What Car? - Autode ja testid -- What Car? Aitame Sul teha parema ostu

Ford Fiesta: endisest tasakaalukam rüblik

8.november 2017
Ford Fiesta: endisest tasakaalukam rüblik

Reklaam



Pildigalerii   

• Seitsmes Fiesta, mille viieukseline versioon jääb esimesele Focusele alla vaid veidi enam kui kümne sentimeetri jagu.
• Täpse rooliga mugavat sõitu võimaldav väikeauto, mis tõmbab juhitavuse osas mütsi pähe kõigile konkurentidele.
• Alghinnaks on Eestis 12 400 eurot (kolme uksega versioon, mille ottomootor arendab 70 hj).


See poleks pidanud nii kaugele minema. Ford tuli läbinisti uue Fiestaga välja alles kaheksa aastat tagasi ja selle sõiduomadustel polnud vähimatki häda ka kõige värskemate konkurentide taustal. Seega oleks võinud disainerid joonistada autole uued kaitserauad ning insenerid tõsta autosse suure puutetundliku ekraani, mis tagaks järgmise nelja aasta vältel tõrgeteta ühenduse kõigi sotsiaalmeedia vormidega ning varjaks iganenud keskkonsooli, et pühkida seejärel käed puhtaks ja teha üheskoos mõned õlled.

Ent keegi neist tegi mingi täiendava liigutuse, mis viis omakorda järgmiseni... ja selle tulemusena sündis auto, mille juures on vähemal või rohkemal määral uuendatud pea kõik komponendid. See näeb küll välja nagu Fiesta ja sõidab sellega sarnaselt, ent senine uljus on asendunud väärikama ja väljapeetuma olemusega, sest seitsmes põlvkond üritab ostjaid üle lüüa ka suurematelt autodelt ning panustab seepärast nii sõidumugavusse kui ka materjalivalikusse kõigist varasematest põlvkondadest enam.

Erinevad ilmed ja peotäis mootoreid

Ford ei unusta toonitamast, et hetkel olevat tegu kõige tehnoloogilisema väikeautoga, mida soetades saab valida kahe kere ja nelja nn teemapaketi vahel, mis annavad autole üksjagu erineva ilme. Fiesta on saadaval kas kolme- või viieukselise luukpärana ja kõige luksuslikumas vormis hakatakse pakkuma seda erimudelina Vignale. Lihtsaima versiooni poole edasi liikudes järgnevad sellele sportlik ST-Line, esinduslik Titanium ja baasmudel Trend. Järgmise aasta teises pooles lisandub koos ST-mudeliga valikusse ka pisut kõrgema kliirensiga linnamaasturit meenutav esiveoline Active.

Mootorivalik koosneb esmalt kahest ottomootorist ja ühest turbodiislist. Soodsaimad on 1,1-liitrise töömahuga vabalthingavad „bensiinipõletid,“ mille kolmest silindrist meelitatakse välja kas 70 või 85 hj. Neile järgnevad sama mootoriplokki kasutavad 1,0-liitrise töömahuga turbomootorid (EcoBoost) võimsustega 100, 125 ja 140 hj. „Õlipõletajatest“ on aga saadaval neljasilindriline 1,5 TDCi võimsustega 85 ja 120 hj. Autod varustatakse viie- ja kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega ning üksikutel juhtudel on saadaval ka kuuekäiguline „automaat“ (100 hj arendav EcoBoost).

Kuidas ta sõidab?

Eelmine Fiesta oli siiani margapuuks väikeautode juhitavuse hindamisel ja peale proovisõitu näib selleks sobivat ka seitsmenda põlvkonna esindaja, mille puhul on ehk ainsaks tagasilöögiks vaid roolitunnetuse puudumine, millega elimineerimisega sai hakkama elektriline roolivõimendi. Muus osas on aga uus auto eelmisega võrreldav, sest kurvilisel teelõigul näib vaikselt töötava pehme vedrustuse pakutav pidamine peaaegu lõputu ja hea juhitavus mõjub nakatavana ka hoolimata roolitunnetuse puudumisest. Uue auto rööbe on 18-tolliste rataste mahutamiseks ees 30 ja taga 10 mm laiem, mis koos 15% jäigema kerega tuleb sõiduomadustele ainult kasuks.

Minu prooviautoks juhtus 100 hj arendava EcoBoosti ja automaatkäigukastiga varustatud isend, mis jättis mootori töömahtu silmas pidades hea mulje nii jõudluse kui ka joomakommete osas. Varustatuna kuuekäigulise automaatkäigukastiga ei tohiks sellega linnas kellelegi jalgu jääda, möödasõidud on ilusti teostatavad ning kui maanteel sain keskmiseks kütusekuluks 6,6 liitrit, siis linnas koguni 0,6 liitrit vähem. Sõitjate ruumi müratase koosneb valdavalt rehvimürast ja jääb enamasti vahemikku 80-82 dB.

Seest endisest nooblim

Ford on teinud interjööriga head tööd, sest hoolimata sellest, et siin-seal on kasutatud ka odavamat plasti (uksepolstrid), ei anna nood end välimuse järgi kuidagi ära ning materjalide olemus ilmneb alles pindu läbi kopsides. Fiesta sõitjateruum jätab hea mulje ja arvestades seda, et istute autos mitmetest konkurentidest kõrgemal, ei saa ka rooli tagant avaneva väljavaate osas nuriseda. A-piilarid ulatuvad küll kaugele ette, aga need pole väga jämedad ja neis olevad aknad teevad nad „läbipaistvamaks.“ Peeglid on head ja tahapoole vaadetes piirab nähtavust vaid jäme C-piilar.

Esimeses reas on istumine mugav ja ruumikas ning hästi viimistletud nupud-lülitid koos läbimõeldud ergonoomika ja katsudes pehmena näiva armatuurlauaga passivad hästi kokku uustulnuka ambitsioonidega. Teise ritta mahtusin aga enda keskmise kasvu järgi seadistatud esiistme taha istuma vaid nii, et põlved mahtusid ära vaid tänu esiistmete seljatoes olevatele õnarustele ja pearuumi osas võis varu olla ehk paari millimeetri jagu. Jalalabad annab panna esiistmete alla ka nende alumise asendi korral ja tegelikult mahub Fiestasse neli keskmisekasvulist täiskasvanut, aga seda eeldusel, et esimeses reas jalaruumiga ei laiutata.

Varustus ja panipaigad

Fiestat pakutakse neljas varustuses: Trend, Business, Titanium ja ST-Line. Reguleeritav roolisammas on küll kõigi autode baasvarustuses, kuid kliimaseadet pakutakse manuaalkäigukastide korral alles Business-tasemel, mis on baasversioonist vähemalt 2000 eurot kallim. Businessi võiksite võtta ka sihtmärgiks, sest lisaks kliimaseadmele saate siis ka tempomaadi, 6,5-tollise ekraaniga lustikummuti, kuue kõlariga stereosüsteemi, läbi „sinihamba“ töötava vabakäe-telefoniliidese ja tagumised parkimisandurid. Juhi ja kaasreisija turvapadjad on koos turvakardinatega põhivarustuses ja sellest aastast on Fiestal Euro NCAP-turvatestist ette näidata ka maksimaalne, viietärniline tulemus.

Viieukselise Fiesta pakiruum mahutab 292-1093 liitrit ja ehkki kaheosalise tagaistme seljatoe saab pakiruumi laiendamiseks maha käänata, peate arvestama seeläbi moodustuva pakiruumi põrandale jääva kõrge astmega. Panipaikadest on teie päralt käigukangi ees olev kaaneta õnarus, üsna väikese mahuga kindalaegas, pooleliitrist joogipudelit mahutavad taskud uksepolstritel ja esiistmete vahel olevad kaks topsihoidjat. Alates Titanium-varustusest lisandub neile käetugi koos selle all oleva panipaigaga, mille korpuse tagaküljel on ka pisike panipaik tagaistujate tarvis. Teises reas leiate pooleliitrist joogipudelit mahutavad nišid uksepolstritel, taskud esiistmete seljatugedel ning kaks topsihoidjat tagaistme käetoes.

Tehnoloogia ja lõppjäreldus

Ehkki Ford ütleb, et Fiesta on kõige tehnoloogilisem mudel väikeautode seas, jätab ta ütlemata selle, et peaaegu kõik need edumeelsed lahendused on saadaval lisavarustusena. Nagu näiteks kõrgteravat pilti näitav 8,0-tollise diagonaaliga infolustisüsteem, mille eest tuleb baasversiooni puhul maksta täiendavalt 1040 ja ülejäänute puhul 150 eurot, või pimedas jalakäijaid enam kui 100 m pealt silmav, kokkupõrke eest hoiatav ning seda vältida aitav süsteem, mille eest küsitakse koos pikivahetundliku tempomaadi ja näidikutepaneelis oleva 4,2-tollise ekraaniga 960 eurot. Või automaatne parkimine (+1050 eurot) ja pimenurgahoiatus koos tagurduskaameraga (+685 eurot). Varustust on palju, nagu ka personaliseerimisvõimalusi, kuid neid soetades hakkab koos hinnaga kasvama ka auto kättesaamiseks kuluv aeg.

Fiesta on täpse rooliga mugav väikeauto, mis teeb juhitavuse osas jätkuvasti silmad ette kõigile konkurentidele, ehkki elektriline roolivõimendi püüab vahet konkurentide kasuks väiksemaks teha. Mulle oleks meeldinud pisut jäigem vedrustus, kuid selle jaoks on olemas ST-Line versioonid ja järgmisel aastal lettidele jõudev Fiesta ST. Seda auto ei saa enam ka väga väikeseks pidada, sest viieukseline Fiesta on üle nelja meetri pikk (4040 mm), jäädes esimesele viie uksega Ford Focusele pikkuses alla vaid 112 millimeetriga. Pereauto võtmes on aga tagasilöögiks nii autode kõrge hinnatase kui ka baasmudeli askeetlik varustus.

Meeldis: juhitavus, liitrise töömahuga Ecoboost jõuallikas (100 hj), interjööri kujundus ja selle koostekvaliteet ning lisavarustuses pakutavad nutikad lahendused.

Ei meeldinud: kõrge hinnatase, roolitunnetuse puudumine ja põhikonkurentidest väiksem pakiruum.

Rivaalid: Seat Ibiza, Škoda Fabia ja VW Polo.


Ford Fiesta 1,0 Ecoboost Titanium

Mootor: R3, bensiin.

Baashind: 17 700 eurot.

Võimsus: 74 kW / 100 hj @ 4500-6500 p/min.

Pöördemoment: 170 Nm @ 1500-4000 p/min.

Aeg 0–100 km/h 12,2 s.

Tippkiirus: 180 km/h.

Keskmine kütusekulu: 5,2 l/100 km.

CO2 pääst: 118 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4040/1941/1476 mm.

Telgede vahe: 2493 mm.

Pakiruumi maht: 292-1093 liitrit .

Tühimass: 1206 kg.









Kaido Soorsk, fotod: tootja.

Viimased proovisõidud
Leia auto test
Uued Kasutatud
  
Autonõuanded
What Car? ostusoovitused
 
Minu What Car?Minu profiilSisukaartSend to a FriendRSS
 
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2010 - 2017