Proovisõit

Peugeut 508: detailides lihvitud tervik

Peugeot 508 on kupeele sarnanev sedaan - nagu Peugeot ise teda kutsuda armastab - mis on hoolimata lennukast välisilmest eelkäijast lühem, madalam ja kergem auto.
Jõuallikatena on saadaval 1,6-liitrine ottomootor ja kaks diiselmootorit (1,5 ja 2,0) ning kõiki neid jõujaamu pakutakse kahes võimsuses.
Eestis on mudeli baashinnaks 27 700 eurot.

AutorEsta Tatrik

Elasid kord suured sedaanid ja neil läks hästi. Nende rammusad karjad rändasid maanteedel ja asustasid äärelinnu. Koos universaalkerega isenditega võis praeguse Peugeot 508, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S60 või Škoda Superbi eellasi leida pea kõikjal. Nende noorusaegadesse jäi hägus mälestus Woodstockist, nad funkisid läbi diskoajastu, pudenevad litrid tuules. Nad elasid üle patšokkidega pintsakud, «Vaprad ja ilusad» ning seilasid lootusrikkalt uude aastatuhandesse.

Kuni kusagil kümmekond aastat tagasi hakkas traditsiooniliste sedaanide läbimüük kolinal kukkuma, kui linnamaasturid asusid neid välja trügima eeslinnadest ja puksima maanteedelt. Muidugi, kusagil siidi ja draakonite maal Hiinas võib kõik olla teisiti, kuid Euroopa jaoks tuleb autotööstusel traditsioonilise sedaani müümiseks kõik hoolikalt läbi mõelda, kindlasti millegagi üllatada ning välja tulla millegi uuega.

Peugeot tuli. 508 on nii läbinisti ümber tehtud, et juba on jõutud imestada, kas poleks just siin olnud paras moment vahetada mudelitähist. Tema alusarhitektuur on sama, mis Peugeot’ suurtel linnadžiipidel, ja see annab võrreldes eelmise põlvkonnaga keskmiselt 70 kg kaalusäästu. Ta on eelkäijast 8 cm lühem ja ka mõnevõrra madalam, mis näitab teda silmale laiemana. Auto lühemaks muutmine on julge käik, kuid vist ongi nüüd kätte jõudnud aeg, kus iga uue mudeli ja iga värskenduskuuriga mõõtmetele lisatud sentimeetrid enam midagi sisulist kaasa ei too. Uus 508 näeb välja sale, kerge, ilusa madala hoiakuga ja silmatorkavalt äge.

Mis siin imestada – tal on raamita aknad, LED-tulede signatuurid ees ja taga ning tegelikult ta polegi konservatiivne sedaan, vaid hoopis luukpära või viieukseline kupee-sedaan, või kuidas tahes soovite seda kerekuju kutsuda. Pakiruum mahutab 487 liitrit ja seda on rohkem, kui oli eelkäijal ning mitmel praegusel konkurendil. Seljatugesid maha käänates saab enam kui poolteise tuhande liitrise ruumi ning järgmisel aastal lisanduv universaalkerega versioon pakub veel suuremat veovõimalust. Tagaistmel jätkub põlveruumi laialt. Mõnel päris pikal inimesel võib aga tekkida tahtmine nuriseda pearuumi üle. Mitteametlikel andmetel hoiavad eestlased maailmas keskmiselt pikkuselt kolmandat kohta. Kõike ei mõõdeta meie järgi, eks ole.

Sisekujunduselt eristub 508 silmnähtavalt konkurentidest. Palju on tuttavat 3008 ja 5008 linnadžiipidelt, kuid siin on see tervikuks kokku saanud, rääkimata materjalidest ja viimistlusest, mis ei jää palju maha premium-klassi konkurentidest. See on esimene kord, kui i-Cockpit mulle päriselt meeldima hakkas. Väike rool on alati meeldinud, samuti sõit püstise seljatoe ja madalale lastud rooliga, sest Peugeot’ leidlikult äraspidise mõttelaadi tõttu peab näidikuid vaatama üle roolikaare. Aga kuusnurkne rool, nagu see ilmus kõigepealt 3008-le … jäin nende sekka, kellel polnud lihtne sellega läbi saada. (Vahemärkus õigluse huvides: tunnen mitut autoriteetse arvamusega inimest, kellele uutmoodi rool kohe kätte istus ja väga meeldima hakkas.) Nüüd siis see kõik 508s koos sügavale kookonisse istutatud juhtimisasendiga ja väga head külgtuge pakkuvate esiistmetega. Ei teagi, kas hakkan harjuma, aga pigem usun, et 508s ongi i-Cockpit nüüd niimoodi paika aetud, et kõik klapib.

Just juhtimisasend on see, mis aitab suuresti kaasa tundele, et 508 võiks sama hästi olla ka driver’s car, ehk eelkõige juhi soove arvestav auto. Seda, et istuda tuleb üsnagi maadligi, on väga hästi tunda juba autosse sisenedes – harva, kui (sport)kupeede erandlikust nišimaailmast väljaspool saab nii asfaldi lähedal olla. Ega 508 dünaamika pole ju jalustrabavalt eriline, roolitunnetus täidab nõudmised, kuid ei ületa neid. Kuid kas peaks üldse hoolima sellest, et sport-sõiduseadistus ei erinegi tavalisest suurt millegi poolest?

Tegelikult mitte. Selleks on ühed teised autod. 508 keerab kurvides nõtkelt ning head sõidujoont on temaga lihtne hoida ka kurvidest küllastunud teedel, nagu Prantsuse Riviera lähedal mägedes, mis meenutasid kohati parimat, mida Alpidel pakkuda. Ta sõidab vähimagi kahtluseta palju paremini kui mudeli eelmine kehastus ning tema seltsis tundub olevat lõbusam kui Volkswagen Arteoni või Opel Insigniaga.

Mootorivalikust pikemalt räägib teile juba müügimees salongis. On 1,6-liitrine bensiinimootor kahes võimsusastmes ning jutte diislit põletavate jõuallikate äkksurmast summutavad 1,5-liitrine ja 2,0-liitrine diisel, mõlemad samuti kahes võimsusastmes. Kaheksakäiguline automaatkäigukast on niikuinii see, mille te valite, ning varustuse kallal närutamine teeks tuska ainult teile endale. 508 lihtsalt kuulub juba sellesse klassi, kus hea sõidutunde tagab hulk läbimõeldud detaile.

Meeldis: välis- ja sisekujundus, varustatus, sõiduomadused.

Ei meeldinud: tagaiste pole ruumikamate killast.

Rivaalid: Opel Insignia, Volkswagen Arteon.


Peugeot 508

BlueHDi 180 S&S EAT8

Mootor: 1997 cm³, R4, turbodiisel, 180 hj, 400 Nm

Jõuülekanne: 8 käiku, automaatne, esivedu

Dünaamika: 0-100 km/h 8,3 s, 235 km/h

Kütusekulu/saaste 4,7 l / 100 km, 123 g/km CO2

Kaal: 1535 kg

Hind: alates 27 700 €

 

Fotod Esta Tatrik, tootja

 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot Rifter

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kuigi ehk mitte "päris" mahtuniversaalide klassini küündiv, on Rifter uskumatult avar ja praktiline, ning üllatavalt mõnus sõita.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)