Proovisõit

Kia Stinger: elame veel!

V6, kaheksakäiguline automaatkäigukast ja tagaveo-eelistusega nelikvedu
Lisavarustuse nimekiri puudub
Hind Eestis 49 990 eurot

AutorOlev Toom

Mul on kaunis isemoodi automaitse. Veider, võivad paljudki öelda. Kindlasti ei kuulu ma sellesse seltskonda, kelle arvates "võib auto olla missugune tahes, kui ta on {valige üks järgnevatest: Audi, BMW, Mercedes-Benz}". Sellest hoolimata oleksin veel mõne aasta eest vaadanud väga kahtlustava näoga otsa isikule, kes ennustanuks, et ma peagi hakkan Kiat tahtma.

Ja nüüd ongi käes... Lõuna-Korea firma on turule toonud Stingeri. See nimi meenutab minuvanusele kõigepealt jänkide õhutõrjeraketti, millega modžaheedid 80. aastatel Afganistanile vennalikku abi osutavaid vene lennukeid-koptereid usinalt alla lasid. Kas auto ka nii tõhus on?

Tegelikult on siin koguni kaks autot: väga praktiline igapäevasõiduk kohtub vaimustava, piiritut sõidurõõmu pakkuva suurturismiautoga. Kuid lubage, et räägin mõlemast läbisegi. Pealegi on kolleeg Kaido Stingerist juba jutustanud.

Kia StingerEsmamulje saame ikka välimusest, ja see on põrutav. Üksteist aastat Kias töötanud Peter Schreyer on loonud tõeliselt kena auto. Muidugi aitab tagaveolisus häid proportsioone saada -- Stingeri ninaosa on pikk ning esiratta koopa ja esiukse vahele jääb piisavalt ruumi. Sinna mahub isegi butafoorne õhuava. Katus langeb tahapoole sujuvalt, jättes siiski pisikese pakiruumiosa. Ning 140 sentimeetrit kõrgust tähendab tänapäeval madalat autot, mis näib paigal seisteski hoogsana.

Pääs pakiruumi on tänapäevaselt kehv, võiks arvata. Ei, tegu on ju praktilise igapäevasõidukiga, ja selgub, et Stinger on viieukseline luukpära. Seda nimetust ei maksa häbeneda (nagu teevad Audi ja BMW), see on üks kõige mõistlikumaid keretüüpe, mis iial välja mõeldud. Pealegi saate tagaluugi lahti sõrmi poriseks määrimata. Ja selleks ei ole vaja totralt jalaga vehkima hakata. Lihtsalt seiske (võti kaasas) paar sekundit Stingeri ahtri juures ning ta saab aru, mida soovite.

Praktilisus jätkub esiistmetel, mis on äärmiselt mugavad ning umbes miljonil viisil reguleeritavad (seljatoe laius kaasa arvatud). Köetavad-ventileeritavad peale selle. Tagaistmel on praktilisust veidi vähem -- kui soovite varbaid kaasa võtta, peate eesistujat paluma, et ta oma tooli päris põrandasse ei laseks. Muus osas on ruumi piisavalt. Ning 406-liitrist pakiruumi saab tagaistme kokkupanekuga suurendada 1114 liitrini.

Kia StingerKabiin näeb välja kena, ehk isegi liiga rahulik, kuid see-eest moevooludele vastupidav. Mitmed katsetajad on öelnud, et siseviimistlus ei küüni Saksa noobelmarkide tasemele. Ma tunnistan, et vahetegemiseks peaksin ilmselt Kiale Saksa etaloni kõrvale panema ja siis võrdlema. Kindlasti ei ole ei materjalivalikus ega koostekvaliteedis ühtki märkimisväärset apsu.

Minu veider automaitse peab esmatähtsaks seda, et autos oleks Mootor, kuid ses suhtes on downsizingu-maania valiku väga kehvaks muutnud. Võimekate jõuallikatega autod on kolinud hinnaskaala ülemisse otsa. Seetõttu mõjub Stingeri 3,3-liitrine V6 värske lainetusena rohelise kattega vaikses tiigis. Kolmsada seitsekümmend hobujõudu, paigalt "sajani" 4,9 sekundit!

Oot-oot, aga nüüd kadus meie praktiline igapäevasõiduk? Ei sugugi. V6 on enam kui piisavalt jõuline kõigis režiimides ning mootorit toetab tõhusalt kaheksakäiguline automaatkäigukast. Selgub, et täiesti tavalise sõiduviisiga kulutab auto maanteel 100 kilomeetrile alla 8 liitri bensiini. Möödasõidud ei kujuta mingit probleemi, peale selle, et juht hakkab neid igatsema.

Elektrooniliselt seatav vedrustus ei ole üheski režiimis liiga jäik -- ega liiga pehme. Siinkohal kaob pildilt praktiline igapäevaauto ja naaseb suurturismiauto. Sellise mootoriga, sellise juhitavuse ja vedrustuse, selliste istmetega sõidukis tunnete, et teekond ongi eesmärk ning tahate sõita üha kaugemale ja kaugemale. Iga kilomeeter on tükike rõõmu.

Tasuta rõõmu pole olemas, ütlete? Teil on õigus. V6-mootoriga Stinger maksab 49 990 eurot, mida on palju. (Kia kohta, ütlevad mõned). Aga. Esiteks sisaldub selles hinnas kogu varustus, mida Kia üldse pakub, ja seda on samuti palju, või veel rohkem. Tutvuge varustuse nimekirjaga Kia võrgulehel, ja vaevalt, et teil midagi soovida jääb. Ahjah, ise parkida Stinger ei oska, kuid neile, kellel seda abilist vaja läheb, sobib niikuinii mõni teine auto paremini. Ja teiseks: kui võtta Saksa konkurendid -- luukpärakeret arvestades Audi S5 Sportback ja BMW 340 Gran Turismo --, näeme, et juba võistlejate baashinnad on tükk maad kõrgemal, aga neile tuleb veel lisavarustuse maksumus liita...

Kia StingerAga  connectivity, küsitakse nüüd. Kas õunaga saab internetti? Aga Androidiga? Ei tea ega tahagi teada. Tõenäoliselt saab. Kuid minu jaoks on auto üldiselt koht, kus end internetivabalt tunda, ja  niisuguses  autos sotsiaalmeediaga tegelemine tundub pisut perverssena. Ning arvestades, et Kia programmeerijad on taibanud audiosüsteemi lisada geniaalse nupu "kustuta USB-pulgalt parasjagu mängiv lugu", on nad kõige muu eest niikuinii hoolitsenud.

Stingeri andmetega tutvudes jääb silma tänapäeva kohta väga lühike hooldusvälp -- 10 000 km või kord aastas. Kas ei lähe auto pidamine kole kalliks? Ei lähe kole kalliks. Kaheteistkümne aasta või 180 000 km hooldused kokku maksavad umbes 4300 eurot (tõsi, need on Kia esialgsed andmed ja üht-teist võib siin muutuda) ehk umbes 360 eurot aastas. Rohkem raha kulub kindlustusele: kohustuslikku liikluskindlustust pakuti 2017. aasta lõpus 218 ja kaskokindlustust 1250 euro eest aastas. Bensiinile kulub tõenäoliselt rohkem, eriti praeguse valitsuse maksupoliitikat arvestades.

Olgu sellega praktilise igapäevasõiduki jutud räägitud. Istun Stingeri rooli taha, lükkan käigu sisse ja annan gaasi. Kui tahan, käivitan launch controli. Ja unustan kõik eelmises lõigus toodud arvud.

 Ma tahan seda autot: juba ostan loteriipileteid. Värv on ka paigas: kollane.

 Meeldis: mootor, välimus, varustus, hind.

Ei meeldinud: hm? Las' ma mõtlen ... Miks proovisõiduauto musta värvi oli?

 

 

Kia Stinger 3,3 T-GDI GT

Hind: 49 990 eurot.

Mootor: V6, otto, 2 turbolaadurit.

Võimsus: 370 hj / 272 hj @ 6000 p/min.

Pöördemoment: 510 Nm @ 1300-5100 p/min.

Aeg 0–100 km/h 4,9 s.

Tippkiirus: 270 km/h.

Keskmine kütusekulu: 10,6 l/100 km.

CO2 pääst: 242 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4830/1870/1400 mm.

Telgede vahe: 2905 mm.

Pakiruumi maht: 406-1114 liitrit.

Tühimass: 1834 kg.

 


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia Niro HEV

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii.