Uudised

Genfi uudistega alga: Peugeot Rifter

Genfis esitletav mahtuniversaal jõuab Eestisse sügisel.
Reisijateveoks kohandatud Peugeot Partner Tepee mantlipärija on saadaval kahes pikkuses ja nii viie- kui seitsmekohalisena.
Mootorivalik hakkab koosnema kahest 1,2-liitrisest otto- ja kolmest 1,5-liitrisest diiselmootorist.

Peugeot esitleb kaheksandal märtsil algaval Genfi autonäitusel väikekaubiku najal ehitatud uut mahtuniversaali Rifter, mis peaks Eestisse jõudma uue kooliaasta alguses. EMP2-nimelisele platvormile ehitatav sõiduk pärineb sõsarautode kolmikust, mille ülejäänud esindajateks on Citroën Berlingo ja Opel Combo. Esmalt tuuakse turule 4403 mm pikkune baasmudel, mille pakiruum mahutab 775 liitrit. Seitsmekohalised versioonid järgnevad koos pikema erimiga järgmisel aastal. Pika, 4753-millimeetrise Rifteri pakiruumi maht jääb vahemikku 1050-4000 liitrit.

Kepsaka kujundusega uustulnuka interjöör on kujundatud samas võtmes ülejäänud Peugeot’ uuemate sõiduautodega, see järgib i-Cockpit nimelist kontseptsiooni, mis markeerib tavapärasest väiksemat rooliratast ja selle kohale „teisele korrusele“ tõstetud näidikupaneeli, nii et juht ei pea olulisi näite pilguga rooli kodarate vahel taga ajama. Parema varustusega isenditel kuvatakse olulisemad näidud tuuleklaasile teepinna kohal ja auto keskkonsooli ilmestab puutetundliku 8,0-tollise värvimonitoriga lustikummut. Kasutusmugavust toetavad ka sõiduautodelt tuttavad elektroonilised juhiabilised liiklusmärkide lugejast alates ja haagise käitumist rahustava stabiilsuskontrolliga lõpetades.

Mootorivalikus leidub kaks bensiini ja kolm diislikütust põletavat jõuallikat. 1,2-liitristest ottomootoritest tuuakse esmalt turule 110 hj arendav kuuekäigulise käsikastiga varustatud versioon, järgmisel aastal lisandub sellele 20 hj võimsam ajam, mis komplekteeritakse kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. 1,5-liitrist turbodiislit pakutakse aga kolmes võimsuses – 75 ja 100 hj arendavad versioonid on saadaval viiekäiguliste käsikastidega, 130-hobujõulise variandi korral saab aga kuuekäigulise käsikäigukasti asemele tellida kaheksakäigulise automaatkäigukasti. Kõik Rifterid on esiveolised, ent PSA kauaaegne sellealane partner Dangel valmistab soovijatele ka nelikveolisi autosid.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 308 GTi

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

308 GTi on võimas ja hästi varustatud praktiline luukpära, mis tunneb end kurvilisel maanteel oluliselt paremini kui argises linnaliikluses.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)