Proovisõit

Mazda6: hei hopsti!

Mazda lipulaev on lisaks sedaankerele saadaval ka universaalina.
Esiveolist „kuut“ pakutakse meil vaid bensiini põletavate jõuallikatega.
Baashind Eestis 24 700 eurot (165 hj arendava kaheliitrise ottomootoriga).

AutorKaido Soorsk

Mazdade müük on näinud Eestis paremaid aegu ja endine tipptegija on taandunud tänaseks statisti rolli, sest isegi kui kellelgi peaks jaguma meelekindlust linnamaastureist mööda vaadata, siis leitakse end esimesena kas Toyota või VW Grupi sõiduautosid silmitsemas. Asjata, sest kolme viimati katsutud Mazda järgi otsustades – milleks olid pisike MX-5, linnamaastur CX-5 ja lipulaevast Mazda6 – ei oska antud sepikoda valmistada halbu autosid. Ülekantult võiks proovisõidu kokku võtta kui pimekohtingu nõmedaima tutvumiskuulutuse omanikuga, kuhu sa lähed tahmas peaga sõlmitud kihlveo kaotamise tõttu. Sest olgem ausad: kooli, kaupluste ja töökoha vahet sõeluv sedaan EI PEA sõitma ülearu hästi, aga siis selgub, et tükikest lõuaotsa ja kasutajanime „Hei hopsti“ presenteeriva konto omanikuks on … Cara Delevingne.

Ehk VAU ja seda mitmel põhjusel. Esmalt saab koos väliskujundusega kiita auto dünaamiline profiil, mis ei näe tänu pikale mootorikattele välja kui saiapäts - erinevalt mõnest konkurendist - sest kui viimaste ninas puuduks iluvõre, oleks kaunis keeruline taibata, kumba pidi enamalt jaolt sõidetakse. Teiseks imponeerib julgus loobuda mikromootoreist, sest Mazda usub suurema töömahuga kaasnevasse elastsusesse ja säästab kütust väiksematel koormustel pooli silindreid välja lülides (2,5-liitrine jõuallikas). Kolmandaks teenib kiitust interjöör, mis on nägus ja käepärane ja mille koostamisel on panustatud müraisolatsiooni. Need pinnad, mis pole ustel ja armatuurlaual nahaga kaetud, on valmistatud katsudes pehmena näivast plastist ning esiistmete vahel on infolustisüsteemi haldamiseks pööratav/vajutatav juhtnupp, mida on mugav kasutada liikuvas autos.

Kaks mootorit ja kaks käigukasti

Mootorivalikusse kuulub hetkel kaks nelja silindriga ottomootorit, millel töömahtu 2,0 ja 2,5-liitrit. Esimese võimsus on 121 kW/165 hj @ 6000 p/min (213 Nm @ 4000 p/min), teine arendab aga 143 kW/194 hj @ 5700 p/min (258 Nm @ 4000 p/min). 2,2-liitrine turbodiisel kadus valikust koos nelikveoga ja alles on vaid esiveolised isendid, mida komplekteeritakse kas kuuekäigulise manuaalkäigukasti või samasugust käikude arvu omava „automaadiga“. Väiksemat mootorit saab mõlema käigukastiga, käsikastiga isend saavutab kiiruse 100 km/h 9,3 sekundiga ja „automaat“ on sellest 1,3 sekundit aeglasem. Suuremat mootorit saab vaid automaatkäigukastiga ja selline isend saavutab 100 km/h 8,1 sekundiga. Tootjapoolsed keskmised kütusekulud on neil mootoritel sarnased, kaheliitrisel on selleks sõltuvalt käigukastist kas 6,6 või 6,2-liitrit („automaadiga“), 2,5-liitrisel aga 6,8 liitrit.

2,5-liitrise mootoriga prooviautol kujunes maanteel kiirushoidikuga sõites keskmiseks kütusekuluks 6,7 l/100 km ja linnas jäi see sõltuvalt liiklusest ja sohvri gaasijalast vahemikku 6,9-9,0 l/100 km. 2,5-liitristel mootoritel lülitatakse väikeste koormuste korral pooled silindrid kütuse säästmiseks välja ja lisaks muudetakse aeglustamisel kineetilist energiat elektrienergiaks, mis salvestatakse kiiret laadimist võimaldavasse akuplokki. Viimasest ammutavat energiat kasutatakse tulede, kliimaseadme, infolusti ja muu sarnase toitmiseks, mis vabastab auto mootori generaatori rollist ja võimaldab tootja kinnitusel säästa 10% kütust. Reaalses elus tähendab see, et teie päralt on elastne nn turboauguta jõuallikas, mis võimaldab mõnusat kulgemist võlavanglasse sattumata. Jah, selle keskmine kütusekulu pole väike, ent tasuta lõunaid pole olemas ja uuendatud „kuus“ lohutab teid rafineeritud sõidukogemusega.

Kas päriselt?

Jepp, sest logost mööda vaadates sarnaneb sõidukogemus nooblimate kaubamärkide keskmike poolt pakutavale. Mazda6 on vaikne, sest vihmasel maanteel kujunes sõitjate ruumi mürataustaks 72 dB, mis on väga hea tulemus ja seda hoolimata auto all olnud 19-tollistest rehvidest. Õieti olid just viimased ainsaks tõsisemaks müraallikaks – mootor teeb end kuuldavaks vaid kiirendades – mis torkab ehk enam silma kui konkurentides, sest ülejäänud auto on lihtsalt sedavõrd vaikne. Lisaks saab kiita veel roolisüsteem, mis on parajalt kiire ülekandega ja pakub meeldivat vastusurvet. Hoolimata mugavusele orienteeritud iseloomust leidub juhitavuses mingi sedalaadi sportlik element, mis ei lase igaval tavasõidul „tudil“ silma tükkida ja ehkki tagasiside osas võiks roolisüsteemi süüdistada ka ülemäärases diskreetsuses, annab see märjal pinnal üheselt teada, kui emb-kumb esiratastest ringi tõmmatakse.

Viimast saab arstida gaasi järele andes, et siis taas kiirendamist jätkata. Auto vedrustus võib jätta väikesel kiirusel küll pisut puise mulje, et kiiruse lisandudes ilmneb, et tegu on mugavat sõitu võimaldava lahendusega, mis isoleerib teid aukudest aeg-ajalt ilmneva tasase müdina saatel. Märjal teel tehtava jõulise paigalt võtu korral kaotavad esirattad pidamise üsna lihtsalt, ent see on ka sisuliselt ainus nurin, sest kurvides ja pidurdamisel ei saa „kuut“ süüdistada ülemäärases noogutamises. Väärikat sõidustiili soosib ka automaatkäigukast, mis aga kihutamiseks hästi ei passi. Sport-režiimis hoiab see käike liialt pikalt sees ning kiirendama hakates näib see enamatel juhtudel alustavat vale käiguga. Momendiharjal sõites on aga tegu astmevaba lahendusega ja kiirem sõit on tavaseades samuti veenvam, sest ära tuleb kannatada vaid esmane lärmakas käigu/käikude alla vahetamine, ent seejärel on minek taas sujuv ja jõuline.

Sõitjate ruum ja lõppakord

„Kuue“ interjöör on lihtsa joonega ja hästi koostatud. Juhi ees on kahes kõrgemas varustuses (Luxury ja Signature) digitaalne näidikupaneel, mida täiendab tuuleklaasile kuvatav info ja armatuurlaual olev kaheksatollise diagonaaliga infolust, mis kuuluvad mõlemad põhivarustusse. Neljas suunas seatav roolisammas ja mugavad esiistmed lubavad leida hea sõiduasendi ning enese keskmise kasvu järgi seatud esiistme taha teise ritta maandudes jäi mul nii põlvede ette kui pea kohale paar sentimeetrit varu. Uksepolstritel on mahukad taskud, mida täiendavad keskmise suurusega kindalaegas, käigukangi ees olev lahtine panipaik, kaks kaane alla peidetavat topsihoidjat ning käetoe alune panipaik. Teise rea okupantide jaoks on aga esiistmete tagakülgedel kaarditaskud ja kaks tagaistme käetoesse istutatud topsihoidjat. Interjööriga on kõik korras, ent kas teie oleksite vääriline parter ootamatult kohatud supermodellile?

Ehk kõike seda ei jagata odavalt, sest baasmudel maksab 24 700 ja 2,5-liitrine isend minimaalselt 32 500 eurot. Mis näib kallina, ent see mulje võib varustusse süüvides muutuda, sest autode põhivarustusse kuulub navigatsioonisüsteemi sisaldav infolust (puutetundliku värvimonitoriga), automaatne kliimaseade, adaptiivne kiirushoidik („automaadi“ korral koos peatumise ja sõidu jätkamise funktsiooniga), esimesed ja tagumised parkimisandurid koos tagurduskaameraga, pimenurga jälgimine, asulakiirustel toimiv automaatne hädapidurdus, LED-lahenduses esi- ja tagatuled ja palju muud. Kaks kõrgemat varustustaset on tippmudeli tarbeks ja lisaks nimetatule kuulub sedaanide põhivarustusse veel kaheosaline (suhtes 60/40) maha käänatav tagaistme seljatugi, mis võimaldab laiendada 480-liitrist pakiruumi. Ehk kokkuvõttes on tegu kõigi aegade parima „kuuega“ tootjalt, kes näib olevat unustanud, kuidas teha ebameeldivat autot.

Meeldis:isikupärane välimus koos nägusa interjööriga, väga hea varustus ja meeldivad sõiduomadused.

Ei meeldinud:kiirel sõidul kohmerdav automaatkäigukast, tagaistme ees ja kohal võiks olla veidi enam avarust ning tagaistme istmepadi võiks asuda pisut kõrgemal.

Rivaalid:Ford Mondeo, Peugeot 508, Škoda Superb, Toyota Camry ja Volkswagen Passat.


Mazda6 2,5 SKYACTIV-G Signature

Baashind: 34 350 eurot.

Mootor: R4, otto.

Võimsus: 143 kW/194 hj @ 5700 p/min.

Pöördemoment: 258 Nm @ 4000 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 8,1 s.

Tippkiirus: 223 km/h.

Kütusekulu: keskmiselt 6,7 l/100 km (NEDC 2,0, 19-tolliste rehvidega).

CO2pääst: 153 g/km (NEDC 2,0, 19-tolliste rehvidega)..

Pikkus/laius/kõrgus: 4870/1840/1450 mm.

Telgede vahe: 2830 mm.

Pakiruumi maht: 480 liitrit.

Tühimass: 1426 kg.

Kliirens: 165 mm.

Kütusepaagi maht: 62 l.

Rehvimõõt: prooviautol 225/45 R19.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Mazda 3

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Mazda on kõva tegija kompaktsete pereautode seas, ent mitmed konkurendid on temast mööda rühkinud nii sõiduomaduste kui ka siseviimistluse osas.