What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Volvo XC60: kätte sain!

19.september 2017
Volvo XC60: kätte sain!

Reklaam



Pildigalerii   

• Valikus on kaks ottomootorit ja kaks turbodiislit, kirsiks tordil aga 407 hj arendav hübriidajam.
• Praegu on valikus vaid nelikveolised autod kaheliitriste mootorite ja kaheksakäiguliste käigukastidega.
• Baashind Eestis on 47 750 eurot (2017. aasta oktoobris).


Kujutletav lugeja tõmbab hüüatuse peale pea heitunult õlgade vahele ja sosistab „Mille?“ „Preemiumi“ vastab Volvo ja esitab tõenduseks XC60 hinnakirja, mille kohaselt on mudeli teise põlvkonna alumiseks hinnapiiriks 47 750 eurot. See on vett silma võttev hinnaklass, mis oleks pigem omane suurest Saksa kolmikust pärinevatele linnamaasturitele, mis näivad Volvo kõrval korraga kui sooduspakkumised. Osalt on see ka loomulik, sest oma olemuselt on XC60 hoopis Volvo XC90, mida pakutakse kergemas ja kompaktsemas pakendis.

Odavaim XC60 on soodsaimast Audi Q5-st 1350 eurot kallim, edastades kättesaadavaimat BMW X3 pea seitsme tuhande euroga ning jäädes alla vaid Mercedes-Benzi GLC-le (+910 eurot) ja klassiliidrist Porsche Macanile (+8770 eurot). Tõsi, võrreldavas võimsuses Audi Q5 ja BMW X3 on Volvole hinna osas lähemal – Q5 on 1350 eurot odavam ja BMW X3 450 eurot kallim – kuid see vahe on väike ja tähendab seda, et tänu sarnastele materjalidele ja autosse peidetud nutikale tehnoloogiale on tagaaetavad (õnnetuseks) ka hinna osas käes. Ja kui seni unistas Rootsist pärinev bränd kutsest sinivereliste ballile, siis nüüd ollakse juba saalis sees.

Mõneti meenutab Volvo tegevus viimasel ajal Briti komöödiasarja „Hyacinth Bucket“ peategelase toimetamisi, kus energiast pakatav tuulispask poeks või nahast välja, et end seltskonnas kõrgemale positsioonile hiivata. Ent erinevalt „proua ämbrist“ on Volvol see ka õnnestunud end naerualuseks tegemata. Hiina kapitali poolt 2010. aastal ettevõttesse paigutatud ligi 2 miljardit eurot on hakanud end ära tasuma, sest viimase viie aasta vältel on Volvode müük kasvanud 20% ja ettevõtte kasumlikkus paranenud 50%. Lisaks aitab Volvo Geelyl välja arendada ka Hiina autotootja enese luksusbrändi Lynk & Co.

Õnnestunud on XC60 välis- ja sisekujundus, mis on äratuntavas suguluses eelmise põlvkonnaga, mõjudes samas värske ja kargena. Auto torkab linnapildis koheselt silma ja mitte ainult päevatuledes põlevatele „Thori haamritele“, mis rõhutavad sugulust suurema XC90-ga. XC60 võiks olla näitlikuks õppematerjaliks ka Jaapani ja Saksa autodisaineritele. Esimestele tõestuseks, et kõiki maailmas leiduvaid kõverjooni ei pea kuhjama ühe mudeli kerepaneelidele. Audi ja BMW kujustajate hulgas on aga liialt palju neid, kes leiavad, et inimene peaks pärast juuksuris käiku nime ära vahetama – ostjad ootavad uutelt mudelitelt uut ilmet ja isikupära, mitte pelgalt detailide ümberkujundamist.

Põrisev osakond

Mudelit XC60 pakutakse nelikveolisena ja koos kaheksakäiguliste automaatkäigukastidega. Mootorid on kaheliitrise töömahuga ja turbolaaduritega, võimsamatel ottomootoritel kasutatakse isegi topeltülelaadimist (T6 ja T8). Bensiini põletavaid jõuallikaid pakutakse kolmes seades: T5 (254 hj), T6 (320 hj) ja hübriidajamiga T8 (407 hj), mille ottomootor arendab 320 hj. Turbodiisleid on aga valikus kaks: D4 (190 hj) ja D5 (235 hj). Ottomootorite keskmiseks kütusekuluks lubatakse kas 7,3 (T5), 7,7 (T6) või 2,1 liitrit 100 km kohta (T8), kuid viimast lubadust ei maksaks liialt südamesse võtta, sest mõõtmiskatses sõidetakse esmalt tühjaks nende autode ca 45 km pikkust sõiduulatust pakkuv aku.

Turbodiislite keskmiseks kütusekuluks on 5,2 (D4) ja 5,5 l/100 km (D5) ja need on ainsad jõuallikad, millele mõistlik inimene keskenduda võiks. Nõrgema diisli toel saab XC60 „sada kätte“ 8,4 sekundiga ja D5-mootoril kulub selleks 7,2 sekundit. Mõlemad mootorid pakuvad tegusat kompromissi heast dünaamikast ja madalast kütusekulust ning tänu kaheksakäigulisele „automaadile“ ei tundunud D5 roolis võimsusest kordagi oluliselt puudu olevat. Hoolimata sellest, et uustulnuk on eelkäijast pikem, laiem ja madalam, on see kaalult eelmise põlvkonnaga võrreldav ega mõju sõites nii raskepäraselt, kui XC90. Uues kestas ei seganud ka mootorite väike töömaht, sest kergemas XC60-s töötab see sujuvamalt ja kui pikatoimelises „tükidoonoris“. Maanteel kujunes mudeli D5 keskmiseks kütusekuluks Comfort-režiimis 6,8-7,1 l/100 km kohta ja linnas 8,5 l/100 km.


Sõidumulje

Ennist jäid nimetamata ottomootorite kiirendusnäitajad – paigalt "sajani" 6,8 s (T5), 5,9 s (T6) ja 5,3 s (T8) - kuid sellest pole hullu, sest sõidurõõmu osas tuleb Volvol nii Alfa Romeo Stelviole, Jaguar F-Pace'ile kui ka Porsche Macanile alla vanduda. Roolisüsteemi vastusurve on rooli keskasendi juures hea ja auto hoiab ilusti suunda, kuid keerates osutub rool liialt kergeks ja selle seotus esiratastega on vaid aimatav. Linnas manööverdades tuleb kerge rool kasuks, ent kurvide kaskaadis kärbib see juhi enesekindlust tuntavalt ja manitseb ettevaatlikkusele. Palju polnud abi ka adaptiivsest õhkvedrustusest Four-C (2280 eurot), mis lubab autol kurvides tuntavalt kalduda ka kõige sportlikumas seades (Dynamic).

Hoolimata 22-tollistest rehvidest jäi maanteel müratase alla 80 dB ja mudeli D5 mootor ei muutunud tüütavalt lärmakaks ka tegusal kiirendamisel. Väljavaade on kõigis suundades hea –kaasa aitavad ka suured välispeeglid – ja ehkki A-piilarid on jämedad, on need nii suure nurga all, et tekib kerge panoraam-tuuleklaasi efekt ja kaasliiklejatel on end raske piilari taha ära peita. Õhkvedrustus lisab kõrgeimas asendis tavapärasele kliirensile (21,6 cm) täiendavalt 4,0 cm juurde, ent selle „kangeimas“ seades Dynamic oleks oodanud autolt enamat konkreetsust. Vedrustus näib olevat üsna pehme ja võib teinekord löökaukudes ka häälekalt läbi lüüa.

Seda kõrvale jättes oli vedrustus vaikne ja mugav, kuigi halval teel saadab selle tööd kuuldav tümin ja kerged värinad on tuntavad ka pehmeimas Comfort-seades. Viimsed võisid olla põhjustatud ka madala profiiliga rehvidest (265/35 R22), mida võiks vältida, ent sellisel juhul peaks kaaluma õhkvedrustuse soetamist, sest tavavedrustuse ja kõrgete rehvidega võib auto käitumine muutuda liialt vedelaks. Sõitjateruumi ergonoomika ja nuppude/lülitite paigutuse osas tuleb aga Volvot vaid kiita ja XC60 on üks neist autodest, millega sõitma hakates tekib tunne, nagu oleks te mõne seesuguse roolis juba varem istunud – sedavõrd lihtne on nendega sina peale saamine. Teise põlvkonna autodes istutakse ka eelkäijast pisut madalamal, mis võimaldab autot ka paremini tunnetada.

Istmed ja kolikamber

Lisaks meeldiva välimusega interjöörile on see tõeliselt ruumikas ja jätab kauakestva ning kvaliteetse mulje. Istmete ja roolisamba seadevõimalused võimaldavad leida lihtsalt mugava sõiduasendi ja minul jäi oma keskmise kasvuga pea ja laepolstri vahele umbes rusikajagu vaba ruumi ja seda hoolimata üsna püstisest isteasendist. Panipaikadest on esimeses reas teie päralt suured uksesahtlid ja mõistliku suurusega kindalaegas, kaks käigukastitunnelil paiknevat kaanega laegast – millest suurem sisaldab ka kahte topsihoidjat – ning käetoe alune panipaik. Kiita saavad ka lävepakku katvad uksed, mis võimaldavad porisel ajal puhaste riietega autost väljuda ja ka lävepakk ise pole enam nii massiivne, mis teeb sisenemise/väljumise veel mugavamaks.

Teises reas ei saa samuti ruumipuuduse üle kurta, sest minul jäi enda järgi seadistatud esiistme taha istudes põlveruumi enam kui rusikajagu ja pearuumi enam kui piisavalt ja seda hoolimata proovisõiduki ruumi raiskavast panoraamkatusest. Jalalabad saab panna esiistmete alla ka viimaste madalaima asendi korral ja kolm keskmist kasvu täiskasvanut annab taha ilusti istuma panna, ehkki keskmine koht pole kõige mugavam nii sileda pinnaga istme kui ka jalaruumist matti võtva laia kardaanitunneli tõttu. Pakiruumi mahuks on 505 liitrit (vähem kui Audis ja BMW-s), tagaistmete seljatugesid alla käänates annab selle kasvatada 1432 liitrini. Põhimõtteliselt on ka praktilisuse osas kõik hästi, ehkki selles hinnaklassis võiks sisalduda ka edasi-tagasi liigutatav tagaiste koos muudetava kaldenurgaga seljatoega. Vähemalt saab kaheosalise (suhtes 60/40) tagaistme seljatoe pakiruumist vastavate nuppude abil maha käänata.

Varustus ja lõppsõna

Mudelit XC60 pakutakse kolmes varustuses ja isegi baasvarustuses Momentum sisaldub kõik esmavajalik, nagu näiteks maakeelse kasutajaliidesega meelelahutuskeskus, mille 9-tollise diagonaaliga värviline puuteekraan on paigutatud keskkonsooli püstiasendis. See töötab kiirelt ja loogiliselt, meenutades nutitelefoni – viimastega ühilduvuse eest tuleb aga pisut juurde maksta, sest kokkumäng Apple Car Play ja Android Autoga maksab täiendavalt 360 eurot (sisaldades ka ühte AUX- ja kahte USB-pesa).

Lisaks kuuluvad baasvarustusesse 18-tollised valuveljed, kahetsooniline kliimaseade, programmeeritav autonoomne mootori- ja kabiinisoojendus, nimmetugi esiistmetel (4-suunas elektriliselt seatav), istmesoojendused, kahes sihis seatav nahkkattega rool, tempomaat ja tagumised parkimisandurid. Turvavarustuse poolelt on autol ette näidata ka sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus, valitud sõidurada hoida aitav süsteem, liiklusmärgituvastus ja automaatset hädapidurdust sisaldav City Safety II nimeline abimeeste pakett.

Lisaks nimetatule on teid ootamas veel kaks kõrgemat varustustaset (Inscription ja R-Design), 14 varustuspaketti ja ohtralt lisavarustust, nii et meelepärase auto peaks saama igaüks enesele kokku panna. Nõudlikule juhile sobiks Alfa Romeo Stelvio, Jaguar F-Pace või Porsche Macan paremini ning halbades teeoludes oleks Volvost pädevam Land Rover Discovery Sport, ent nende kahe äärmuse vahel saab Volvo ilusti hakkama ja sellel kaubamärgil puudub igasugune negatiivne imago. Aeg-ajalt näib mulle, et Volvo insenerid annavad oma pereautodele sõltumata klassist pisut unise loomuse, mis rahustab rooli taga maha ka kõige keevalisemad sangarid, et lasta neil lõõgastunult (ja elusalt) järgmisse sihtkohta purjetada. XC60 ei pruugi olla võimekaim ega parima juhitavusega, kuid on üks nägusamaid, mugavamaid ja ruumikamaid valikuid keskmist mõõtu linnamaasturite seas. 

Meeldis: välimus ja sõitjateruum, kvaliteetselt koostatud interjöör, hästitoimiv eestikeelne kasutajaliides ja korralik baasvarustus.

Ei meeldinud: isikupäratu juhitavus ja pilvedesse põrutanud hinnatase.

Rivaalid: Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, BMW X3, Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery Sport, Mercedes-Benz GLC ja Porsche Macan.


Volvo XC60 D5 Inscription AT8 4WD

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 173 kW/235 hj @ 4000 p/min.

Pöördemoment: 480 Nm @ 1750-2250 p/min.

Aeg 0–100 km/h 7,2 s.

Tippkiirus: 220 km/h.

Keskmine kütusekulu: 5,5 l /100 km.

CO2 pääst: 144 g/km.

Pikkus/laius (kokkuvolditud peeglitega)/kõrgus: 4688/1999/1658 mm.

Telgede vahe: 2865 mm.

Tühimass: 1926-2174 kg.

Maksimaalne piduritega haagise mass: 2400 kg.









Kaido Soorsk, fotod: tootja.

Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017