Uudised

Peugeot 508 jõuab Eestisse oktoobris

Uus Peugeot 508 on kupeed meenutav nägus sedaan, mille õnnestunud kujundus ja suurem praktilisus aitavad ehk paremini vastu seista linnamaasturite pealetungile.
508 jagab platvormi mudelitega 3008 ja 5008 ning jõuab müügile oktoobris, universaal järgneb uue aasta alguses.
Lisaks püüavad Genfis pilke veel hiiglaslik lõviskulptuur, mahtuniversaal Rifter ja viimase nelikveoline prototüüp.

Kuigi Peugeot väljapanekus tõmbab Genfi autonäitusel kõige enam pilke ettevõtte logost inspireeritud lõviskulptuur, on tähtsaimaks uudiseks siiski teise põlvkonna Peugeot 508, mis on eelkäijast agressiivsema kujundusega ja äratuntav peaaegu vertikaalsetena paigutatud päevatulede järgi. Sedaani asemel on nüüd tegemist viimast meenutava luukpäraga, mis tõestab seda, et vahel kannatab ilugi patta panna, sest hoomatavalt nägusama kujundusega uustulnuka pakiruum on eelkäija omast oluliselt suurem (473 liitri asemel 485 liitrit).

Sportlikku olemust toetab ka rivaalidest umbes 60 mm madalam katusejoon ja elupõlistel Peugeot’ sohvritel vajavad ilmselt harjumist aknaraamideta uksed. Mudeli baasmootoriks saab 1,5-liitrise töömahuga „õlipõletajast“ BlueHDi (130 hj), mis on ilmselt ainus, mida saab osta koos käsikastiga. Turbodiislitest on valikus veel 2,0-liitrine BlueHDi (160 ja 180 hj) ning ottomootorite osas lõpetab valiku kaheliitrine Puretech, mida pakutakse kahes võimsuses (180 ja 225 hj). Kõiki neid jõuallikaid saab soetada uue kaheksakäigulise automaatkäigukastiga.

Hiljem võib 508 saada enesele ka esmalt 5008 juures juurutatava hübriidajami, mis oleks heaks täienduseks auto futuristliku ilmega interjöörile, mis on kujundatud nn. teise põlvkonna i-Cockpitina. Viimane termin markeerib tavapärasemast väiksemat rooliratast ja selle kohale „teisele korrusele“ tõstetud näidikupaneeli, mis 508 puhul on digitaalne ja 12,3-tollise diagonaaliga, sellal kui keskkonsoolis oleva meelelahutuskeskuse ekraani diagonaal on 10 tolli.

Justkui tulevikust näivad pärinevat ka mõned juhiabilised, millest markantseim on ehk nn öövaatlusseade, mis infrapunakaamera abil suudab pimedas või halva nähtavuse korral avastada auto eest elusolendeid 200 kuni 250 meetri kauguselt. Uus tagavedrustus aitab parandada juhitavust ja lisavarustusena saab tellida juhitava vedrustuse. 508 soovib teha pika sammu preemiumsegmendi sõidukite suunas ja sestap kasutab laia valikut viimistlusmaterjale ja lisavarustust.

Lisaks esitletakse Genfis ka väiksema kaubiku najal ehitatud uut mahtuniversaali Rifter, mis peaks Eestisse jõudma eeloleval sügisel. EMP2-nimelisele platvormile ehitatav sõiduk pärineb sõsarautode kolmikust, millesse kuuluvad veel Citroën Berlingo ja Opel Combo. Esmalt tuuakse turule 4403 mm pikkune baasmudel, mille pakiruum mahutab 775 liitrit. Seitsmekohalised versioonid – mida saab soetada mõlemas pikkuses - järgnevad koos pikema erimiga juba järgmisel aastal. Pika, 4753-millimeetrise Rifteri pakiruumi maht jääb vahemikku 1050-4000 liitrit.

1,2-liitristest ottomootoritest tuuakse esmalt turule 110 hj arendav kuuekäigulise käsikastiga versioon, järgmisel aastal lisandub sellele 20 hj võimsam ajam, mis komplekteeritakse kaheksakäigulise „automaadiga“. 1,5-liitrist turbodiislit pakutakse kolmes võimsuses – 75 ja 100 hj arendavad ajamid on saadaval viiekäiguliste käsikastidega, 130-hobujõulise korral saab aga kuuekäigulise käsikasti asemel tellida kaheksakäigulise automaatkäigukasti. Kõik Rifterid on esiveolised, ent PSA partner Dangel valmistab soovijatele ka nelikveolisi autosid, mille tõestuseks on näitusel väljas ka Rifteri nelikveoline prototüüp.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 308 GTi

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

308 GTi on võimas ja hästi varustatud praktiline luukpära, mis tunneb end kurvilisel maanteel oluliselt paremini kui argises linnaliikluses.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)