Uudised

Mida peaks jälgima valuvelgede hooldusel?

Lisaks pinnakatte taastamisele tegeleb SP Studio ka velgede sirgestamise ja mehaaniliste vigastuste parandamisega.
Kõige olulisem tegur velgede hea välimuse säilimise juures on auto omaniku teadlikkus.
Ühe velje välimuse taastamine jääb vahemikku 75-250 eurot, kuid see pole reegel, sõltudes nii velgede suurusest, nende keerukusastmest ja tellija soovidest.

AutorSisuturundus

Õnnestunud veljevahetus on kõige lihtsam ja mugavam viis auto välimuse muutmisel – vähemasti senikaua, kui suudetakse hoiduda end nende üüratu läbimõõdu või laiusega narriks tegemast – ja kordaläinud valik võib anda autole sootuks teistsuguse olemuse. Ent edevad veljed nõuavad lisaks jämedamale tengelpungale ka hoolikamat omanikku, sest valede hooldusvõtete tõttu võib esialgsest särast jääda pärast paari hooaega alles vaid tuhm mälestus. Eriti oluline on see erimudelite lõikes, mille juures on tehaseasetuse velgede hea seisukord pea sama tähtis, kui näiteks auto originaalne värvkate, mille seisukord on väga oluline nii esmamulje loomise kui ka auto väärtuse hindamise juures.

Seepärast võtsime kätte ja külastasime ettevõtet SP Studio, mis on pühendunud valuvelgede taastamisele ning nende esialgse välimuse ennistamisele. Pea kaks kolmandikku nende tänasest käibest moodustab kindlustusseltside heaks tehtav valuvelgede taastusremont ning ülejäänud hädalised on nõudliku maitsega autoomanikud, kes taastavad kas vale hoolduse tõttu rikutud velgi või toovad taastamisse värskelt soetatud ja tont-teab-kui-pika-otsimise-järel-leitud jooksu, mis sobivad taastatava hobiauto alla paremini kui nina pähe. Paremat aega kui praegu – kus suverattad poolkohustuslikus korras kolm kuud kapi otsas on – oleks raske välja mõelda ja kui ka teie sõiduki „suverattad“ vajaks kerget värskenduskuuri, siis tuleks haarata härjal savist just praegu, et töödega enne uue hooaja algust valmis saada. Edasi läheb lugu intervjuu vormis ja SP Studio poolt vastavad küsimustele Mait Müts ja Silver Penu.


Milliste vahenditega peaks velgi hooldama, et tagada nende uueväärne välimus?
Kindlasti tuleks vältida kontaktpesu, sest see kahjustab laki pealispinda. Velgi tuleks pesta füüsilise kontaktita, rääkimata siis käsna või harjaga raevukast hõõrumisest. Hea tulemuse garanteerivad õiged pesuained, mida kasutatakse õiges koguses ja järjekorras vastavalt pesu eesmärgile: pigipesu, piduritolmupesu jne. Poleeritud pindade korral peaks teadma ka kasutatavate ainete toimeomadusi ja happelisuse taset.

Mida peaks jälgima siis, kui auto läheb omaniku jaoks uude/võõrasse pesulasse, millised puhastusvahendid võivad velgede välimust rikkuda?

Esmalt vale pesuaine ja teiseks liialt kõrge pesuaine kontsentraadiga pesuvedelik. Erinevate tootjate pesuainete keemiline koostis võib olla hoolimata sarnasest eesmärgist üksjagu erinev ja klient peaks tundma kvaliteetse teenuse ära sellest, kui teenuse pakkuja oskab põhjendada, kelle tooteid nad kasutavad ja miks nad seda teevad.



Kas poleeritud pindu on võimalik pinnatöötlusega kaitsta?

Poleeritud pinnad kaetakse enamasti erinevate lakkidega. Lakiga kaetakse isegi ka sellised veljed, mille pealispind on teemantlõigatud, kuid ülejäänud pinnad – nagu näiteks kodarate küljed – on värvitud. Poleeritud pindu saab kaitsta ka erinevate pinnakaitsevahenditega, mis kantakse peale värvipüstoliga ja mis kaitsevad pindu nii kergemate mehaaniliste vigastuste kui ka võimaliku oksüdeerumise eest.

Lisaks pesule ja pindade kaitsmisele tuleks jälgida ka seda, kellelt tellitakse need teenused, mis hõlmavad velgedega tehtavaid töid. Pahatihti saab velgede pealispind kannatada ka rehvitööde käigus, mis on heaks lähetepunktiks hilisemale oksüdeerumisele.



Mida tuleks jälgida velgi soetades?

Esmalt tuleks enese jaoks selgeks teha, millisel eesmärgil veljed soetatakse – kas pelgalt edevuse pärast või näiteks kiiresti sõitmise tarvis, mille korral on velgede kaal ja tugevus nende välimusest olulisemad – ning seejärel hinnata nii velgede materjali kui ka tootja usaldusväärsust. Velgede hinna määrab materjali kvaliteet, nende ehituse keerukus ja tootmistehnoloogia (kas vormi valamine või toorikust treimine, mitmetest detailidest koostatavad veljed, kuumtöötlemine jms), millest viimane võib kasvõi ajakulu osas olla väga erinev. Silmnähtavalt odav hind võib olla saavutatud tänu odavamale materjalile, mis tegelikult velje materjaliks ei sobi, sest on liialt poorse struktuuriga või siis liialt rabe, mis puruneb mehaanilise löögi korral kergesti ja mida ei anna tänu sulami kvaliteedile õgvendada ega parandada. Viimaseid kohtab eriti just nn replica-velgede hulgas, sest meile on sirgestamiseks toodud uusi, nüüdsama karbist võetud velgi ning vahel oleme tõstnud ka käed püsti, sest kui keskava on tsentrist väljas või rabeda sulamiga velg tugevasti ellipsis, siis ei aita ka enam meie oskused ja kasutatav tehnoloogia.



Milliste töödega teie jutule võtate, millised vigastused on taastatavad ja millistest juhtudest alates muutub velg tooraineks uutele velgedele ?

Jutule võtame me kõik soovijad ja velgede taastamise korral hindame esmalt kahju, selgitame seejärel koos kliendiga välja taastamise eesmärgi ning seejärel koostame soovitud tööde teostamist võimaldava eelarve. Teatud kahjude korral – kui velg on näiteks velje tsentrist kõver või sellel on läbiv kandestruktuuri kahjustus – ei ole nende taastamine põhjendatud ja me ei võta töösse selliseid velgi, mille hilisemas ohutuses me ise veendunud ei ole.

Tooge mõned näited velgede taastamise hindade kohta, millise hinnaklassiga peaks arvestama värvitud velgede välimuse taastamise korral ja millega siis, kui näiteks velje servast on tükk väljas?

Värvitud velgedel suudame taastada kõik tehase poolt kasutatud värvitoonid. Olenevalt taastamise eesmärgist ja ja lõpptulemusest jääb hind ühe velje kohta vahemikku 75-250 eurot. Oma roll on hindade kujunemisel ka velgede suurusel ja nende keerukusastmel. Taastamisel kontrollime alati üle ka velgede seisukorra. Sirgestuspingis märgime nn sirgestusprotokolli algviskumise ja taastamisjärgse mõõtmistulemuse. Sirgestatud veljed jäävad enamasti vahemikku 0,2-0,3 mm.

Siit edasi jääb valik aga teie teha – kas haarate ise poleerimispasta ja seemisnahkse lapi järele, või võtate SP Studio kodulehehttps://spstudio.ee/vahendusel ühendust „velje lausujatega“ ja usaldate nende kogemust, oodates ilusate ilmade saabumist sama muretult, nagu juuresoleval Sergei Zjuganovi tehtud fotol. Uue hooaja algus on vaid loetud kuude kaugusel.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi