Uudised

Genf 2018: ägedamad uustulnukad

Jaguar I-Pace peaks Eestis müügile jõudma suve keskpaigas baashinnaga 79 680 eurot.
Keskmootoriga Ferrari 488 Pista arendab 720 hj ja kulutab 100 km/h saavutamiseks vaid 2,85 sekundit. Tasub ehk meenutada, et alles see oli, kui LaFerrari puhul öeldi „alla kolme sekundi“.
Hennessey Venom F5 on arendusfaasis olev ookeanitagune superauto, mis soovib saada esimeseks üle 300 miili tunnis (483 km/h) sõitvaks seeriaautoks.

Sellesse plokki on koondatud Genfi autonäituse ägedaimad eksponaadid, millest vähemalt mõnda võiks võimsust ja kiirendusnäitajaid silmas pidades hoida igaks juhuks kinnises asutuses. Hullumeelseid võimsusi esindavad näiteks Hennessey Venom F5 ja Zenvo TSR-S, teist äärmust aga Volkswageni 5,2-meetri pikkune ideeauto I.D. Vizzion, millest saab kunagi vääriline mantlipärija VW Phaetonile. Aga … oma silm on kuningas!

Aston Martin Valkyrie AMR Pro annab aimu, mida on võimalik ette võtta eksklusiivses rajaautode klubis, kui eelarve insenerimõtet oluliselt ei kammitse. Prototüüp on välja töötatud koos Red Bull Racinguga ja selle selgrooks on peagi müüki jõudev Aston Martini hüperauto Valkyrie. Tänu Adrian Newey nimelise geeniuse puudutusele on „lelul“ eeskujust enamat survejõudu pakkuv aerodünaamika ja monstrumit jõustab V12-ottomootorit sisaldav hübriidajam, mille võimsus olevat … 1115 hj! Auto tippkiirus on aga 362 km/h.

Roheline Bentley!? Jepp - hübriidajamiga Bentley Bentayga on kaubamärgi esimene samm „elektrifitseerimise“ suunas, mis peaks päädima kahe aasta pärast esitletava elektrilise sportautoga. Hübriidajamiga Bentayga kasutab mudeli Porsche Panamera E-Hybrid „mootoriruumist“ pärinevat lahendust, mis koosneb kolmeliitrise töömahuga turbotatud V6-otto- ja elektrimootorist. Täpseid andmeid pole veel välja hõigatud, kuid auto peaks tulema W12-mootoriga isendist pisut soodsam, selle võimsus on enam kui 450 hj ja puhtelektriline sõiduulatus ligi 50 km.


Ideeauto Aston Martin Lagonda Vision Concept on neljaistmeline luksuslik sedaan, mis hingab kuklasse Rolls-Royce Phantomile ja mida jõustavad vaid elektrimootorid. Uue auto juures on põnevaks detailiks B-piilari puudumine ning esiustega vastassuunas avanevad tagauksed. Ulmeline kujundus aitavat Lagondal selgemalt eristuda nii Bentleyst kui ka Rolls-Royce’ist, mis pakkuvat „traditsioonilisemat lähenemist“. See on esimene kahest elektrijõul liikuvast Lagondast, mis peaksid kolme aasta pärast turule jõudma.

Jaguar I-Pace peaks Eestis müügile jõudma suve keskpaigas ja selle baashind on 79 680 eurot. Elektrilise linnamaasturi 90 kWh akuplokk võimaldab WLTP-standardi kohaselt sõita ühe laadimisega kuni 480 km ja selle garantiiperioodiks on kaheksa aastat. Kahe elektrimootoriga ajami koguvõimsus on 400 hj (696 Nm) ja I-Pace saavutab kiiruse 100 km/h 4,8 sekundiga.

Ideeautot Škoda Vision X jõustab surugaasi kasutavast sisepõlemismootorist ja elektrimootorist koosnev hübriidajam. Prototüüp annab ettekujutuse eeloleval aastal müügile jõudva väikese linnamaasturi välimusest. Auto ehitatakse Seat Arona ja VW T-Rociga ühisele põhjale ning tuleb pisut väiksem, kui olemasolevad Karoq ja Kodiaq.

Volkswageni tõmbenumbriks on 5,2 meetri pikkune ideeauto I.D. Vizzion, millest saab vääriline mantlipärija VW Phaetonile. Nelikveolist autot veab kaks elektrimootorit, süsteemi koguvõimsus on 225 kW/306 hj ja sõiduulatus 665 kilomeetrit. Vizzion on neljas I.D.-mudelite viisikust, mis on saanud tootmisse minekuks "rohelise tule". Auto varustatakse hulga elektrooniliste abimeestega, mis võimaldavad nii autonoomset sõitu kui ka häälkäskluste ja žestidega juhtimist. Tundub, et see aeg pole enam kaugel, kui auto teie eest ka lapsed kooli viib ja tööl ära käib.

Nn. kupeekerega Range Rover SV Coupe on luksusmaastur, mille otsesteks konkurentideks on Bentley Bentayga ja peagi tänavatele jõudvad Lamborghini Urus ning Rolls-Royce Cullinan. Kolmeukselise kerega isendeid kavatsetakse toota vaid 999 ja letile laotavate rahapakkide virn peab olema kalleimast Range Roverist 40% kõrgem.

Toyota lubab uut Suprat näidata järgmisel Genfi autonäitusel, seni kruvitakse ootusi üles aga ideeautoga Toyota GR Supra Racing Concept. Kahekohalist tagaveolist luuakse koos BMW-ga – viimase värvides on mudeli nimi Z4 – ja auto võimsus arvatakse olevat umbes 250 kW/340 hj.

McLaren Senna GT on võistlusauto prototüüp, mis arendab 1000 kg kanti küündivat survejõudu ja on vormeleid kõrvale jättes kiireim auto, mis antud „sepikoja“ ustest on välja veerenud. Neljaliitrise töömahuga V8 arendab kahe turbokompressori toel 800 hj asemel 825 hj ning kuna insenere ei kammitsenud tänavalegaalseid sõidukeid puudutavad nõuded, annab Senna GT täiustatud aerodünaamika 400 kg enam surujõudu kui seni löömatuks peetud McLaren P1 GTR.

Bugatti tõmbas näitusel katte erimudelilt Chiron Sport, mis arendab 1500 (!) hj, omab täiustatud veermikku ja on seeläbi baasmudelist pisut kiirem ning kergem. Kaalusääst saavutati tänu kergematele detailidele, nagu uued rattad, õhem tagaklaas ja süsinikkiust „kojamehed“ - viimased olevat endistest 1,4 kg kergemad.

Selle auto puhul ei saa aru, kumb enam pilke tõmbab, kas tehnilised andmed või hingemattev välimus. Rimac C_Two saavutab kiiruse 100 km/h 1,97 sekundiga ja veereva stardi korral saabub sada miili tunnis (161 km/h) pelgalt 4,3 sekundiga! See on Horvaatia väiketootjalt juba teine piire nihutav sportauto, millega saab tänu uudsele akuploki vedelikjahutusele Nürburgringile täisgaasil vähemalt kaks tiiru peale teha. Autot veavad neli elektrimootorit koguvõimsusega 1914 hj ja pöördemomendiga 2300 Nm (!) ning 120 kWh mahutav akuplokk annab sõiduulatuseks ca 650 km (NEDC järgi). Uustulnuka tühimass on 1950 kg, ent sellest hoolimata lubatakse auto tippkiiruseks … 415 km/h!

Kupeeliku välimusega neljaukseline 8. seeria sedaan peaks BMW mudelivalikusse lisanduma järgmise aasta teises pooles ning lisaks tulevad 8. seerias müügile veel kahe uksega kupee ja viimase avatava katusega versioon. Mootorivalik alustab ilmselt kolmeliitrise töömahuga turbotatud R6-ottomootorist ning M-versiooni hakkab jõustama 4,4-liitrine V8, ent sahinate kohaselt võib ägedaim 8. seeria saada enesele ka kahe turbokompressoriga varustatud 6,6-liitrise V12-mootori.

Subaru Viziv Tourer on üks näituse ägedamaid ideeautosid – kujunduse osas on Subaru igal juhul õigel teel, isegi kui ideeauto juures näidatu 100% ulatuses ei teostu. Seda autot võib pidada universaalkerega WRX mantlipärijaks ja kõigi eelduste kohaselt peaks seeriaautod teedele jõudma juba kahe aasta pärast.

Nelja uksega Mercedes-AMG GT põhineb mudeli CLS platvormil ja selle kangeimaks versiooniks saab GT63 S 4Matic+, millel mootoriruumis kahe turboga varustatud neljaliitrine V8 (470 kW/639 hj). Nende „hobuste“ najal saavutab uustulnuk 100 km/h napi 3,2 sekundiga ja sõidab kuni 315 km/h.

Lamborghini Huracan Performante Spyder sobib kiiresti sõitmiseks rohkem kui ükski varasem „Lambo“ avaauto. See on baasmudelist Huracan 4WD Spyder 35 kg kergem ja 30 hj võimsam – 5,2-liitrise V10 tippvõimsus on nüüd 470 kW/640 hj @ 8000 p/min. Saadaolev pöördemoment kantakse maapinnani seitsmekäigulise DSG-käigukasti ja nelikveo vahendusel ja 100 km/saavutatakse 3,1 sekundiga. Auto tippkiirus on 325 km/h.

Hullumeelseid võimsusi esindab näitusel ka Zenvo TSR-S, mille näol on sellest hoolimata tegu tänavakõlbuliku superautoga. Tasapinnalise (flat plane) väntvõlliga 5,8-liitrine V8 arendab ülelaadituna 1193 hj ja võimaldab saavutada 100 km/h 2,8 ja 200 km/h 6,8 sekundiga, mis on võrreldavad McLaren Senna sama segaste näitudega. Auto tippkiirus on elektrooniliselt piiratult 325 km/h.

Keskmootoriga Ferrari 488 Pista võimsuseks on 720 hj ja 100 km/h saavutamiseks kulub 458 Speciale mantlipärijal 2,85 sekundit – võrdluseks tasub ehk meenutada, et LaFerrari puhul öeldi selleks „alla kolme sekundi“ - ning 200 km/h saadakse kätte napi 7,6 sekundiga. Tühjalt 1280 kg kaaluv 488 Pista on mudelist 488 GTB 90 kg kergem, selle mootoriruumis on Ferrari kõigi aegade võimsaim V8 ja tänu täiustatud aerodünaamikale arendavat 488 Pista ka 20% enam survejõudu kui 488 GTB.

Fordi stendis tõmbab pilke uusversioon „tööriistast“, mida roolib Steve McQueen legendi staatusse tõusnud filmis Bullitt. Kuulsa linateose viiekümnendaks sünnipäevaks loodud erimudel jõuab müüki ka Euroopas ja põhineb viieliitrise V8-mootoriga Ford Mustangil. Auto võimsus on pisut suurem kui toorikul ehk 464 hj tavapärase 450 asemel, ent tänu rangematele heitmenõuetele ei ole see nii võimas kui ookeanitagune versioon (482 hj). See on juba kolmas austusavaldus legendaarsele filmile, esimene ja teine erimudel anti välja Ford Mustangi neljanda ja viienda põlvkonna baasil.

Hennessey Venom F5 on arendusfaasis olev ookeanitagune superauto, mis soovib saada esimeseks üle 300 miili tunnis (483 km/h) sõitvaks seeriaautoks. „Vähemalt kahe turboga“ varustatud V8 võimsus olevat ca 1622 hj, auto tühimass 1360 kg ja esimesed kliendid peaksid masinad kätte saama juba eeloleval aastal. Aga hind? „Tühised“ 1,3 miljonit eurot.

Italdesign Zerouno Duerte loodi tähistamaks legendaarse keretöökoja viiekümnendat sünnipäeva ja ehitatakse vaid viies eksemplaris, mis on tänaseks enesele ka ostja leidnud. Möödunud sajandi kuuekümnendate lõpus Giorgetto Giugiaro poolt asutatud ja tänaseks Volkswageni omandusse libisenud Italdesigni uudisteose mootoriruumis on 5,2-liitrine V10 ja auto tippkiirus olevat enam kui 322 km/h.

Porsche üllatas avalikkust ideeautoga Mission E Cross Turismo, mis kombineerib omavahel võimeka universaali ja linnamaasturi ning põhineb arendusfaasis oleval Mission E-nimelisel elektrilisel supersedaanil, mille ilmumist pikisilmi oodatakse. Viimast peaks näidatama järgmisel aastal, selle „karkudel versiooni“ näeb aga paremal juhul alles kolme aasta pärast (kui üldse).

Maineka autoajakirja Autocar sõnul on Renault’ omandusse kuuluv Alpine A110 Pure parim kähkusõiduk, mida nad viimasel ajal katsunud on. Selle 1,8-liitrise keskmootoriga kärbeskaallase tühimass on 1080 kg. Arvestades asjaolu, et mootori võimsuseks on tervelt 253 hj, saame võimsuskaaluks muljetavaldava 4,27 kg/hj.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus LS

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad.