Proovisõit

Seest ja väljast nägusam: Ford Transit Custom

Esimesed uuendatud kaubikud peaksid Eestisse jõudma juba eeloleval kevadel.
Valikus on kolm kaheliitrist turbodiislit võimsustega 105, 130 ja 170 hj.
Baashind alates 24 400 eurost (Trend varustuses lühema telgede vahega 280S).

AutorKaido Soorsk

Kuigi hiljuti uuendatud Ford Transit Custom on saanud müügil olla napilt aastajagu, võttis Ford mullusel Euroopa popimal kaubikul uuesti kratist kinni ning varustas selle nii uue silmnäo kui ka sõitjateruumiga, mis sai senisest nägusam, paremate materjalidega ning praktilisem kasutada. Uue kujundusega esiosa astub ühes taktis Fordi sõiduautode juures kasutatud kujundusvõtetega ning viimaste arsenalist on tuttavad ka mitmed elektroonilised abimehed, mida pakutakse neile kaubikutele esmakordselt. Tellimuste vastuvõtt algab detsembris, mudeli baashinnaks on Trend varustuses 24 400 eurot (280S) ja esimesed autod peaksid Eestisse jõudma eeloleval kevadel.

Raua pool

Raua poolel pole uudiseid palju. „Tonniste“ Transitite mootoriruumist leiate Fordi kaheliitrise EcoBlue-turbodiisli, mis ilmus valikusse alles 2016. aastal ja mida pakutakse täiendatuna kolmes võimsuses. Selline jõuallikas arendab võimsust kas 105, 130 või 170 hj pöördemomenti vastavalt kas 360 Nm (1375-2000 p/min), 385 Nm (1500-2000 p/min) või 405 Nm (1750-2500 p/min). Võrreldes varasema 2,2-liitrise mootoriga on uued jõujaamad 13% ökonoomsemad ning pöördemomendihari on kolinud pisut allapoole. Joomakommete osas olevat aga tagasihoidlikuim ECOneticu nimeline versioon (105 hj), mille keskmiseks kütusekuluks annab tootja 5,7 l/100 km.

Tagasihoidlikuma janu nimel on sellel versioonil ette näidata nii Start/Stop-süsteem kui ka väiksema veeretakistusega rehvid ja tippkiirus on piiratud 100 km/h juures. ECOneticut pakutakse vaid lühikese telgede vahe ja madala katusega (300S), ülejäänud autod on aga saadaval kahe kõrguse ja telgede vahega ning nende kandejõud jääb vahemikku 765-1450 kg. Autode täismasside vahemikuks on 2,6-3,4 tonni ja Transit Custom on saadaval nii kaubiku, kahe istmereaga kaubiku kui ka reisijateveoks kohandatava Combina, mille tagateljele saab soetada ka õhkvedrustuse. Esiveolised kaubikud varustatakse kuuekäiguliste käsikastidega ja soovi korral on olemas ka kuuekäiguline automaatkäigukast.

Lisaks tahab Ford 2019. aastal Transit Customi najal müügile tuua ka pistikhübriidi, mille liitrise töömahuga bensiinitoiteline EcoBoost võetakse pardale vaid generaatori ülesannetes. Esimesed katsepartiid antakse klientidele üle juba selle aasta lõpus. Puhtelektriliselt on auto sõiduulatuseks kuni 50 kilomeetrit. Alternatiivsed jõuallikad pole Fordi jaoks vähetähtis teema, sest koostöös ettevõttega Deutsche Post DHL arendatakse ka täiselektrilisi Transiteid, mis säästaksid planeeritud mahu– 2500 auto – täitudes tellijale aastas 4,75 miljonit liitrit kütust ja teeksid koos planeeritavate pistikhübriididega Fordist suurima alternatiivsete jõuallikatega varustud kaubikute valmistaja.

Pehmemad väärtused

Kätt südamele pannes ei osanud mina joriseda ka eelmise kabiinikujunduse kallal, kuid piisab vaid uuendatud autosse sisse vaatamisest, et aru saada, kui palju see vanemast versioonist üle on. Paranenud on nii materjalide kvaliteet kui ka ergonoomika, sest paremal käel ei asu enam ükski nupp käigukangist madalamal. Nii näidikupaneel kui lisavarustusena pakutav 8-tollise värviekraaniga infolust meenutavad uues Ford Fiestas kasutatut ja kui teie autol puudub nii kaheksa- kui ka nelja tollise ekraaniga infolustisüsteem, on nende asemel täiendav panipaik nutitelefoni ja muu seesuguse hoidmiseks.

Lisaks on armatuurlaua peal kolm suurt taskut paberimajanduse tarvis, mille koos kindalaeka ja mõne väiksema panipaigaga mahutavad 25 liitrit. Armatuurlaua mõlemas otsas asuvad suurt joogipudelit mahutavad topsihoidjad, mida täiendavad käigukangi juures olev lahti volditav topsihoidja ning ukspolstris olevad panipaigad, mis paiknevad kolmel tasandil. Kolmekohalise versiooni keskmise istme seljatoe saab ettepoole arvutilauaks maha käänata ja pikemate esemete veoks on kabiiniseinas ka läbilaadimise võimalus. USB- ja 12-voldised laadimispesad paiknevad kahes kohas, ehk teisisõnu sohvri ees armatuurlaual ja paremal pool käigukangi.

Baasvarustuses kuulub Transit Customite „relvastusse“ kesklukk, neljas suunas reguleeritav juhiiste (nimme- ja käetoega), kliimaseade, tempomaat koos kiirusepiirikuga, roolilt juhitav nelja kõlariga raadio, esimesed ja tagumised parkimisandurid ning parempoolne lükanduks koos 180 kraadi ulatuses avanevate tagumiste tiibustega. Lisavarustuse hulgas on aga lisaks tavapärasele kaubikukraamile leitav ka kõik see, mis iseloomulik parematele sõiduautodele, nagu näiteks pimenurga hoiatus (530 eurot) või sõidureas püsimise abisüsteem koos sohvri erksuse kontrolli, soojendatava esiklaasi, automaatsete kaugtulede ja vihmaanduriga (645 eurot).

Aga kuidas ta sõidab?

Samamoodi nagu varemgi. Mootorid hakkavad vedama pooleteisest tuhandest pöördest kõrgemal ja magusaim vahemik asub kahe tuhande ümbruses. Transit Custom sõidab hästi ka kõige tagasihoidlikuma jõuallikaga, mis küll eeldab sohvrilt usinat käikude vahetamist. Vedrustus pole nii pehmes seades kui PSA-kontserni algupäraga konkurentidel ja eraldi kiitus läheb teele toimiva roolitunnetuse eest, mis on tänapäeval haruldane isegi kallimate sõiduautode puhul. Vedrustusmugavus on hea ja tuulemüra sõitjate ruumis vähe, nii et vesteldes ei tarvitse häält tõsta ka maanteekiiruste korral.

Lisaks tavamudelile on Transit Custom saadaval ka märksa edevamas „ülikonnas“ ja varustuses, millest esimest iseloomustavad agressiivsem esiosa, koopalaiendid ning nn rallitriibud, mis teevad selle pakikandja enam kui silmatorkavaks. Sellist varustuse Sport järgi tuvastatavat autot pakutakse vaid 170 hj arendava jõuallikaga ja baashinnaga on meil 31 000 eurot. Selliste kaubikute kaasavaras on veel osaline nahksisu, kaassõitja turvapadi, esiklaasisoojendus koos vihmaanduriga, 4-tollise ekraaniga infolustisüsteem, 17-tollised valuveljed ja kaubaruumi täiskõrguses vooderdus.

Lisavarustus vajab kindlasti eraldi tähelepanu, sest lisaks digitaalsele sõidumeerikule (660 eurot), neljale istmepaketile (vahemikus 165-495 eurot) ja neljale erinevale infolustisüsteemile (370-1945 eurot) sisaldub selles ka kõik see, mille pärast Ford pressimaterjalides eraldi lokku lööb. Nagu näiteks liiklusmärke tundev abimees, mis sõidukiiruse automaatselt sobivaks tembib, pimenurga hoiatus (mis hoiatab ka auto tagant risti suunas läbi liikujate eest), segavat külgtuule mõju pidurite vahendusel kahandav süsteem või Ford Fiestalt tuttav õnnetust vältida aitav abimees, mis pidurdab vajadusel juhi eest ja suudab tuvastada lisaks sõidukitele ka jalakäijaid.

Meeldis: hea juhitavus koos kvaliteetselt koostatud vaikse ja praktilise kabiiniga. 

Ei meeldinud: selle hinna eest võiks 4-tollise ekraaniga infolustisüsteem sisalduda juba baasvarustuses, nagu ka kaassõitja turvapadi.

Rivaalid: Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Renault Trafic, Toyota PROACE ja VW Transporter.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi