Proovisõit

Volkswagen T-Roc avastab unustatud radu

Nägus linnamaastur, mis köidab pilke ka 24 erineva värvikombinatsiooniga (11 värvitooni pluss kolm kontrasttooni katuste tarvis).
Lisaks esiveolistele on valikus ka pideva nelikveoga, kergema maastikusõidu tarvis sõidurežiimide valiku ja 161-mm kliirensiga autod.
Baashind Eestis 18 344 eurot (kuuekäigulise käsikastiga varustatud 1.0 TSI).

AutorKaido Soorsk

Volkswagen T-Roc on kompaktne linnamaastur, pealegi T-Crossi ja elektriajamiga I.D. Crossi tulekuni VW väikseim seda liiki auto, sest ta jääb Tiguanile pikkuses alla 252 millimeetriga. Ja ehkki T-Roc on mõõtudelt sarnane viieukselise VW Golfiga, on ta viimasest 80 mm kõrgem, mis lubab eeldada avaramat interjööri. Tinglikult ongi T-Roc justkui karkudele tõstetud Golf, mis jääb meelde õnnestunud kujundusega ja mida nähes ei vasarda peakolus teadmine, et te olete midagi säärast juba kusagil näinud. Seejuures pole see esimene katse VW menuartiklit pikemate jalgadega varustada -- teise põlve Golfide hulgas pakuti nelikveolist Golf Countryt, mille kliirens ületas tavaversiooni oma tubli kuue sentimeetriga (180 mm).

Tänu kõrgemale tõstetud kerele nägi säärane „maastur“ välja üksjagu kummaline, olles otsekui peen aadlipreili, kes üritab kaharat kleiti ja alusseelikuid üles kahmates üle porimülkaks muutunud külavahetee tippida. T-Roci sellises patus aga süüdistada ei saa, sest uustulnuka väliskujundus ei kopeeri ühtegi eelnenud mudelit. Linnamaastureid fännavale ajastule on iseloomulik ka tõik, et T-Roci esmaesitlus sattus oktoobris samasse kuusse, mil edevusele rõhuv VW Scirocco koosteliinilt lõplikult maha võeti. Tavakõrguses sõiduautodest pole linnamaasturitele vastast ja kui eesmärgiks on eesliikujate katustest üle vaatamine, siis tudiseme kõik juba kahekümne aasta pärast „autodes“, mille kõrgus ületab nende pikkust. Veel parem kui roolita ja püstiasendis, sest nii näeb varvastele tõustes veel kaugemale.

Loogiline mootorivalik

T-Roc tuuakse turule kolme ottomootori (TSI) ja kolme „õlipõletajaga“ (TDI), mida pakutakse kolmes võimsuses. 85 kW/115 hj arendavad jõuallikad veavad esiveolisi baasmudeleid (1.0 TSI ja 1,6 TDI), mida pakutakse kuuekäiguliste manuaalkäigukastidega. 110 kW/150 hj arendavaid mootoreid (1,5 TSI ja 2,0 TDI) saab soetada ka koos seitsmekäigulise automaatkäigukasti (DSG) ja/või nelikveoga 4MOTION ning võimsaimad jõuallikad – 140 kW/190 hj arendavad 2,0 TSI ja 2,0 TDI – on saadaval DSG-käigukasti ning nelikveoga. Esimeses võimsusastmes mootorite pöördemoment on 200 ja 250 Nm (TSI ja TDI), ülejäänutes aga 250 ja 340 Nm ning 320 ja 400 Nm. Kõige võimsamat turbodiislit meil pakkuma ei hakata, nii et diislite laeks jääb 110 kW/150 hj.

Ottomootoreist on mõistagi säästlikuim baasmudeli 1,0 TSI, mille keskmine kütusekulu jääb tootja andmetel vahemikku 5,1-5,2 l/100 km. Paigalt saavutab sellise mootoriga auto kiiruse 100 km/h 10,1 sekundiga, kärmeim on aga 190-hj 2,0 TSI, mis saavutab 100 km/h 7,2 sekundiga, kulutades 100 km läbimiseks 6,7-6,8 liitrit bensiini. 150 hj arendav DSG-käigukastiga versioon saab „sada“ kätte 8,4 sekundiga ja sellise esiveolise liikuri kütusekulu on 5,3-5,4 l/100 km. Sama kiirelt alistab 100 km/h juures asuva „künnise“ ka nelikveoline DSG-käigukastiga varustatud keskmise võimsusega turbodiisel, mille keskmiseks kütusekuluks lubatakse 5,1 l/100 km. Kõige nõrgema „õlipõletaja“ kohta aga kulunäidud veel puuduvad.

Auto, mis küsib ottomootorit

T-Roc on mudel, mis üllatab meeldivalt kergejalgse astumisega ja sellest johtuvalt näib sellele hästi passivat ottomootor. Unise diisli jorin mõjub nii noorusliku ilmega autos kuidagi kohatult. Meie saime Lätis toimunud esitluse käigus proovida vaid kummagi kütuseliigi võimsaimaid esindajaid, aga teoreetiliselt peaks linnas T-Roci liigutamiseks sobima ka 1,0 TSI, mis sai sarnase tühimassiga kaheksanda Golfi (-34 kg) liigutamisega väga hästi hakkama. Tõsi, Golfi puhul oli siis abiks ka tihedate ülekannetega DSG-käigukast, mida T-Rocile selle mootoriga ei pakuta ja seepärast oleks parem osta 150 hj arendav 1,5 TSI koos seitsmekäigulise DSG-kastiga, mis lisavad baasmudeli hinnale kokku 3767 eurot.

Siitmaalt võite keskenduda varustusele ja iluvidinatele, aga sportlikud lisad ja suur veljemõõt jätke heaga rahule. T-Roci vedrustus on progresseeruva käiguga ja tuleb löökide summutamisega ilusti toime, aga selle eelseade on kaunis jäik, mistõttu kandub halval teekattel 18-tolliste jalavarjudega „tuppa“ omajagu müdinat ja tarbetuid värinaid. Juhitavuse ja kaasakiskuvuse osas jääb VW klannis väiksemate linnamaasturite kuningaks Seat Ateca, kuid vahe peategelasega pole suur ja neutraalse käitumisega T-Roc on varmalt nõus kõrvalteedel kiiret sõitu tegema. Nelikveolistel autodel on esiistmete vahelisel konsoolil pöördlüliti, mille esimesed kaks seadet lubavad valida lume- ja tavarežiimi vahel, järgmised kaks on aga maastikusõidu ja individuaalsete maastikusõiduseadete tarvis.

Omas klassis priimuse rollis

T-Roci DSG-käigukastide ülekanded näivad olevat keskendunud säästmisele, sest autost ei tee raketti isegi valiku võimsaim jõuallikas (190 hj arendav 2,0 TSI), aga pingevaba kulgemisega saavad hakkama kõik kaheliitrised. Mis on ka võtmeks auto olemuse mõistmisel, sest esimest korda on VW nii auto välis- kui ka sisekujunduses panustanud lisaks funktsionaalsusele ka emotsionaalsele küljele, üle tähtsustamata enamaltjaolt linna- ja eeslinna vahel pendeldava kulguri dünaamilisi omadusi. Seepärast pakutakse T-Roci teile kui praktilist iluasja, mida saab isikupärastada enam kui ühtki teist VW linnamaasturit ja mis on ka omas klassis kõige praktilisem sõiduk. Selle pakiruumi mahutab 445 liitrit, mida saab kaheosalist (suhtes 60/40) tagaistme seljatuge maha käänates kasvatada 1290 liitrini.

Lisaks on T-Roc ka üks turvalisemaid valikuid, sest Euro NCAP turvatestidest läbi tuisates teeniti koondhindeks maksimaalsed viis tärni, olles punktide osas otse loomulikult parim väikeste linnamaasturite seas. Täiskasvanute ohutuses teeniti hindeks 96 %, laste ja jalakäijate korral 87 ning 79 % ja elektrooniliste abimeeste eest 71 %. Viimastest kuuluvad baasvarustusse õnnetusejärgne pidurdamine (et vältida uusi õnnetusi), sõidurajal paiknemise üle valvet pidav abiline ja kaasliiklejaid jälgiv süsteem, mis rakendab vajadusel õnnetuse vältimiseks (või selle tagajärgede pehmendamiseks) auto pidureid. Viimati mainitu tunneb ära ka jalakäijad ning lisavarustuse hulgas on ootamas kõik see, mis tuttav Golfilt ja Passatilt (ummiku- ja parkimisabilised, sõidurea jälgimine, automaatsed kaugtuled jne).

Armatuurlaud jätab Polost odavama mulje

T-Roc mõjub rooli taha istudes korrapealt koduselt. See on laiuses ja kõrguses avaram kui Golf ja jätab kvaliteetse mulje, ehkki plastpaneele läbi koputades osutub enamik neist kõvaks ja klobisevaks, mitte nagu odavamas Polos, mille armatuurlaud ja uksepolstrite ülaosad on katsudes pehmed. Veidi on koonerdatud ka müraisolatsiooni osas, sest maanteekiirustel on lisaks rehvimürale kuuldav tuulevihin, mis kandub „tuppa“ peeglite ja katuse piirkonnast. Muus osas aga virinad puuduvad, sest ergonoomika on suurepärane, nagu ka autost avanev väljavaade, mida võimendavad õhukesed A-piilarid ja Golfist 80 mm kõrgem isteasend. Keskmise kasvu korral jagub esimeses reas ruumi piisavalt ja enese „järele“ teise ritta mahtusin ma niimoodi istuma, et pearuumi oli rusika- ja põlveruumi mõne millimeetri jagu.

T-Roc tuuakse turule kolmel varustustasemel. Lisaks baasmudelile T-Roc on saadaval veel tasemed Style ja Sport, mida saab laiendada paketiga R-Line. Kaks viimatinimetatud taset sisaldavad kontrasttoonis katust koos samas toonis viimistletud A-piilarite ja peeglikorpustega (Spordi korral lisavarustuses), ent sealt edasi minnes muutuvad lahknevused suuremaks. Kui paketis Style pakutakse teile ka kontrasttoonis aktsentidega siseviimistlust (neljas eri toonis), siis Spordis on selle asemel saadaval hoopis sportistmed. Baasmudelil on lisaks 16-tollistele valuvelgedele ette näidata ka reguleeritav roolisammas, muudetava kõrgusega juhiiste, kliimaseade ja 6,5-tollise puutetundliku ekraaniga lustikummut keskkonsoolis.

Lisaraha eest palju tehnoloogiat

Esitlusel tehti tublisti kära digitaalse näidikupaneeli ümber, mille 11,3-tollise diagonaaliga ekraani lahutusvõime on 133 pikslit tollile. See sisaldub varustustasemes Sport, taseme Style korral tuleb selle vidina saamiseks 348 eurot juurde maksta ja baasvarustuses autole seda üldse ei pakuta. Varustustase Sport asendab 6,5-tollise ekraaniga lustikummuti suuremat ekraani (8,0 tolli) ja CD-mängijat omava seadmega, mille saamiseks tuleb ülejäänud tasemetes 409 eurot juurde maksta. Lisavarustuses on ka 8-tollise diagonaaliga ekraani ja navigatsioonisüsteemiga seade, mille soetamiseks tuleb letile asetada 746 eurot. „Sinihammast“ sisaldav liidestepakett on saadaval alates varustustasemest Style, selle saamiseks baasmudelile peate 186 eurot juurde maksma.

Lisavarutuse hulgast tasub kaalumist praegu soodushinnaga pakutav Comfort pakett (1370 eurot), milles sisaldub suurema ekraaniga lustikummut koos liidestepaketiga, pikivahetundlik tempomaat, esimesed ja tagumised parkimisandurid, esiistmete soojendusi sisaldav talvepakett ja multifunktsionaalne nahatatud rool koos esiistmete vahelise käetoega. Abiks võivad olla ka erinevaid sõidurežiime sisaldav adaptiivne veermik (1000 eurot) ja automaatsed kaugtuled (140 eurot) koos pööravate LED-esituledega (983 eurot), mis sisalduvad vaid kõrgeimas varustuses (Sport). T-Roci tootjapoolne garantii kehtib 3 aastat või 100 000 km, soovi korral saab seda lisatasu eest pikendada kuni 5 aasta või 150 000 kilomeetrini. Mis lisab lisaväärtust autole, mis näib esimesest maastikule suunatud Golfist niigi peajagu üle olevat.

Meeldis:juhitavus, kujundus koos ruumika interjööri, mahuka pakiruumi ja muljetavaldava ohutusvarustusega.

Ei meeldinud:roolitunnetuse puudumine, odavad plastikpinnad (õnneks mitte peale vaadates) ja võimsamate mootorite ning kallimate varustuste kõrgevõitu hinnatase.

Rivaalid:Audi Q2, BMW X1, Mercedes GLA, Mini Countryman.


Volkswagen T-Roc Sport 2,0 TSI 4Motion

Baashind: 30 823 eurot.

Mootor: R4, otto.

Võimsus: 140 kW / 190 hj @ 4180-6000 p/min.

Pöördemoment: 320 Nm @ 1500-4180 p/min.

Aeg 0–100 km/h 7,2 s.

Tippkiirus: 216 km/h.

Keskmine kütusekulu: 6,7-6,8 l/100 km.

CO2pääst: 152-155 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4234-4348/1819/1573 mm.

Telgede vahe: 2590 mm.

Pakiruumi maht: 445-1290 liitrit.

Tühimass (koos 75 kg kaaluva juhiga): 1495 kg.

Autot tutvustav reklaamklipp:

Vaata autofirmade sooduspakkumisi