Uudised

Genf 2018: suupärasema nimega Ceed ja uuendatud Optima

Uus Kia Ceed läheb koosteliinile mais ja jõuab Eestisse juuli alguseks, universaalkerega Sportswagonit on aga oodata septembris.
Kõigi Euroopas müüdavate Ceedide garantii kestab seitse aastat või 150 000 km.
Uuendatud Optima peaks Eestisse jõudma neljandas kvartalis.

Kolmanda põlvkonna Kia Ceed võib kanda küll Lõuna-Korea autotootja kaubamärki, kuid see on loodud lõviosas Euroopas ja valmib Slovakkias Žilina tehases. Selle väravatest on eelneva kahe põlvkonna jooksul laiali saadetud 1,28 miljonit cee’d-i, millest veidi enam kui 640 000 autot langes teise põlvkonna arvele. Ning jah, kolmanda põlve esindajaga kaasneb ka suupärasem mudelinimi, sest Kia masse liigutav mudel pole enam cee’d, vaid hoopis Ceed.

Viieukseline luukpära on eelkäijast laiem ja madalam. Septembris jõuab müüki ka universaal Sportswagon (SW), mille pakiruum mahutab 600 liitrit. Esimeste luukpärade ostjate päralt on aga 12 värvitooni, autode „jalavarjude“ mõõt jääb vahemikku 15-17 tolli ning varustustasemete hulka ilmuvad ka luksuslikud GT- ja GT-Line-tasemed. Kia-päraselt kuulub kõigi uustulnukate „relvastusse“ ka pikk garantiiperiood –seitse aastat või 150 000 kilomeetrit.

K2-platvormile ehitatud luukpära on eelkäijast 20 mm laiem (1800 mm) ja 23 mm madalam (1447 mm), telgede vahe jäi aga samasuguseks (2650 mm). Auto esimene ülend on endisest lühem ning tagumine 20 mm pikem, mis on vajalik eelkäijast suurema, 395-liitrise pakiruumi mahutamiseks. Uue Ceedi juhikoht asub madalamal, et ka pikemat kasvu sohvrid end seal mugavalt tunneksid ja teiseski reas olevat nüüd hoopis enam avarust.

Frankfurdi disainikeskuses loodud Ceedi interjööris on kasutatud senisest paremaid materjale. Meelelahutuse eest hoolitsevad viie- ja seitsmetollise puutetundliku ekraaniga „lustikummutid“, kuid soetada saab ka navigaatorit sisaldava 8-tollise ekraaniga seadme. Juhiabidest kuuluvad autode baasvarustusse automaatsed kaugtuled, juhi tähelepanu jälgimine, sõidurajal püsimist jälgiv abimees ja võimaliku avarii eest hoiatav süsteem koos automaatse pidurdamisega. Kasutusmugavusele aitavad kaasa ka põhivarustusse ilmuv soojendusega esiklaas ja juhtmevaba telefonilaadija.

Mootorivalikusse hakkavad kuuluma bensiini põletavad 1,0-liitrine T-GDi (120 hj), 1,4-liitrine T-GDi (140 hj) ja 1,4-liitrine MPi võimsusega 100 hj. Diiselmootoritest on valikus 1,6-liitrine CRDi (115 ja 136 hj). Lisaks kuuekäigulisele käsikastile on võimsamatele jõuallikatele (1,4 T-GDi ja 1,6 CRDi) saadaval ka seitsmekäiguline DSG-automaatkäigukast. Kõik Ceedid on esiveolised.

Uue Ceedi kõrval toodi uudistamiseks välja ka „ninapuuderduse“ läbinud Optima, mis peaks Eestis müügile jõudma neljandas kvartalis ehk hiljemalt jõuludeks. Sedaani ja universaalina pakutav mudel saab enesele ka kaks uut jõuallikat: diislikütust põletava 1,6-liitrise CRDi (136 hj) ja turbokompressoriga ottomootori 1,6 T-GDi, mis arendab 180 hj ning asetub valikus olemasoleva kaheliitrise vabalt hingava (2,0 CVVL, 163 hj) ja sama töömahtu ning turbokompressorit omava jõuallika vahele (2,0 T-GDi, 245 hj).

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia Niro HEV

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii.