Uudised

Selline näeb välja neljas Ford Focus

Eelkäijast veidi suuremat ja pikema telgede vahega autot hakatakse pakkuma ka linnamaasturit meenutava, suurema kliirensiga versioonina.
Eelneva kolme põlvkonna jooksul on Focuseid müüdud 16 miljonit, neist Euroopas ligi seitse miljonit.
Keretüüpidest on valikus viieukseline luukpära ja universaal (mõnel pool ka sedaan), esimesed autod peaksid Eestisse jõudma suve lõpuks.

Ford avalikustas uut Ford Focust puudutavad materjalid ning teatas, et esimesed neljanda põlvkonna esindajad peaksid Eestisse jõudma juba suve lõpus. Focus ehitatakse esimese mudelina uuele C2-nimelisele platvormile ja tootja kinnitusel saab sellest kõige nutikam Ford, mida siinpool ookeani pakutakse. Uustulnuk on eelkäijast pisut suurem, 53 mm pikema telgede vahega ja tuleb müüki kolme kerega – lisaks viieukselisele luukpärale ja universaalile hakatakse mõnel pool pakkuma ka sedaankerega autosid.

Uuel Focusel on viis varustustaset: tavapärased Trend ja Titanium, sportlik ST-Line, luksuslik Vignale ja linnamaasturist inspireeritud Focus Active. Uue mudeli loomisel alustati puhtalt paberilt; lisaks turvalisemale kerele lubatakse ostjatele ka avaramat interjööri ja „inimkeskset kujundust“ – siinkohal jääb küll segaseks, kellele varasemad mudelid suunatud olid. Viimase puudumine ei mõjutanud aga 1998. aastal esitletud mudeli head käekäiku kuigivõrd, sest kolme põlvkonna jooksul on neid maailmas kaubaks läinud 16 miljonit, millest Euroopa osakaal moodustab ligi seitse miljonit.

Ottomootoritest hakkavad valikusse kuuluma nii liitrise töömahuga EcoBoost (85, 100 ja 125 hj) kui ka 1,5-liitrine EcoBoost (150 ja 182 hj), mis varustatakse kuuekäiguliste käsikastidega, kuid mõlema mootori võimsaimale versioonile on saadaval ka kaheksakäiguline automaatkäigukast. Diiselmootorite korral kehtib sama loogika –  nende valiku avab 1,5-liitrine EcoBlue (95 ja 120 hj), millele järgneb kaheliitrise töömahuga EcoBlue (150 hj). Tootja kinnitusel on uued mootorid endistest väiksema januga ning selle saavutamiseks võeti ühe silindri ajutine deaktiveerimine kasutusele isegi kolme silindriga jõuallikate juures (1,0 Ecoboost).

Esimese Focusena võib neljas põlvkond (ostja piisavalt tüseda rahakoti korral) saada elektrooniliselt juhitava vedrustuse (CCD), suurema sõidumugavuse nimel on tagavedrustust kandev poolraam auto kerest isoleeritud. Meeleolukale sõidukogemusele peaksid kaasa aitama ka erinevad sõidurežiimid. Soovi korral on ka Focusele nüüd saadaval tuuleklaasinäidik (HUD). Adaptiivne kiirushoidja ACC on aga ühes paketis koos liiklusmärkide tuvastamise, sõidurea hoidmise ja seiska/käivita-süsteemiga ning töötab kiirustel kuni 200 km/h.

Neljanda põlvkonna autod varustatakse ka nutiseadmete juhtmevaba laadimisalusega ja meelelahutuse eest hoolitseb 8-tollise puuteekraaniga infolustisüsteem SYNC 3. Ühenduvuse ees vastutab modem FordPass Connect, parkimisabilise Active Park Assist 2 olemasolul ei eeldata sohvrilt parkimise valdamist, sest Focus saab sellega nupuvajutuse järel ka iseseisvalt hakkama. Veel kuuluvad lisavarustusse intelligentsed kurvituled, mis mõistavad tänu eraldi kaamerale teekäänakuid paremini jälgida, ning tänu liiklusmärkide lugejale tunneb süsteem ära ka ristmikud, et neid turvalisuse parandamiseks laiemalt välja valgustada.

“Uus Ford Focus pakub oma segmendis tipptasemel tehnoloogiat ja sõidunaudingut,” kinnitab Joe Bakaj, kes on Euroopas Fordi asepresident tootearenduse alal. “Puhtalt lehelt alustamine on harukordne võimalus. Haarasime sellest võimalusest, et luua parim kompaktklassi pereauto.” Ilmselt pole see tühi sõnakõlks, sest Focusega on Fordil tõsi taga, mida näitab kasvõi Saksamaal asuvasse Saarlouisi tehasese tehtud 600 miljoni euro suurune investeering, mis tehti just neljanda põlvkonna Focuste tootmist silmas pidades. Piltidel olev universaal on Titanium-varustuses auto, valge luukpära aga veidi enam kui 30 mm kõrgema kliirensiga Focus Active. Lisaks astuvad üles veel sinine Focus ST-Line ja lillas rüüs Vignale.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi