Uudised

Genf 2018: Audi A6 ja elektriajamiga linnamaasturi prototüüp

Kaheksanda põlvkonna A6 jõuab meile hiljemalt juulis.
Väidetavalt eelkäijatest innukama juhitavusega, oma osa on selles ka nelikroolimisel, mis kärbib sedaani pöörderingist 1,1 meetrit.
Lisaks saab näitusel näha ka Audi esimese elektriauto prototüüpi, linnamaasturit e-tron lubatakse Euroopas esitleda käesoleva aasta lõpus.

Suurim pilgupüüdja Audi stendis on kaheksanda põlvkonna Audi A6, mis peaks müügisaalidesse jõudma hiljemalt juulikuus. See öeldakse olevat sportlikum kui ükski varasem A6, samas on uustulnukal ette näidata kõik see, mille üle alles hiljaaegu A8 puhul imestatud sai. Nagu parkimisabiline, mis võimaldab suunata auto nii kitsasse parkimispaika, mis ei võimalda uste avamist või siis juhiabi, mis saab lisaks kiirteele auto roolimisega hakkama ka neis kohtades, kus liiklus teetööde tõttu ümber suunatud või sõidurajad seetõttu tavapärasest kitsamad.

Esialgne mootorivalik hakkab koosnema 3,0-liitrisest TFSI-ottomootorist (V6, 250 kW/340 hj) ja samuti 3,0-liitrise töömahuga TDI-diislist (V6, 210 kW/286 hj). Hiljem lisandub valikusse 2,0-liitrine TDI ja kolmeliitrise turbodiisli täiendav versioon. Uue põlvkonna autosid hakatakse pakkuma vaid automaatkäigukastidega. Nii 3,0 TFSI kui 2,0 TDI saavad 48-voldise elektrisüsteemi, millega kaasnev rihmaga käitatav starter-generaator võimaldab ühtlase kiiruse korral mootori nn kulgemisrežiimis (55-160 km/h) kütusesäästu huvides seisata. Hübriidajamiks nimetatav süsteem sisaldab ka aeglustuste ajal energiat salvestavat liitiumioonakut ning töötab väikeste kiiruste korral start-stopp-süsteemina. Kõik need kütusesäästunipid kokku säästavad iga 100 km kohta ligi 0,7 liitrit bensiini.

Lisaks saab Audi väljapanekus uudistada ka elektriajamiga linnamaasturit e-tron, mis jääb aga osaliselt maskeerituks, sest seeriaautot lubatakse Euroopas esitleda alles käesoleva aasta lõpus. Väidetavalt liigutab autot kolm elektrimootorit, millest kaks jõustavad tagarattaid. Ühe laadimisega suutvat auto läbida kuni 500 km.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Audi A8

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Neljas Audi A8 pakub tähelepanuväärset kokteili suutlikkusest ja sõidumugavusest, olles ühtlasi ka kõige uuem ja kättesaadavama hinnaga sedaan Saksa suure kolmiku esindusautodest. Selle ummikuabiline nihutab piire ka autonoomse sõidu osas.