on need autod ka metalli vormitud tõestuseks, et Jaguar suudab lisaks edevatele liikuritele ehitada ka puhtatõulisi sportautosid, mis suudavad kinda visata ka Saksamaalt pärinevatele päramootoreid armastava klanni esindajatele. Ja sellega head uudised alles algavad, sest lõppeva suve keskpaigast on F-Type’id kättesaadavamad kui ei kunagi varem.

Nimelt potsatas uuenduskuuri käigus nende mootoriruumi Jaguari kaheliitrine R4, mis varustatuna ühe twin-scroll turbokompressoriga arendab 300 hj. Nii tagasihoidlikku mootorivalemiga „eff-taipi“ ei olnud varem ette näidata, sest varem algas valik kolmeliitrisest V6-st. Millega seoses tuleb välja hüüda teinegi hea uudis, sest hoolimata „säästujõuallika“ tulekust jäävad alles nii kolmeliitrine V6 (340, 380 ja 400 hj) kui ka viieliitrine V8 (550 ja 575 hj). Tõsi, eriseeriasse 400 SPORT kuuluvad autod järgmisel aastal kehtima hakkavatesse heitmenormidesse enam ära ei mahu, mistõttu on 400 hj arendavatel versioonidel kõik eeldused saada otsitud klassikuks, sest selliseid autosid jõutakse toota umbes aastajagu ja sedagi mitte eriti suurel hulgal.

Kergem nina ja kasinamad joomakombed

Kuigi mootorivaliku pesamuna on varasemast baasmootorist 40 hj nõrgem, olevat selle kütusekulu 16% väiksem ja auto ninaosa 52 kg kergem, mis peaks võimaldama veelgi innukamat kurvidesse sukeldumist. Uue jõuallika võimsusnäitajad on 221 kW/300 hj @ 5500 p/min ja maksimaalseks pöördemomendiks märgitakse 400 Nm @ 1500-4500 p/min. Kõnealuse mootoriga mudelid on saadaval vaid tagaveolistena ja koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga, millega varustatud kupee saavutab kiiruse 100 km/h 5,7 sekundiga. Varasem baasmudel tegi seda küll 0,6 sekundit kiiremini, ent siinkohal peaks teid lohutama autode pea 10 000 eurone hinnavahe, mis on otse loomulikult uustulnuka kasuks.

Ülejäänud versioonid on sõltumata keretüübist saadaval lisaks tagaveole ka nelikveoga, kahte tagasihoidlikumas seades V6-te annab meil teoreetiliselt tellida isegi käsikäigukastiga ning ainsateks eranditeks on siinkohal V8-ga isendid – 550 hj arendav F-Type R ja 575-hj F-Type SVR –, mida pakutakse ainult koos tagarattaid eelistava nelikveo ja kaheksakäiguliste automaatkäigukastidega. Peale uue baasmootori on kõik jõuallikad varustatud kruvikompressoriga ja kui V6-mootoriga isendid saavutavad kiiruse 100 km/h sõltuvalt võimsusest ja veoskeemist 4,8 kuni 5,1 sekundiga, siis „vee-kaheksad“ kulutavad selleks vaid 4,0 ja 3,5 sekundit. Ent milline neist oleks optimaalne valik ja kas kaheliitrine on pelgalt poosetamist võimaldav nn juuksuriauto?

Mida võtta ja mida jätta?

Piiramatute vahendite korral oleks võimatu vastu seista V8-te võlule – kasvõi vapustava kontserdi tõttu – kuid nende autode hind pärineb koos kütusekuluga ulmevaldkonnast ja lisaks on piiri lähedal sõites pea võimatu pakutavat võimsust teekattele kasulikult maha panna. Seepärast oleks parimaks valikuks jätkuvasti V6, eriti eespool kirjeldatud eriseeriast 400 SPORT, mis jääb meelde hingestatud lärmiga ja keerab kurvidesse sisse innukamalt kui raskema mootoriga võimsamad vennad. Takkapihta on see ka oluliselt soodsam soetada, sest 550 hj arendav V8 on enam kui 37 000 (!) eurot kallim kui 340 hj arendav tavaseeria V6 ja 380 hj arendavast mudelist maksab see veidi enam kui 25 440 eurot enam. Ja miks mitte ka uue mootoriga varustatud isend, mille ainus negatiivne omadus on see, et mootorihäält kuulevad VAID autos olijad ja „välisvaatlejate“ jaoks on tegu ilmetut helipilti omava autoga.

Seega poosetamiseks säärane F-Type ei sobi, ent sõitmiseks on tegu enam kui soovitava tükiga. Kupee korral on kõik ideaalilähedaselt paigas ja üksi autosse sisenemine on harjunust pidulikum sündmus (mis tuletab meelde, et istute madalasse sportautosse), aga pole nii ebamugav, et sunniks kõhul „päästerõngast“ omavat keskealist eelistama sõiduautot või linnamaasturit. Ja kuigi baasmudelile ei saa ka adaptiivset vedrustust, pole seda tarviski, sest tavavedrustuse näol on tegu väga hästi ja HIIRVAIKSELT toimiva lahendusega, millel on jäik, aga mitte ebamugav alatoon. Vedrud olevat võrreldes V6-ga isegi paari protsendi jagu pehmemad ja lisaks vedrustusele võlub F-Type ka hea sõiduasendi ning tegusa rooli- ja istmikutunnetuse olemasoluga.

Laske kass hoovi

Kaheliitrise jõuallikaga varustatud F-Type on kiire auto ja ehkki gaasi põhja lüües ei teki nn lauaga-selga tunnet, on raske ette kujutada, kellel pakutavast võimsusest tavaliikluses puudu jääks. Baasmootoriga kupee kaalub 1525 kg ja avatava katusega versioon on sellest vaid 20 kg kaalukam. Ja mälu usaldades on uus mootor vähemalt ühe punkti osas üle ka põhirivaalist, Porsche 718 Boxsteri/Caymani kaheliitrisest turbotatud baasmootorist. Milleks on „turboaugu“ sisuline puudumine, mis oli Porschede puhul tuntav, kuigi mitte otseselt segav asjaolu. Jaguari mootoril aitavad pöördeid koguda keraamilistel laagritel pöörlev turbokompressor ja plokikaanega kokku ehitatud väljalaskesüsteem, mis väldib väljalaskegaaside segavat pulseerimist ja võimaldab külmal mootoril saavutada kiiremini optimaalse töötemperatuuri.

Uus mootor toob F-Type’i käeulatusele lähemale ja kuigi nende autode väärtus järelturul on võrreldes Porschega tunduvalt väiksem, kompenseerib selle ostu originaalne olemus, sest Porschet või Lamborghinit ihkavad kaenlasse võtta kõik üleöö rahahunnikusse kukkunud tegelased. Väliselt markeerib baasmootori olemasolu vaid auto keskel olev üksik summutitoru; masina jooksutuskulud ei tohiks olla midagi drastilist, sest Jaguar lubab nende mootorite keskmiseks kütusekuluks 7,2 liitrit bensiini 100 km kohta. Ja kui teil on paha tuju, siis võite minna oma parkimiskohale ja lihtsalt vaadata oma autot … Jaguar on teinud kõik võimaliku, et varustada teid harvanähtavalt nägusa sportautoga ja teie otsustada jääb vaid see, millise mootori, viimistluse ja katusega see soetada.

Meeldis: kujundus nii väljast kui seest, juhitavus, roolitunnetuse olemasolu ja vedrustuse toimimine.

Ei meeldinud: ülekohtuselt kõrge hinnatase, mõned sõitjateruumis kasutatud odavakoelised viimistlusmaterjalid.

Rivaalid: Audi TT, Porsche 718 Boxster/Cayman ja Porsche 911.


Jaguar F-Type Coupe 2,0 i4 300

Baashind: 58 200 eurot.

Mootor: R4, otto.

Võimsus: 221 kW / 300 hj @ 5500 p/min.

Pöördemoment: 400 Nm @ 1500-4500 p/min.

Aeg 0–100 km/h 5,7 s.

Tippkiirus: 250 km/h.

Keskmine kütusekulu: 7,2 l/100 km.

CO2 pääst: 163 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4482/1923/1310 mm.

Telgede vahe: 2622 mm.

Pakiruumi maht: 310 liitrit.

Tühimass: 1525 kg.









Kaido Soorsk, fotod: tootja.

Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017