Proovisõit

Peugeot Partner: üks parimate triost

Esiveolise väikekaubikute turuliidri uus põlvkond mahutab ka lühemasse (L1) keresse kaks euroalust.
Võimsaimat turbodiislit saab tellida koos kõhualuste kaitsepaneelidega ja tõstetud vedrustusega (2150 €), ning lisaks ka nelikveolise autona, millel kliirensiks 180 mm (7700 €).
Baashind Eestis 13 800 eurot (PRO-varustuses PureTech 110 (L1), hinnad-andmed on esitatud 2019. aasta veebruari seisuga).

AutorKaido Soorsk

Üks koomilisemaid seiku, mis möödunud aastast meelde jäi, oli pressiteadete laviin, milles kolm autotootjat teatasid üksteise võidu, kuidas just nende toode kuulutati 19. septembril Hannoveri tarbesõidukite messil aasta kaubikuks. Uudistega püüdsid üksteist pikali joosta nii Citroën kui ka Peugeot ja Opel, jättes targu mainimata fakti, et esimese kahe näol on tegu PSA-nimelisse kontserni kuuluvate Prantsuse kaubamärkidega, mille katusorganisatsioon alles üsna hiljuti Opelile käpa peale pani.

Ehk teisisõnu on Aasta Kaubik 2019 EMP2-nimelisele platvormile ehitatud väikeveok, mille mudelinimeks on Citroëni logo korral Berlingo VAN ja ülejäänud juhtudel Peugeot Partner ning Opel Combo Cargo. Kõigist neist on olemas ka mahtuniversaalidena pakutavad versioonid – Citroën Berlingo, Peugeot Rifter ja Opel Combo Life – ja neid kõiki saab soetada kahes pikkuses ja kahe telgede vahega. Lühema versiooni (L1) pikkus on 4403 ja telgede vahe 2785 mm, pikemal versioonil aga vastavalt 4753 ja 2975 mm.

Kandevõime kuni 1000 kg

Isegi L1-versioon mahutab kaks euroalust. Sõltumata pikkusest ja telgede vahest jääb Peugeot Partneri kandevõime vahemikku 650-1000 kg. Erandiks on siinkohal vaid enamat kütusesäästu võimaldavad VLC-versioonid kandevõimega 600 kg. L1-versiooni kaubaruumi maht on 3,3-3,8 m3, L2-versioonil aga 3,9-4,4 m3. Kaubaruumi maht sõltub lisavarustusena pakutava Multiflex-istme olemasolust. Viimasel on kahekohalise kõrvalistme parempoolne seljatugi mahakäänatav, misjärel kabiini tagaseinas paljastub luuk, mis võimaldab vedada veoruumist pikemaid esemeid.

Selline iste maksab baasvarustuses 375 ja varustuste Active ning Business korral 165 eurot, lisades kaubaruumile 0,5 m3 mahtu ja võimaldades vedada 3,0 või 3,35 m pikkuseid esemeid (vastavalt L1 ja L2). Kaubaruumile pääseb ligi läbi külgedele avanevate tagauste (1/3 ja 2/3), kuid valikus on ka ülesavanev tagaluuk. Külgmisi lükanduksi pakutakse lisana ja aknata uksed maksavad sõltuvalt varustusest kas 600 või 300 eurot. Veel saab tellida meeskonnaversiooni (team), milles võtab kaubaruumist matti kokkuklapitav kolmekohaline tagaiste koos eraldusvõrega.

Põrisev osakond

Tänane mootorivalik koosneb ühest otto- ja kahest diiselmootorist. Bensiinitoidune kolme silindriga 1,2-liitrine PureTech 110 arendab 81 kW/110 kW, selle keskmine kütusekulu jääb NEDC-tsükli kohaselt vahemikku 5,5-5,7 l/100 km (L1) ja auto komplekteeritakse kuuekäigulise käsikäigukastiga. Diisleid on valikus kaks, alustades kahes võimsuses pakutavast 1,6-liitrisest (R4, 55 kW/75 hj ja 73 kW/99 hj), mille keskmised kütusekulunäidud on vastavalt 4,3-4,4 ja 4,2-4,3 l/100 km. Mõlemad 1,6-liitrised „õlipõletajad“ varustatakse viiekäigulise käsikäigukastiga.

Teine diiselmootor on aga 1,5-liitrine R4, mis arendab 96 kW/131 hj ja mille keskmine kütusekulu on L1-pikkuse ja kuuekäigulise käsikäigukasti korral 4,1-4,2 l/100 km (NEDC). Erinevalt ülejäänud jõuallikatest saab seda mootorit ka koos kaheksakäigulise automaatkäigukastiga, mille olemasolu lisab keskmise kütusekulu näidule halvemal juhul 0,1 liitrit iga 100 km kohta. Sama käikude arvuga „automaati“ hakatakse pakkuma ka augustist mootorivalikusse lisanduvale teisele ottomootorile (96 kW/130 hj), aga selle jõuallika täpsemad andmed veel puuduvad.

Heal asfaldil sõidab kui sõiduauto

Peugeot Partner on välimuse osas kolmiku nägusaim, olles ühtlasi ka ekstravagantseim tänu sõitjateruumile, mis väljendub harjunust väiksemas roolirattas ja selle taustal justkui teisele korrusele tõstetud näidikuplokis. Peugeot’ sõiduautodelt üle võetud lahendus peaks vältima vajaliku varjamist roolisamba ülemise asendi korral ja sellega saadakse tõesti hakkama, ent teisalt ei saa viriseda ka Opel Combo Cargos nähtud traditsioonilise lahenduse üle. Meeldejäävuselt pole aga Opelist Partnerile vastast ja mugava sõiduasendi pakkumisega saavad mõlemad hakkama.

Minu proovisõidukiks sattus L2-pikkuses Partner, mis oli ohtra lisavarustusega üle tuisatud ning mille mootoriruumist vaatas vastu võimsaim diiselmootor (96 kW/131 hj). Selline jõuallikas liigutab koormamata kaubikut võrreldavalt keskpärase sõiduautoga ja on seda tehes üllatavalt ökonoomne. Tuulemüra pole palju ja peamine mürareostus langeb rehvide ja halval teekattel kõmiseva hakkava kaubaruumi arvele. Kiirusel 95 km/h jäi sõitjate ruumi mürataust vahemikku 76-81 dB ja keskmine kütusekulu samal kiirusel isegi alla nelja liitri 100 km kohta (3,5-3,8 l/100 km).

Kas päriselt?

Jah, Peugeot hakkas üsna tõetruusid kulunäite avaldama juba enne WLTP-metoodika kasutuselevõttu ja 1,5-liitrine „õlipõletaja“ on linnaski ökonoomne, sest kulunäidu alla 4,5 liitri hoidmine pole eriline kunst. Reipama sõidustiili korral oli see napilt üle viie liitri 100 kilomeetrile ja „närutamise“ poolelt kujunes minu rekordiks öises linnas saavutatud 3,5 l/100 km. Kuuekäigulise manuaalkäigukasti korral on neljas käik linnaliikluses paras, sest mootor hakkab hästi vedama 1500 p/min juurest, aga viienda käigu ja lubatud kiiruse korral jäävad pöörded napilt alla nimetatud künnist.

Vedrustuse osas meeldis Partner mulle Rifterist enamgi, sest viimane on liialt pehme, muutudes konarlikul teel liiga vedelaks. Partneriga seda muret pole, kuid konarustel võib vaikne vedrustus hakata häälekalt tümisema – millega liitub tühja veoruumi kõmin - ja aukudes rappub auto omajagu. Esirataste pidamine on väiksematel kiirustel üsna hästi tajutav, vastupidiselt siduri „haakimisele“, mistõttu kipuvad esiti ilmselt kõik sidurit libistama. Väiksematel kiirustel manööverdades vajavad pöördedki tähelepanu, sest momendialast välja kukkudes võib mootor lihtsalt välja surra.

Paar sõna kaasavarast

Partneri veimevakk pole ülearu rikkalik, sest juurde tuleb osta isegi kõrvalistuja turvapadi, veoruumi külgede vooderdus ja põrandat kaitsev PVC-kate. Ent teisalt saab koostada töölooma ka selliselt, et sõidumugavus ei erine oluliselt odavama otsa keskklassi sõiduautost. Valikus on 8-tollise puuteekraaniga infolustisüsteem koos Apple Car Play ja Android Autoga (baasvarustuse korral 450 €), üksikutele jõuallikatele pakutav kaheksakäiguline automaatkäigukast, ummikuabilisega adaptiivne kiirushoidja ja palju muud.

Lisade hulgast tasuks kaalumist eelpool kirjeldatud Multiflex-iste, mille vasakpoolse istekoha seljatoe saab maha käänata mugavaks kirjutusaluseks (sõltuvalt varustusest 420 või 120 eurot), diiselmootoritele pakutav Webasto lisasoojendus (puldita lahendus 675 ja puldiga lahendus 1050 eurot) ja sõitjateruumi tahavaatepeeglit asendav kaamerasüsteem, mis kuvab lisaks auto taga toimuvale pilti ka selle paremalt küljelt. Tehase garantii on kas kolm aastat või 100 000 km, mida saab 980 eurot juurde makstes pikendada kuni kuue aasta või 200 000 kilomeetrini.

Meeldis: õnnestunud välimus, ökonoomsus, maanteesõiduomadused ja lisavarustuse hulk.

Ei meeldinud: mürataust halval teekattel, kabiini tagasein võtab matti lükanduste laadimisavast, askeetlik baasvarustus.

Rivaalid: Dacia Dokker VAN, Ford Transit Courier, Mercedes-Benz Citan, Renault Kangoo Express ja Volkswagen Caddy.

Peugeot Partner BlueHDi 130 Business (L2, 2,4 t)

Baashind: 20 700 eurot, mudeli baashinnaks on 13 800 €.

Mootor: R4, diisel.

Võimsus: 96 kW / 131 hj @ 3750 p/min?

Pöördemoment: 300 Nm @ 1750 p/min?

Aeg 0–100 km/h: 12,1 s.

Tippkiirus: 182 km/h.

Keskmine kütusekulu: 4,4-4,5 l/100 km.

CO2 pääst: 116-119 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4753/1848/1880 mm.

Telgede vahe: 2975 mm.

Pakiruumi maht: 3,8 m3.

Tühimass: koos juhiga 1595-1602 kg.

Maksimaalne treileri kaal (piduritega/ilma): 750/1200 kg.

Rehvimõõt: 205/60 R16.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Ford Focus

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Neljanda põlvkonna Ford Focus eristub konkurentidest hea juhitavuse poolest, olles jätkuvasti parim valik nõudlikule juhile, kuid võimaldab ka mugavat sõitu ja pakub mõistlikku praktilisust.