Uudised

Genf 2018: uus Auris ja Supra-aineline isutekitaja

Kolmanda põlvkonna Toyota Auris tuuakse turule kahe hübriidajami ja ühe ottomootoriga.
Uus Auris on eelkäijast pikem, laiem ja madalam ning jõuab Eestisse järgmise aasta alguses.
Lisaks esitleti võistlusauto prototüüpi, mis annab ehk aimu, milline hakkab välja nägema järgmisel Genfi autonäitusel esitletav uus Toyota Supra.

Toyota jaoks on äärmiselt tähtis nende hübriidajamiga sõidukite käekäik, sest 20. aasta jooksul on neid kaubaks läinud juba 11 miljonit, millest umbes 1,5 miljonit on müüdud Euroopas. Seepärast on nüüd võetud sihiks, et Toyota enimmüüdumate mudelite mootorivalikus peab olema vähemalt kaks hübriidajamit, millest üks keskendub kütusesäästule ja teine dünaamikale.

Uue loogika ilmekaks näiteks on Genfis avalikustatud kolmanda põlvkonna Auris, mille eelkäija mootorivalik koosnes viiest sisepõlemismootorist ja ühest hübriidajamist, ent uustulnuka „arsenali“ kuulub vaid üks ottomootor ja ülejäänud kaks on hübriidajamid. Esimene neist sisaldab 1,8-liitrist Atkinsoni tsüklis töötavat sisepõlemismootorit ja süsteemi koguvõimsuseks on 122 hj, teise töömaht on aga 0,2 liitrit suurem ja maksimaalne võimsus 180 hj.

TNGA-platvormile ehitatud Auris on eelkäijast dünaamilisema ilmega ja auto arendajate sõnul on tähelepanu pööratud ka nii sõidurõõmule kui ka tõhusamale ohutusvarustusele. Auto sportlikku olemust toetab senisest sihvakam siluett, mis on eelkäijast 40 mm pikem, 25 mm madalam ning 30 mm laiem ja uue Aurise tagaklaas on 14-kraadi suurema nurga all. Lisaks asub koos ülejäänud esiosaga pisut madalamal ka esiakna alumine serv, mis annab autole agressiivsema ilme.

Omajagu tähelepanu röövisid Auriselt uue Toyota Supra ümber käivad kuulujutud, kuid Toyota tõi Genfi vaid võistlussõiduki alalase ideeauto GR Supra Racing Concept, mida saab „sõitmas“ näha uues videomängus Gran Turismo Sport, mis jõuab avalikkuse ette aprillis. Seniks tuleb end aga piltidega lohutada, sest seeriaautot lubatakse näidata nüüd juba vähem kui aasta pärast samas kohas.

Neid pilte vaadates võib loota, et koostöös BMW-ga arendatavast sportautost – propelleri märgiga varustatult on selle nimeks Z4 – saab vääriline järeltulija neljale eelmisele Supra põlvkonnale ja tänaseks 16-aastat mudelirivis haigutanud tühimik täidetakse väärikalt. Tagaveolise prototüübi valmistas Toyota Gazoo Racing, õigest otsast hakkab vedama ka aasta pärast esitletav seeriaauto.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Yaris

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Uuendatud Toyota Yaris pole ehk väikeautode hulgas silmapaistvaim, ent tema trumpideks on väga hea varustus ja linnakeskkonda sobivad hübriidajamid.