What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Renault Alaskan: meeldejääv saabumine

28.september 2017
Renault Alaskan: meeldejääv saabumine

Reklaam



Pildigalerii   

• Nissan Navaraga identne väikeveok.
• Esialgu saadaval vaid Double Cab-versioonis.
• Hinnad alates 29 990 eurost (käibemaksuga).


Äsjasel Tartu Motoshow`l esitletud Renault Alaskani tulekut võivad autoajakirjanikud pidada vaata et ajalooliseks sündmuseks. Või siis vähemalt mälestusväärseks, kuna sellega kaasnenud segadust meenutame meie ilmselt ka aastate pärast. Aga sellest kõigest hiljem, esmalt teeme juttu aga uustulnukast.

Stiilne tööloom

Renault Alaskan on esimene väikeveok, mille see Prantsuse autotootja turule toob (kui mitte arvestada Renault 4 ja teiste seesuguste mudelite baasil toodetud varasemaid kastikaid). See auto baseerub Aasta pikapi tiitliga pärjatud Nissan Navaral ning tänu viimase mitmikhoob-tagavedrustusele suudab ka Alaskan pakkuda sõiduautodele sarnanevat sõidumugavust, mis lehtvedrudele istutatud tagateljega analoogidel vähemasti tühjalt nii hästi ei õnnestu.

Alaskani tagaosa ei hakka ka halval teel koormata üles-alla karglema, siludes ettetulevaid ebatasasusi suisa stoilise rahuga. Lisaks on see eeskujulikku juhitavuse ja õnnestunud ergonoomikaga väikeveok, mis teeb sellest autost ühe sümpaatsema valiku turul pakutavate uute väikeveokite seas. Kes on viimase Nissan Navaraga sõitnud, see ilmselt teab, millest parajasti jutt käib.

Lisaks eelnenule on see jätkuvasti ka suutlik tööloom, mis suudab kanda umbes tonnist kandamit, võtta sappa kuni 3,5 tonni kaaluva piduritega haagise ning sõita ka seal, kus teed otsa lõpevad. Sloveenias toimunud esitluse käigus viidi meid maastikusuutlikkuse näitamiseks ka tõelisele katsumusterajale. Vihmamärjal rajal sai auto ilusti hakkama ka hoolimata all olnud tavapärastest suverehvidest ning see oli üks raskemaid radu, mida mul on õnnestunud auto roolis läbida.

Nelikvedu, aeglusti, tagadiferentsiaali lukustus, mägipidur jms sisaldub juba baasvarustuses - ainsaks erandiks on siinkohal vaid lukustatav tagadiferentsiaal, mis on kallimate (!) varustustasemete korral saadaval lisaraha eest - ning kui autot just põhja peale kinni ei sõida, peaks see hakkama saama mistahes maastikuoludes. Kliirenski on igati soliidne, ehk täpsemalt 223 mm.

Auto jõuallikaks on aga Renault’ 2,3-liitrine diisel, mis on saadaval kahes võimsuses. Varustatuna ühe turbokompressoriga arendab see 160 hj ning kahe turbo korral on maksimaalne võimsus 190 hj. Käigukaste on samuti kaks: kuuekäiguline käsikäigukast ning 7-astmeline automaat, viimane saadaval vaid kõrgeima varustustaseme ja võimsama mootori korral.

Korraliku kaasavaraga

Proovisõidu käigus osutus, et automaatkäigukast on paigalt võttes pisut flegmaatiline. Eriti andis see tunda tiheda liiklusega Sloveenia ringristmikel, kus eeldasid ringile jõudes harjumuspäraselt, et „jõuan läbi lipsata küll,“ aga auto niimoodi ei arvanud. Sina vaatad hüpnotiseeritult läheneva veoki radiaatorivõret ja sõtkud meeleheitlikult gaasipedaali, auto peab aga väärika pausi ja arvab alles siis heaks uuesti liikuma hakata.

See oli ka sisuliselt ainus asi, mida Nissani-Renault' ühisloomingule üürikese proovisõidu järel ette heita võib. Kõige muu osas on aga tegu autoga, millega sõidaks hea meelega isegi. Eriti maapiirkondades olevatel kehvematel teedel.

Alaskani varustus on samuti korralik. Baasmudelil Business on olemas 5-tolline infoekraan, roolil paiknevad helisüsteemi juhtnupud, käed-vabad telefoniühendus, kliimaseade, tempomaat, 7 turvapatja, USB, Aux-sisendid jpm. Alates Zen-varustusest lisandub ka infolustisüsteem koos 7-tollise ekraani ja tagurduskaameraga, Intens-varustuses tõmbab pilku aga Nissanilt tuttav auto ümbrust 360 kraadi ulatuses kattev täisvaatemonitor, mis on enam kui 5 meetri pikkuse autoga manööverdades asendamatu abimees.

Esialgu vaid topeltkabiiniga

Renault Alaskan saabub esmalt müügile üksnes topeltkabiiniga Double Cab-versioonis. Seda põhjusel, et kõigepealt on vaja täita „suure lombi“ tagune põhjatu turg ja seal oleksid lühema King Cab-kabiiniga autod täiesti mõttetu nähtus, mida keegi ei ostaks niikuinii.

Esitlusel esinesid tootja esindajad ka päris julge avaldusega, mille kohaselt kavatsevad nad sarnaselt kaubikutele enda kätte haarata ka liidripositsiooni Euroopa väikeveokite turul. Autoajakirjanike seas tekitas see kuuldavat kahinat. Kuidas kavatseb Renault edestada näiteks Toyota Hiluxi, mille kunagine telesaade Top Gear suisa surematuks tembeldas (olles eelnevalt korda saatnud rea edutuid atentaadikatseid)?

Või mismoodi plaanib Renault üle olla „doonorautost“ Nissan Navarast, kui autod väljuvast ühest ja samast tehasest ning on logosid ja kujundusdetaile kõrvale jättes sisuliselt identsed?  Või millega üritatakse enda juurde üle meelitada Ford Rangeri ostjad, keda pidavat kastikate fännide hulgas Euroopas olema kõige rohkem? See küsimus ripub õhus siiamaani. Sest nagu selgus pärast esitlust, ei ole uustulnukal Navara ees ka mitte mingit hinnaeelist...

Tulistage sõnumitoojat!

Nüüd jõuame ringiga loo algusesse tagasi. Olen autodest kirjutanud viimased 18 aastat ja õppinud selle käigus selgeks ühe põhitõe: kui kahtled, siis küsi üle! Saanud pärast proovisõitu Renault’ maaletoojat esindavast meediaagentuurist esialgse hinnakirja, tundusid selles olevad arvud üllatavalt väikesed (baashind alates 24 450 eurost, ehk Nissan Navarast enam kui 5000 eurot odavam).

Saatsin samal päeval teele küsimuse, et kas olete kindlad, et need on koos käibemaksuga hinnad? Jah, need on koos käibemaksuga, tuli konkreetne vastus. Kui nii, siis nii. Kuidas suudab Renault sõsarautost nii palju odavamalt müüa, jäi küll segaseks, kuid eelpoolmainitud ambitsioon eeldaski millegi pöörasega lagedale tulemist. See "hinnapomm" oli minu jaoks kõige olulisem sõnum, mistõttu sai sellele teesile üle ehitatud kogu proovisõitu kajastav artikkel.

Ja siis hakkas juhtuma – kohe pärast loo ilmumist näis, nagu oleks ma mesitaru veeres kühvliga vastu plekkämbrit kolkinud. Nissani maaletooja keeldus neid hindu uskumast (ja nagu hiljem selgus, siis ka õigustatult), mina aga ei osanud end milleski süüdi tunnistada. Avaldatud materjal baseerus ametlikul pressiteatel, mis sai lisaks kõigele veel eraldi üle küsitud. Kuna aga lõplikku varustuse loetelu veel polnud, võtsime artikli kuni asjaolude selgumiseni veebist maha.

Sel nädalal ilmusid Renault edasimüüjate kodulehtedele ka Alaskani hinnad ja varustused. Need olid aga sootuks erinevad sellest materjalist, mis ajakirjanikele algselt saadeti. Uute hindade kohaselt pole Alaskan Navarast sugugi odavam, pigem hoopis vastupidi. Seega vabandame ekslike hindade pärast ja teatame, et Renault Alaskan ei ole meie käsutuses olevate uute materjalide kohaselt Nissan Navarast odavam, vaid hoopis pisut kallim! Ja me oleme peaaegu kindlad, et Alaskani hinnad pole ka tänase seisuga veel kivisse raiutud.

Renault Alaskan ZEN 2,3 dCi

Hind: 36 890 € (Alaskani baashind on 29 990 €)

Mootor: 2,3-liitrine R4 topeltturboga diisel

Käigukast: seitsmekäiguline automaat

Võimsus: 140 kW/190 hj @ 3750 p/min

Pöördemoment: 450 Nm @ 1500-2500 p/min

Aeg 0–100 km/h: 10,8 s

Tippkiirus: 180 km/h

Keskmine kütusekulu: 6,9 l/100 km

CO2 pääst: 183 g/km

Pikkus/laius (peegliteta)/kõrgus: 5330/1850/1840mm

Telgede vahe: 3150 mm

Veokasti pikkus/laius: 1578/1560 mm

Kandevõime: ca 1000 kg

Suurim lubatud haagise mass: 3500 kg

Kliirens: 223 mm

 








Tõnu Tramm (tonu@tosi.ee), Ljubljana 

Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017