Uudised

Whatcar.ee Stockholmis: uus Volvo XC90 toodi avalikkuse ette

Tosin aastat tootmises olnud XC90 uuenes
Uus platvorm, tulemas ka pistikhübriid versioon
Müük algab 3. septembril internetis

Teisipäeval, 26. augustil, eemaldati Stockholmis kate ühelt selle aasta ehk enim oodatud uuelt autolt, Volvo XC90-lt, mis on autohuviliste meeli köitnud juba pikemat aega.

Ikka ja jälle imestati, kui kaua üle tosina aasta muutumatuna tootmises olnud mudel (esmaesitlus 2002 jaanuaris Detroidi autonäitusel!) veel vastu peab ja püüti internetis levivate võltspiltide abil sotti saada, milline selle järglane võiks tegelikkuses välja nägema hakata.

Turunduses abistavad ka Skandinaavia jumalad

Tõsi on see, et tootmisversiooni välisdisaini varjas Volvo kiivalt üsna pikka aega. Näitustel esitleti kontseptsioone, mille kerekujus võis aimata tulevast XC90, samuti ei tehtud saladust salongidisainist, aga valmis auto fotosid meediale ei jagatud.

Nüüd on see salatsemine igatahes läbi ja Volvo uus lipulaev kõikidele kaemiseks välja toodud. 

Peab ütlema, et esmapilgul leiab selle joontes isegi üllatavalt palju sarnasust näiteks Audi Q7 või BMW X5-ga. Samas on säilinud Volvo'le iseloomulikud tagatuled ja sirge küljejoon.

Eelkäijast tundub uustulnuk sootuks madalam, mis annab masinale dünaamilisema ilme. Isikupärasust rõhutavad külili oleva T-tähe kujulised LED-tuled, mida tootja ise hellitavalt "Thori vasaraks" kutsub. Väidetavalt saavad sarnase esilaterna lahenduse kõik uued Volvo mudelid.

Skaleeritav platvorm ja pistikuhübriid

XC90 tähtsust Volvo jaoks ei saa alahinnata. On see ju esimene mudel, mis ehitatud algusest lõpuni ise (kõik eelmised on suuremalt jaolt välja töötatud veel Fordi alluvuses), kasutades uut skaleeritavat platvormi SPA.

See tähendab, et kapoti alla leiavad tee vaid eelmisel sügisel esitletud Drive-E seeria 2-liitrised jõuallikad, mida esmakordselt miksitakse ka nelikveoga. Siiski saab masina baasversioon olema esiveoline.

XC90 tavaline mootorivalik hakkab koosnema kahest otto- (T5 ja T6) ning diiseljõuallikast (D4 ja D5), pakkudes võimsusevahemikku 190-320 hj. 

Kuigi täpseid arve pole veel avaldatud, pidavat kõik ülalnimetatud pakkuma klassi parimaid tulemusi kütusekulu osas. 8-käiguline automaatkäigukast on standardlahendus, manuaali ei pakuta.

Tulemata ei jää ka pistikuhübriid, mis saab lisaks traditsioonilisele kapotialusele jõudu ka tagasillale paigutatud elektrimootorist. Kokku väljastab süsteem ca 400 hj, emiteerides sealjuures ligikaudu vaid 60 g CO2 km kohta.

Täiesti saastevabalt suudab masin läbida umbes 40 km. Äramärkimist väärib asjaolu, et kuna XC90 on algusest peale projekteeritud hübriidjõuallika tarvis, siis mahutab ka akudega versioon vajadusel 7 reisijat.

Luksust ja mugavust

Salongifotosid on ajakirjanduses juba esitletud, võib vaid lisada, et reisijaid võtab vastu suurepäraste materjalide ning nutikate tehniliste lahendustega sõitjateruum. Istmeridu on 3, kuid kõige tagumistel pinkidel tunnevad ennast mugavalt vaid lühemat kasvu reisijad.

Siiski saavad nemadki nautida täismõõdus mugavaid istmeid, lihtsalt pearuumi napib. Pagasiruum mahutab ka halvimal juhul vähemalt 350 liitrit ja seljatugede allaklappimisega saab seda suurendada pea kahe kuupmeetrini.

Helisüsteemi tarvis võeti eeskuju Göteborgi kontserdimaja akustikast, istmed vajadusel nii jahutavad kui ka masseerivad, keskkonsoolis troonib suur puuteekraan, vähendades füüsiliste nuppude vajaduse minimaalseks.

Sensus Connect nime kandva süsteemi abil on XC90 reisijad alati ja igal pool internetiga ühendatud (baasvarustuses), väliste seadmete ühendamise osas on sealjuures mõeldud nii iOS kui ka Androidi kasutajatele.

Volvo puhul ei saa loomulikult üle ega ümber turvalisuse teemast. Tootja julgeb välja ütelda eesmärgi, et aastal 2020 ei hukku ega saa raskelt vigastada mitte ükski Volvoga sõitev inimene.

Selle eesmärgi saavutamiseks varustatakse XC90 kõikvõimalike isepidurdavate ja -sõitvate süsteemidega, mis suudavad tuvastada ka ristmikul pöördel oleva masina suhtes ohtu või tagaosas oleva kaamera ja isepingutuvate turvavööde abil ennetada tagant otsasõidul saadavaid vigastusi.

Müüki alustatakse internetis

Tootmise algus on planeeritud järgmise aasta algusesse ja Eestisse jõuavad esimesed eksemplarid tõenäoliselt mitte enne veebruari-märtsi. 

Seega praegu poodi tellimust esitama tõttavatel klientidel on lootust oma sõidukeid kätte saada ilmselt mitte enne suve 2015.

Hindadest pole esialgu samuti veel midagi teada, aga küllap avaldatakse need andmed hiljemalt oktoobri alul toimuvaks Pariisi autonäituseks, kus uudismudel on väljas ka laiemale publikule vaatamiseks.

Küll aga pakub Volvo erivarustuses XC90 First Edition ostmise võimalust kõigile soovijatele juba alates 3.septembrist. Nimelt avatakse sel päeval Eesti aja järgi kell 17:00 veebileht, kus müügil 1927 eksemplari just sedasama erimudelit. Tootja sõnul kavatsevad nad koostöös diileritega tulevikus säärast ennetavat müügikampaaniat veelgi korraldada.

Lõpetuseks

XC90 on Volvo jaoks kahtlemata tähtis verstapost. Olles läbi aegade üks enim müüdud Volvosid, peab uudismudel näitama, kas disaini ja inseneriteaduste valdkonnas liigutakse õigel teel. Aastaks 2019 vahetatakse uute vastu välja kõik mudeliseeriad ja loodetakse globaalsed müüginumbrid kasvatada 800 tuhande sõidukini. Unistused ja eesmärgid peavadki suured olema, kas pole?


 

Argo Verk, Stockholm

 

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Volvo V60 Cross Country

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Maksab enam kui tavaline V60, ent võimalikku paremat läbivust kõrvale jättes pole see baasmudelist millegi poolest andekam.