Uudised

Eestis eeltutvustati eksklusiivselt uut Opel Astrat

Eelkäijast kuni 200 kg kergem
Automaatkast saadaval ka diiselmootorile
Populaarsema mudeli hind alates 14 490 eurost

Sel nädalal tutvustas Opel Kultuurikatla avarates ruumides eesti ajakirjanikele ja edasimüüjatele suure pidulikkusega uut Opel Astrat. 

Tõsi, autot sai vaid vaadata, paar pildiklõpsu teha ning korraks sisse istuda, aga eeltutvustus veenas kohaletulnuid, et Opelil on Euroopa automüüjate poodiumikoha püüdmisega tõsi taga.

Vaadates Opeli müüginumbreid, võib näha, et üheteistkümnendat kuud järjest on toimunud väike, aga pidev kasv rohkem kui pooltel turgudel. 

Väike-keskklassi kuuluvat Astrat on ühtekokku müüdud 230 000 eksemplari ning praegu hoiab ta Euroopas omas segmendis neljandat kohta. Opeli eesmärk, tõusta Euroopas automüügi numbritega teisele kohale, ei tundu seega sugugi utoopiline.


Väliselt väiksem, seest suurem, kaalult kergem

Seda, et ideeauto Monza on võetud aluseks kõigi Opeli uudismudelite välisilme loomisel, polegi vist tarvis üle korrata. Astra puhul annab kontseptsioonist aimu “hõljuv” tagapiilar, mis näeb edev välja ning jätab autost suurema mulje.

Sõnal “mulje” on siinkohas võtmetähtsus, sest erinevalt paljudest autotootjatest, kes iga järjekordse mudeliuuenduse puhul rõhutavad suurenenud mõõtmeid, on Astra puhul välismõõtmed vähenenud, salongi aga ruumi juurde tulnud.

Uus Astra on 4370mm pikk, ehk siis eelkäijast 49mm lühem. Teljevahe 2662mm (-23mm), kõrgus 1485mm (-26mm). Esireas on ruumi 15mm rohkem ehk 805mm ja tagareas 904mm (+35mm). Tootja sõnul lähtuti uue Astra puhul sõitjate tegelikest vajadusest, mitte “kellel paistab suurem”-võidujooksust.

Uudsete materjalide kasutuselevõtt ja konstruktsioonilahendused võimaldavad Astrat, mudelist sõltuvalt, kuni 200 kg võrra kergemaks teha. Koorikust on maha läinud 77 kg, šassii on kaotanud 50 kg, seega, minimaalselt on iga Astra pealt maha tõstetud üks ülekaaluline, 120 kg kaaluv kaassõitja.


Timmitud jõuallikad ja nüüd ka diislile automaatkast!

Baastasemel saab Astra 77 kW/105 hj kolmesilindrilise 1.0 ECOTEC otsesissepritsega turbo- bensiinimootori. Selle kütusekuluks lubab tootjaStart/Stop funktsiooni ja Easytronic 3.0 automaatkäigukasti olemasolul vaid 4,2 l/100 km ja CO2 päästu kõigest 96 g/km.

Diiselmootorite valikusse tulevad uue põlvkonna 1.6 CDTI mootori 70 kW/95 hj ja 100 kW/136 hj versioonid, mis 6-käigulise manuaalkäigukastiga kombineerituna tarbivad keskmiselt alla 4 liitri kütust 100 kilomeetri kohta.

Tänu kaalukaotusele on uus Astra oma eelkäijast säästlikum – keskmine kütusekulu on vaid 3,7 l/100 km (vs. 3,9 l) ja CO2 pääst 99 g/km (vs. 104).  Samas on kiirendus parem: 100 kilomeetrine tunnikiirus saavutatakse vaid 9,6 sekundiga (0,7 sekundit kiiremini) ja viiendal käigul 80 km/h-lt 120 km/h-ni kiirendatakse 8,2 sekundiga ehk eelkäijast tervelt sekund kiiremini.

“Mõtlevad” tuled ja rohkem kui aasta pärast OnStars ka Eestis

Uus Opel Astra toob väike-keskautode segmenti esmakordselt LED-maatrikstuled, mida seni kohtas vaid luksusmudelites. Uue tehnoloogia hind on soodne – Opeli IntelliLux LED®  süsteemi hinnad algavad 1100 eurost (jaehind Baltikumis koos käibemaksuga).

Maatrikstulede eeliseks on nende “isemõtlemise” oskus ning võimalus, sõita kaugtuledega nii, et need ei pimesta kaasliiklejaid. Vastavalt vajadusele lülitatakse tulede erinevad segmendid automaatselt sisse või välja, objektide tuvastamine 80 km/h toimub umbes 40 m enne kui neid näeb juht. Juhi jaoks tähendab see ligi 2-sekundilist lisareageerimisaega, mis ohuolukordades on piisav, et õnnetus ära hoida.

Kui Ameerika Ühendriikides on autod ammu ühendatud nn. keskjaamaga- seda ennekõike turvalisuse eesmärgil, siis Euroopas on Astra esimene OnStar sidetehnoloogiaga varustatavatest Opeli mudelitest. Eestisse lubatakse OnStar-i samal ajal, kui see jõuab teistesse Põhjamaadesse- alates 2017. aastast.

Personaalne side- ja teenustesüsteem pakub Astra reisijatele ööpäeva- ja aastaringset kaitset. Astra kõrgema varustustasemega versioonide Dynamic ja Innovation  standardvarustusse kuuluva OnStar süsteemi kasutamine on esimesel aastal tasuta.

Uuel Astral on ka uue põlvkonna IntelliLinki info- ja meelelahutussüsteem: alates Enjoy varustustasemest kuulub standardvarustusse R 4.0 IntelliLink koos 7-tollise puutetundliku ekraaniga ja nutitelefoni integreerimise võimalusega Apple CarPlay ja Android Auto abil.


Ridamisi turva-ja juhiabisüsteeme

Uue Astra juhid võivad rõõmustada- üheks oluliseks uuenduseks Astra juures nimetab tootja selja tervisega tegelevate arstide ja spetsialistide sõltumatu organisatsiooni (AGR) poolt testitud ja sertifitseeritud ergonoomilisi istmeid. Ergonoomilise juhiistme hinnad algavad 350 eurost ning lisaks nimmetoele ja igas suunas sättimisele, pakutakse juhile ka seljamassaaži ja istme ventileerimise võimalust.

Opel OnStar ja IntelliLux LED®  süsteemidele on uue Astra klientidel oodata veel mitmeid turva-, juhiabi- ja mugavussüsteeme, millest nii mõnigi on antud segmendis esmakordselt kasutusel. Kolmanda põlvkonna Opel Eye kaamerasüsteem koos liiklusmärgituvastusega, sõidureast lahkumise hoiatusega ja pikivaheindikaatoriga / otsasõiduhoiatusega ning automaatpidurdusega muudab uue Astra juhtimise veelgi mugavamaks ja turvalisemaks.

Tugev konkurent omas segmendis

Väike-kesklassi autode segmendis on konkurents tihe. Astra peamise võistlejana nimetab tootja VW Golfi ja Ford Focust, aga üha rohkem ka Škoda Octaviat ning Peugeot 308't. Astra “alates” hinnatase üllatab meeldivalt, tõenäoliselt kõige müüdavama, 5-ukselise, Enjoy varustuses Astra hind hakkab Eestis olema alates 14 490 eurost. Lisaks annab tootja üle-Euroopalise 4-aastase garantii või kuni 120 000 km läbisõidupiiranguga garantiid.

Uus Opel Astra ei ole mitte ainult kergem, paremini manööverdatav ja tõhusam, vaid ka ökonoomsem, mugavam, turvalisem ja atraktiivsem tänu väike-keskautode segmendis esmakordselt ja soodsa hinnaga pakutavatele kõrgtehnoloogilistele uuendustele.

Uut Astrat luues püstitas Opel endale väga ambitsioonika eesmärgi: pakkuda soodsa hinnaga uusimat tehnoloogiat ja varustust. Tulemuseks on suure arenguhüppe teinud uus Opel Astra, mis on kerge ja hästi manööverdatav ning oma klassi üks tõhusamaid mudeleid.



Opel Astrat esitletakse maailmale esmakordselt juba paari nädala pärast, tänavusügisesel Frankfurdi automessil. What Car? Eesti ajakirjanikul on võimalus autoga pikem proovisõit teha juba septembri lõpus. Hoiame oma lugejaid uue Astra uudistega kursis!

Teks ja pildid: Ylle Rajasaar

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Insignia Country Tourer

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Country Tourer on suur nelikveoline universaal, mis jääb meelde lennuka kujunduse ja mugava vedrustusega. Kuid Opeli õnnetuseks leidub turul mitmeid võistlejaid, mis on Insigniast veel ruumikamad ja mis lähevad ka järelturul paremini kaubaks.