Uudised

Lisame kuumust, selline näeb välja uus Hyundai KONA

4,2 meetrit pikk uustulnuk, mis väljakutsuva kesta sees meeldivalt praktilise loomuga
Eestis alates novembrist
Valikus saavad olema nii esi- kui ka nelikveolised teisendid

Erinevaid linnamaastureid sünnitaval katlal hoitakse viimasel ajal ööpäevaringselt tuli all ja teiste hulgas on sellele uusi halge usinasti alla pildumas ka Hyundai. Ettevõte, kes lubab 2021. aastaks tuua Euroopas turule 30 uut mudelit ja nende baasil ehitatavat modifikatsiooni, et juhtiva Aasia autotootja tiitel siinkandis lõplikult oma taskusse susata. Teisipäeva õhtul Milaanos esitletud uus Hyundai KONA on osa sellest programmist ja Peugeot 3008-le kuklasse hingav uustulnuk peaks Eestisse jõudma juba oktoobri lõpus või novembrikuus.

Esimeseks Euroopasse toodud Hyundai linnamaasturiks oli 2001. aastal esitletud Santa Fe, millele lisandusid hiljem Tucson ja Grand Santa Fe. Tänaseks on selliseid autosid kaubaks läinud 1,4 miljonit. Neljanda „pargimaasturina“ turule toodav KONA on Hyundai võrreldes olemasolevatega hoomatavalt kompaktsem ja lennukama kujundusega, püüdes samasugust ostjat nagu näiteks Citroën C3 Aircross, Nissan Juke, Renault Captur või Peugeot 3008. Ehk teisisõnu on tegemist autoga, mis panustab esmalt meeldejäävale välimusele ja mida pakutakse nooremale ostjale kui põnevat aksessuaari.

Noorusliku olemuse rõhutamiseks on KONA arsenalis 10 julget värvitooni ja kahes kontrastses toonis katus ning auto peaks muutma äratuntavaks ka rõhutatud rattakoopad ja esilaternatest kõrgemale tõstetud LED-elementidega päevatuled. Me võiksime vaidlema jäädagi, kas KONAt joonistanud Peter Schreyeri poolt juhitud disainerite töörühmal olid ees Citroën C4 Cactuse pildid või mitte, aga kõrgemale tõstetud päevatuled on kindlasti ohutust parandav vidin, sest pelgalt madalal olevat päevatulede valgel kulgejate tarvis tuleks põrgus sisse seada omaette uks.

Viimane detail võib mõjuda esmapilgul tähtsusetuna, ent iseloomustab KONAt hästi, sest iluasjana mõjuva kesta sees pakutakse teile ootamatult praktilist autot. Selle sõitjateruumi kujundus on teostatud ettevaatlikus tahan-kõigile-meeldida-võtmes ja kepsaka väliskujundusega seovad teda vaid ventilatsiooniavade ja käiguvalitsa kulissil olevad kerevärvi aktsendid, mida toetavad kallimate varustuste korral samasugust värvi niidiga teostatud õmblused. Lisaks on KONAl ette näidata ka ruumikas interjöör, kus keskmist kasvu täiskasvanul on tagaistmel pearuumi umbes rusikajagu ja põlveruumi pisut vähem.

Lisaks pole KONA ka ainult väliselt linnamaasturile sarnanev produkt, sest autot hakatakse pakkuma ka nelikveolisena. Viimasega koos on saadaval 1,6-liitrine turbo-ottomootor (130 kW/177 hj) - mis varustatakse 7-käigulise kahe siduriga automaatkäigukastiga. Lisaks pakutakse nelikvedu lisavarustuses ka 1,6-liitrisele turbodiislile, mis komplekteeritakse kuuekäigulise käsikastiga ja tuuakse turule järgmise aasta alguses. Väiksem ottomootor saavutab kiiruse 100 km/h 12,0 sekundiga, suuremal kulub selleks aga 7,9 sekundit ja keskmised kütusekulud olevat nende mootorite korral vastavalt 5,3 ja 7,3 l/100 km.

Kona kliirens on 170 mm, telgede vahe 2600 mm ja pikkus 4165 mm. Laiendatava pakiruumi maht jääb vahemikku 361-1143 liitrit ja praktilist olemust toetavad ka suured uksesahtlid, kuhu mahuvad 1,5-liitrised joogipudelid, mahukas panipaik käiguvalitsa ees ja esiistmete vahel olevad topsihoidjad. Nelikveolise isendi tühimassi on 1401 kg, mis on üsna hea tulemus, sest ootuspäraselt on kallimad KONAd nii turva- kui ka mugavusvarustusega üle ujutatud. Lisaks turvapatjadele kuuluvad ohutusvarustuse hulgas kõigi autode arsenali ka jalakäijaid tundev automaatpidurdus, sõiduraja jälgimine ja juhi tähelepanu jälgimine.

Lisavarustuse hulgast leiame ka automaatsed kaugtuled, nn pimeda nurga jälgimise ja auto tagant läbi liikujate eest hoiatava süsteem koos tagurduskaameraga. Kallimate varustuste korral on keskkonsooli ehteks 8-tollise diagonaaliga lustikummut, mis näitab kolmemõõtmelisi kaarte ja mõistab suhelda nii Android Auto kui ka Apple CarPlay murrakus. Autole saab tellida ka Krelli kõlarite komplekti. Kõige sellega peaks soovijad tutvuda saama juba novembrikuus, kui esimesed KONAd vaatamiseks välja pannakse. Eeltellimusi hakatakse vastu võtma sügisel ja aktiivsem müük algab järgmise aasta algusest.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Hyundai Ioniq Hybrid, Electric ja Plug-In

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

See mudeliperekond on teretulnud alternatiiv turul saadaolevatele „rohelistele“ autodele, jäädes meelde kvaliteetselt koostatud nägusa interjööri ja madalate jooksutuskulude poolest.