Proovisõit

Peugeot 508 SW: hoidke alt linnamaasturid!

Dünaamilise ilmega esiveoline universaal pakiruumi mahuga 530-1780 liitrit.
Esialgu on valikus kaks otto- ja kolm diiselmootorit, mis komplekteeritakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.
Eestisse peaks jõudma mais, baashind on 27 300 eurot.

AutorKaido Soorsk

Meeldejääva välimusega Peugeot 508 SW võtab sihikule keskkonnateadlikud linnamaasturite ostjad, et pakkuda neile võrreldavat praktilisust, mis saadaval saledamas, kergemas ja väiksema lauppinnaga kestas. Universaalkerega Ford Mondeo, Opel Insignia, Škoda Superbi ja Volkswagen Passati võistleja panustab lisaks dünaamilisele ilmele ka heale varustusele ja ehkki esmapilgul näivad hinnad kaunis käredad, on need vabandatavad rohke kaasavara ja kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. Mais meile jõudev uustulnukas on saadaval ainult esiveolisena ning selle käigukastis ei saa õli käsitsi segada.

Uus mudel on eelkäijast 70 kg kergem ja selle katusejoon kulgeb kuus sentimeetrit madalamal. 4778 mm pikkune universaal ületab sedaankerega baasmudelit pikkuses 28 millimeetriga, jäädes samas vanemale universaalile alla 51 millimeetriga. Veel eristavad uut autot vanemast raamideta ukseaknad ja (kuri)kuulus i-Cockpit. Viimasele on iseloomulik väike rooliratas ja selle taha justkui teisele korrusele tõstetud näidikupaneel, mis peaks parandama ohutust, sest vajaliku leidmiseks ei pea pilku pikalt teelt ära pöörama. Ja need lustikummuti all olevad nn otseteede tumbler-lülitid … nende eest annan ma (peaaegu) andeks ka praktiliselt kandilise rooliratta!

Pistikhübriid lisandub eeloleval aastal

Esiti koosneb mootorivalik kahest otto- ja kolmest diiselmootorist, mis komplekteeritakse kaheksakäiguliste automaatkäigukastidega. Bensiini põletatakse 1,6-liitrise töömahuga neljasilindrilises, mida pakutakse kahes võimsuses. Esimene arendab 133 kW/180 hj (250 Nm @ 1650 p/min) ja teine 165 kW/225 hj (300 Nm @ 1900 p/min) ning nende keskmine kütusekulu on vastavalt 5,4-5,5 ja 5,7 l/100 km. Automaatkäigukastil on Eco-sõidurežiimis kütuse säästmiseks ka vabakäigufunktsioon, mis rakendub näiteks langustel kiirusvahemikus 25-130 km/h ja võimaldab tooja kinnitusel täiendavat kütuse kokkuhoidu kuni 3% ulatuses.

Loomulikult töötab süsteem ka „õlipõletajate“ korral, mida pakutakse kahes töömahus. Valiku avab 1,5-liitrine R4, mis arendab 96 kW/130 hj (300 Nm @ 1750 p/min) ja kulutab kütust keskmiselt 3,8-3,9 l/100 km. Kaheliitrine turbodiisel on saadaval kahes seades, millest tagasihoidlikuma võimsus on 120 kW/160 hj (400 Nm @ 2000 p/min) ja tegusamal 130 kW/180 hj (400 Nm @ 2000 p/min). Nende kahe keskmiseks kütusekuluks annab Peugeot sõltuvalt rehvimõõdust 4,5-4,6 ja 4,7 l/100 km ning eeloleva aasta teises pooles lisandub valikusse veel ottomootoril põhinev laetav hübriid, mis võimaldab elektriliselt sõita kuni 50 km (WLTP-tsüklis).

Eelistage diislit

Olemasolevast valikust eelistaksin mina diiselmootoreid, mis on madalatel pööretel jõulisemad ja annavad pingevaba kulgemise nagu muuseas. Kõrgetel pööretel saab nende võhm küll otsa, ent möödasõidud on teostatavad ka tagasihoidlikuma mootoriga, pealegi on diiselmootorid tavasõidus vaiksemad. Ottomootorid on nende vastandiks, sest madalatel pööretel napib johtuvalt suhteliselt tagasihoidlikust töömahust loomulikku elastsust ja paberites kirjeldatud võimsusnäitajad ilmnevad alles kõrgetel pööretel, mille saavutamisele eelneb häälekas protestinoot. Tegelikult on vaiksed isegi need jõuallikad, ent diislid on veel vaiksemad.

Adaptiivne vedrustus on saadaval lisaraha eest – välja arvatud GT-varustuse ja 180 hj arendava ottomootoriga versioon –, aga sellest pole lugu, sest koormamata auto korral on tavavedrustuski hea ja adaptiivse sõidurežiimid ei erine üksteisest palju. Roolisüsteemi vastusurve on asiseim kõige sportlikumas seades ja viimasele pole ka sõidumugavuse osas suurt ette heita. Suuremad ebatasasused on tajutavad ja Škoda Superbi vedrustus oli mälu järgi pehmem, kuid asfaldiprao ületamine pole puusakonti killustav kogemus ja kurvides noogutamist pärssiv jäigapoolne vedrustus on igal juhul asjalikum kui iseloomutu vedelus. Lisaks olid mõlemad vedrustused ka eeskujulikult kolinavabad.

Esimeses reas mugav ja väljapeetud

Ottomootorid saavutavad 100 km/h 7,4-8,9 sekundiga, õlipõletajate kiirendusaeg jääb vahemikku 8,4-11,2 sekundit. Sportauto pole neist ükski, ent tavasõiduga saab üsna hästi hakkama ka kõige tagasihoidlikuim diiselmootor. Auto on seest vaikne ja hoolimata aknaraamideta ustest ilmneb kuuldav tuulevihin alles sellistel kiirustel, mis meil ähvardavad sunnitud jalameheks jäämisega. Ja ehkki mina pole siiani ära hajunud Peugeot’ väikese rooli ja muu selle juurde kuuluvaga, ei saa ma eitada säärase lahenduse kasutusmugavust. Kange seljaga keskealise jaoks oli ainus ebamugav detail vaid autost väljumine, mis eeldab tugevasti längus A-piilari alt läbi pugemist.

508 SW on samasuguse mootori ja varustuse korral baasmudelist 1200-1400 eurot kallim ning selle juhi ees on 12,3-tolline digitaalne näidikutepaneel. Baasvarustuse Active korral on keskkonsoolis 8,0-tollise diagonaaliga puutetundlik värvimonitor ja nii Apple CarPlay kui ka Android Auto on koos „sinihambaga“ põhivarustuses. 10-tollise diagonaaliga ekraan sisaldub kaasavaras alates teisest varustustasemest Allure. Lisaks neile kahele on saadaval veel GT-Line ja GT – viimane on odavaimast 4100 eurot kallim. Infolustisüsteemi pole sõidu ajal küll kõige mugavam kasutada, ent muus osas võib 508 SW interjööri vaid kiita, alates koostekvaliteedist ja lõpetades materjalide ning käepäraste panipaikadega.

Teine rida ja praktiline pool

Võrreldes baasmudeliga on teises reas pearuumi neli sentimeetrit enam ja keskmise kasvu korral ei saa selle puudumise pärast viriseda, ent põlveruumiga ei liialdata ja enda keskmise kasvu järgi seatud sohvritooli taha maandudes olid minu põlved praktiliselt vastu esiistme seljatuge. Kaheosalist (suhtes 60/40) seljatuge maha käänates tekib autosse tagaistme kohal kerge nurga all olev sileda põhjaga pakiruum, mille maht on algse 530 liitri asemel 1780 liitrit. Pakiruumi mahu osas tuleb uustulnukal alla vanduda nii universaalkerega Škoda Superbile kui ka Volkswagen Passatile, ent Ford Mondeo ja Mazda6 peavad omakorda tunnistama prantslase paremust.

Lisaks suurele pakiruumile on sõitjateruum üle külvatud ka käepäraste panipaikadega. Jahutatavasse kindalaekasse annab paigutada kaks 1,5-liitrist joogipudelit, liitrise pudeli mahutamisega saavad hakkama kõik uksetaskud ja lisaks annab kaks pooleliitrist totsikut istutada käetoe ees olevatesse topsihoidjatesse. Elektrilise käigukangi kõrval on kaanega laegas ja kahe kallima varustuse korral on uksesahtlite põhjad viimistletud tekstiilmaterjalidega. Nähtavus on ette ja külgedele üsna hea hoolimata massiivsest A-piilarist, ent tahapoole vaadates on see kaunis piiratud, mistõttu oleks abiks ka tagurduskaamera soetamine (365 eurot baasversioonil, teistel standardis).

Ajastu kohaselt nutikas

508 SW lisavarustuse hulgas on näiteks öönägemisseade (1500 €), mis kiikab infrapunakaamera vahendusel ettepoole pimedusse 200 m ulatuses, et hoiatada juhti inimeste ja ulukite eest. Automaatne pidurdamine töötab nüüd kiirustel 5-140 km/h ning tunneb nii valgel kui ka pimedal ajal lisaks jalakäijatele ära ka jalgratturid. Lisaks rajahoidmisabilisele on saadaval ka automaatne parkimine ning adaptiivne kiirushoidik koos peatu-sõida funktsiooniga ning Mirror Screen võimaldab häälkäskluste kasutamist nutitelefoni vahendusel. Rääkimata säärastest „vidinatest“, nagu automaatsed kaugtuled, liiklusmärkide tuvastamine või pimedas nurgas viibijate eest hoiatav elektrooniline abimees.

508 SW pole Euro NCAP turvakatsetes veel osalenud, aga baasmudel sai seal hindeks viis tärni (täiskasvanute ohutuse eest 96%, laste ohutuse ja elektroonilise turvavarustuse eest aga 86 ja 79%). Automaatne hädapidurdus, sõidurajalt hälbimise hoiatus, pimenurga jälgimine ja liiklusmärkide tuvastamine on põhivarustuses, nagu ka kahetsooniline kliimaseade, kiirushoidja ja vihmaanduriga kojamehed. Optimaalne näib olevat aga teine varustustase (Allure), millega kaasneb võtmeta sissepääs ja käivitus, esimesed ja tagumised parkimisandurid koos tagurduskaameraga, 10-tolline lustikummuti ekraan, nahaga kombineeritud tume tekstiilsisu, valgusdioodidel esi- ja tagatuled ning palju muud.

Meeldis: isikupärane välimus, kvaliteetselt koostatud omanäoline interjöör, suur pakiruum ja korralik baasvarustus.

Ei meeldinud: tundetu roolisüsteem ja piiratud põlveruum teises reas.

Rivaalid: universaalkerega Ford Mondeo, Mazda6, Opel Insignia, Škoda Superb ja Volkswagen Passat.

Peugeot 508 SW BlueHDi S&S EAT8 GT-Line

Baashind: 36 900 eurot.

Mootor: R4, 2,0-liitrine turbodiisel

Võimsus: 120 kW/160 hj @ 3750 p/min.

Pöördemoment: 400 Nm @ 2000 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 8,5 s.

Tippkiirus: 225 km/h.

Kütusekulu: 4,6 l/100 km (18-tolliste rehvide korral).

CO2pääst: 122 g/km (18-tolliste rehvide korral).

Pikkus/laius/kõrgus: 4778/2079*/1420 mm.

Telgede vahe: 2793 mm.

Pakiruumi maht: 530-1780 liitrit.

Tühimass: 1585 kg.

Kütusepaagi maht: 55 l.

Rehvimõõt: olenevalt varustusest 215/55 R17, 235/45 R18 ja 235/40 R19.

* Koos küljepeeglitega, kokkuvolditud peeglite korral 1907 mm.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Elektroonikat täis Peugeot 508 on suurepärane saavutus -- elegantne, rafineeritud ja hea juhtida. Suurimaks puuduseks võib pidada napivõitu tagaistet.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)