Proovisõit

Honda CR-V, nüüd ka seitsmekohalisena ja hübriidajamiga

Viienda põlvkonna esindaja on nüüd saadaval ka seitsmekohalise autona.
Aasta algusest on müügis ka hübriidajamiga versioonid, nii esi- kui nelikveolistena.
CR-V baashind on Eestis 25 990 eurot.

CR-V on iga põlvkonnaga suuremaks ja mugavamaks muutunud ning ehkki pikkuselt jäi uus auto eelkäijaga võrdseks, kasvas telgede vahe 30 mm võrra, mis tuleb kasuks sõitjateruumile. Kõigil varustustasemetel on nüüd saadaval Honda turvaseadmete komplekt Sensing. Sellesse kuuluvad kokkupõrget leevendav pidurisüsteem CMBS, otsekokkupõrke hoiatus FCW, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus LDW, rajahoidja LKAS, „intelligentne“ vahemaad hoidev tempomaat i-ACC ja liiklusmärgituvasti TSR koos märkidest juhinduva kiirusepiirikuga ISA. Samuti on uuel CR-V-l pimenurgaandur, auto tagant risti liikuvate sõidukite tuvasti ja mitmevaateline tagurduskaamera. Lähemas tulevikus on oodata hübriidajamit ning CR-V ostja saab tellida auto ka seitsmeistmelisena.

Mootorivalik ei ole lai

Kuivõrd diisel on minevikku jäänud, koosneb jõuallikate valik turbo-ottomootorist ja hübriidajamist. Esimest pakutakse kahes seades: kuuekäigulise manuaalkäigukasti korral arendab 1,5-liitrise töömahuga jõuallikas 173 hj (127 kW) ja 220 Nm, variaatortüüpi automaatkäigukastiga aga 193 hj (142 kW) ja 243 Nm. Käsikäigukastiga autosid saab nii esi- kui nelikveolistena, „automaadid“ on aga kõik nelikveolised. Esi- ja nelikveolisena hakatakse müüma ka hübriidajamiga isendit, mille Atkinsoni tsüklis töötav ottomootor arendab 145 hj (107 kW) ja 175 Nm ning elektrimootor 184 hj (135 kW) ja 315 Nm. Sellise ajamiga esiveoline CR-V on kiireimast ottomootoriga vastest - kuuekäigulise käsikäigukastiga esiveolisest - kiirenduses 0,4-0,5 sekundit nobedam, kulutades 100 km läbimiseks ka liitrijagu vähem kütust, kuid kuna me ei ole sellise versiooniga veel sõitnud, siis jätkame vaid ottomootorit omavate isenditega.

Honda sõnul on uuenenud CR-V saanud ka kergema, kuid jäigema alusraami, mis peaks sõiduomadusi tublisti parandama. Üle vaadati ka vedrustus, kuigi endiselt kasutatakse McPhersoni „küünaldega“ esisilda ja mitmikhoob-tagasilda.

Sõidab korralikult

CR-V sõiduomadused ei pane ühtki autohullu rõõmust hüppama, kuid tähtis on see, et auto vedrustus on mugav ja saab vähemalt asfaldidžunglis ebatasasuste neelamisega hästi hakkama. Mugava olemusega ei kaasne kere liigset kõikumist; ka teravamates kurvides jääb auto üsna püstloodi ega tekita lainelisel teel sõitjates merehaigust. Rool ei ole kuigi informatiivne, kuid on mõnusa kaaluga ja piisavalt täpne, et saaksite suunata CR-V nina sinna, kuhu parasjagu soovite.

Linnas ning ühtlase kiirusega maanteesõidul töötab mootor vaikselt ja vibratsioonivabalt. Kiirendamisel märkate aga, et see ei toimu väga kiiresti – variaatorikastiga auto nõuab paigalt 100 km/h saavutamiseks 9,5 kuni 10 sekundit – ning tekitab parasjagu lärmi. Variaatortüüpi automaatkäigukastide (CVT) tootjad väidavad iga uue mudeli puhul, et „kummipaela“-probleem on lõpuks lahendatud, ent ometi toob gaasipedaali tugevam vajutamine enesega kaasa mootori pöörete kiire kasvu, millega kaasneb vali helitaust – ning pöörded ei kavatsegi niipea langeda.

Käsikäigukast laseb oskajal juhil pooleteiseliitrisest jõuallikast rohkem võtta ning kinnitab teadmist, et Honda oskab teha väga häid käsikaste. Teisalt sobib „automaat“ linnamaasturi olemusega siiski paremini.

Avar ja mugav

Sõitjateruumi materjalivalik ja ergonoomika on heal tasemel, vaid pedaalid asuvad mõne maitse kohaselt ehk liiga kõrgel. Ruumi on igatahes tublisti. Isegi pikakasvuliste esireas sõitjate järel jätkub tagaistujatele massiliselt põlveruumi ning ka panoraam-klaaskatus ei mõju pearuumile ahistavalt. Kui kõik istmed on paigas, mahutab pakiruum 561 liitrit, allalastud tagaistme seljatoe korral aga 1638 liitrit (ja kui te klaaskatust ei telli, siis 1756 l).

Seitsmeistmeline versioon säärase pakilaoga muidugi ei hiilga: kui kolmas istmerida on kokku klapitud, saate 472 liitrit, kui aga kõik seitse istet kasutuses, siis 150 liitrit. Kuid sellise puude all kannatavad kõik keskmise suurusega seitsmekohalised linnamaasturid, nagu ka selle all, et kolmandasse ritta mahuvad suurema kisata vaid lapsed. Täiskasvanutele ei jagu seal piisavalt põlve- ja pearuumi.

Kas ikka üks Eesti rahvaautodest?

Uus CR-V on eelkäijast moodsam, tehnoloogilisem ja parema varustusega ... ja kuidas on hinnaga? Uue mudeli alghinnaks kirjutatakse 25 990 € (hübriidajamil 29 990 €). Selle eest saate esiveolise käsikäigukastiga Comfort-varustuses auto. Kõik pareminivarustatud eksemplarid saavad muuhulgas navigatsioonisüsteemi, mis kajastub versiooninimedes. Kaherattaveoga on saadaval veel Elegance Navi, mis maksab 28 990 eurot. Kõik ülejäänud mudelid on nelikveolised, kusjuures samasugune Elegance Navi on sellisel juhul 2500 eurot kallim – 31 490 €. Automaatkäigukast lisab hinnale 1500 eurot, kolmas istmerida samuti 1500. Varustustasemete vaheline hinnaerinevus on samuti 1000-2000 euro kandis. Mis tähendab, et kõige kallim viiekohaline CRV – 4WD Exe Navi – maksab 35 490 eurot. Kuid seda varustustaset seitsmeistmelisena ei pakuta, mistõttu on kalleim CR-V seitsmekohaline Lifestyle Navi – 36 490 eurot.

Meeldis: mugav juhi töökoht, viiekohaliste versioonide ruumikas tagaiste ja mahukas pakiruum.

Ei meeldinud: koormuse all toorevõitu häält tegevad jõuallikad, seitsmekohaline versioon ei veena konkurentide taustal ruumikusega.

Rivaalid: Škoda Kodiaq, Peugeot 5008, Volkswagen Tiguan Allspace.

 Honda CR-V

FWD 6M

4WD CVT

 Hind alates

25 990 €

32 990 €

 Mootor

R4, otto, turbo, 1498 cm³

 Võimsus

173 hj (127 kW) @ 5600 p/min

193 hj (142 kW) @ 5600 p/min

 Pöördemoment

220 Nm @ 1900-5000 p/min

243 Nm @ 2000-5000 p/min

 Käigukast

6-käiguline käsitsilülitatav

astmevaba (CVT)

 Tühimass

pole teada

 Tippkiirus

211 km/h

200 km/h

 Aeg 0-100 km/h

9,2-9,3 s

9,5-10 s

 Keskmine 

 kütusekulu

6,3 l/100 km

7,1 l/100 km

 CO2 pääst

143 g/km

162 g/km



Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Honda Civic

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kümnenda Civicuga on hea sõita ja lisaks on sellel ette näidata ka suur pakiruum ja korralik baasvarustus. Head muljet rikub nigela lahutusvõimega puutetundlik lustikummuti ekraan, mis ei hiilga kiiruse osas ja millel peegelduv valgus segab samuti selle kasutamist.