Proovisõit

Uuendatud Renault Kadjar

Prantslaste õmmeldud ülikonda susatud linnamaastur põimib kokku Saksa ja Jaapani autotootjate tehnoloogia.
1,3-liitrine ottomootor on pärit Daimlerilt ja üllatab tegusa veovõimega juba alates madalatest pööretest.
Baashind Eestis 17 990 eurot (2019. aasta märtsis).

AutorKaido Soorsk

Autotootjate koostöö viib vahel ootamatute tulemusteni, nagu näiteks nelja aasta eest esitletud Renault Kadjar, mille näol on tegu väiksema keskklassi linnamaasturid popiks muutnud Nissan Qashqaiga. Teisele põlvkonnale on Renault’ kunstnikud joonistanud ette väiksema Capturiga sarnaneva silmnäo ja varustanud auto interjööriga, millel eeskujust maitsekam ilme. Mulluse kerge uuenduskuuriga kaasnenud väliseid erinevusi märkab ainult väljaõppinud Kadjari-spetsialist, ent suurima üllatuse leiate „näotõste“ läbinud auto mootoriruumist – seal töötab Mercedes-Benzi A-klassilt tuttav 1,3-liitrine ottomootor.

Kadjarile pakutakse seda kahes võimsuses. Mudelis 1,3 TCe 140 GPF arendab see 103 kW/140 hj ja võimsamas seades 117 kW/159 hj (1,3 TCe 160 GPF). Pöördemomenti saame vastavalt 240 Nm @ 1600 p/min ja 260 Nm @ 1750 p/min. Esiveo ja kuuekäigulise käsikäigukastiga baasversioon saavutab kiiruse 100 km/h 10,4 sekundiga, kulutades 100 km läbimiseks 6,4-6,6 liitrit kütust. Võimsam jõuallikas on sarnases autos pool sekundit nobedam, ent kütusekulu on sama. Mõlemat versiooni pakutakse ka seitsmekäigulise „automaadiga“, Renault’ kõnepruugis tähistab see hüdrauliliselt juhitavat kahe siduriga käigukasti, mis töötab automaatlülituse režiimis kui klassikaline automaatkäigukast.

Mõistlike joomakommetega

Prooviautoga – 103 kW/140 hj arendava, esiveolise  ja „automaadiga“ Kadjariga – jäi maanteel kütusekulu vahemikku 5,9-6,2 l/100 km, asulas aga 6,7-8,4 l/100 km, kusjuures tühjas linnas on saavutatav ka alla kuue liitri jääv kulunäit. Lisaks nimetatud mootoritele pakutakse Kadjarile veel 1,5-liitrist „õlipõletajat“, mille esimene võimsusaste on esiveoliste tarvis. Selline mootor arendab 85 kW/115 hj, lubab saavutada 100 km/h 11,7 sekundiga ja kulutab 100 km läbimiseks 4,7-5,0 liitrit kütust. Sellist autot pakutakse koos mõlema käigukastiga, võimsam seade (110 kW/149 hj) on aga nelikveoliste jaoks, mis saadaval kuuekäigulise „manuaaliga“.

Võimsama diisli kohta käivaid näitajaid hoiab Renault siiani enda teada, seepärast olgu enne prooviauto manu tagasi pöördumist mainitud, et nelikveoline Kadjar on haagiste vedamise osas teistest võimekam. Nelikveoline võib tirida kuni 1800 kg kaaluvat piduritega haagist, esiveoliste ottomootoriga autode korral on lubatud kaaluks 1500 kg ja nõrgemal „õlipõletajal“ 1350 kg. Kadjari kliirens on 200 mm, pakiruum mahutab 472 liitrit ja tagaistme kaheosalist seljatuge maha pöörates saate astmeta põranda ning 1478 liitrit mahutava „hoidla“. Kui puudub varuratas, suurendab põranda alla tekkinud panipaik pakiruumi mahu tavaseades 527 liitrini.

Vaikne ja rahuliku loomuga

Sõites on Kadjar vaikne, tuule- ja mootorimüra on hästi isoleeritud ning suverehvidega kujunes märjal teel mürataustaks 74-76 dB. Seesugune on ka auto ülejäänud olemus, olemata üheski valdkonnas silmapaistev, ent saades kõigega hästi hakkama ning mõjudes lõõgastavalt ja rahulikult. Roolisüsteemi vastusurve on hea, auto hoiab hästi suunda ja selle rool on parajalt kiire ülekandega, ent pöördering võiks olla väiksem ning kurvilistel teelõikudel ei maksa oodata erilist innukust. Vedrustus on mugav, aga see võib muutuda halval teekattel häälekaks ja märjal teel hakkavad esirattad jõulise paigaltvõtu korral üsna lihtsalt pidamist kaotades üles-alla hüplema.

Seega naalduge toolileenile ja nautige sõitu. Kadjar mahutab vaevata neli täiskasvanut ning kitsikuse üle võite kaevata siis, kui olete hiiglapikk korvpallur, põete suurushullustust või elevantsustõbe. Keskmise kasvuga inimesel jääb omasuguse taha istudes põlvede ette paar sentimeetrit varu, pea kohale rusikajagu ruumi ning kurta ei saa ka panipaikade puuduse üle. Ette ja külgedele avanev vaade on hea, ent nähtavusest võtavad matti jäme A-piilar ja auto tagaosa suunas tõusev vööliin, mis võimaldab madalal sõiduautol end „surnud nurka“ ära peita. Viimase vastu aitab varustuspakett Easy Life, kuhu kuulub pimeala jälgimissüsteem koos tagurduskaamera ja parkimisanduritega.

Ostmine on lihtsaks tehtud

ABC Motorsi hinnakirja alusel on Kadjari baashind 17 990 eurot. Selle eest saate 1,3-liitrise ottomootoriga (103 kW/140 hj) Life-varustusega auto. Automaatkäigukastiga Kadjar on saadaval järgmisel varustustasemel ja maksab vähemalt  22 190 eurot. Loo koostamise ajal pakuti Kadjarit ka varustuspaketiga Easy Life, kuhu kuuluvad viis aastat või 100 000 km kestev garantii koos tasuta hooldustega, navigatsioonisüsteemi sisaldav 7,0-tollise ekraaniga lustikummut, esiistmete soojendus, nägus nahaga kombineeritud tekstiilpolster, kahetsooniline kliimaseade, automaatsed kaugtuled, tagurduskaamera ja metallikvärv.

Selline pakett maksab 3000 eurot ja loo koostamise ajal pakuti seda koos nõrgema ottomootoriga sõltumata käigukasti tüübist. Lisaks eespool loetletule kuuluvad paketti veel nn iseparkimissüsteem (parkimisabiline Easy Park Assist), automaatne hädapidurdus ja 18-tollised valuveljed. Ärge laske müügimehel endale 19-tolliseid jalavarje pähe määrida, sest need muudavad sõidu konarlikumaks. Easy Life sisaldab kõike tarvilikku, mida mõistliku hinnaga mugavalt pereautolt eeldate. Kui teie majapidamine ei asu talvel klaasist liumäeks külmuva järsu künka otsas, siis saab esiveoline Kadjar koormaeesli-koolibussi rollis hästi hakkama.

Meeldis: ruumikas interjöör, baasmootori mineku ja ökonoomsuse suhe, hea varustus selle raha eest.

Ei meeldinud: konarustel klobisema kippuv vedrustus, arhailist ilmet omava graafikaga infolustisüsteem, asjaolu, et nelikvedu ei saa ottomootori ja EDC-käigukastiga.

Rivaalid: Ford Kuga, Kia Sportage, Mazda CX-5, Peugeot 3008, Seat Ateca, Škoda Karoq ja Volkswagen Tiguan.

Renault Kadjar 1,3 TCe 140 EDC GPF Easy Life

Baashind: 20 990 eurot.

Mootor: R4, bensiin.

Võimsus: 103 kW/140 hj @ 5000 p/min.

Pöördemoment: 240 Nm @ 1600 p/min.

Aeg 0–100 km/h: 9,6 s.

Tippkiirus: 203 km/h.

Keskmine kütusekulu: 6,5-6,8 l/100 km.

CO2 pääst: 147-154 g/km.

Pikkus/laius/kõrgus: 4489/1836/1607 mm.

Telgede vahe: 2646 mm.

Kliirens: 200 mm.

Pakiruumi maht: 527-1478 liitrit.

Tühimass: 1471 kg.

Maksimaalne treileri kaal (piduritega/ilma): 1500/715 kg.

Rehvimõõt: baasasetuses 215/60 R17.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi