Uudised

Peugeot tutvustas uut kaheksakäigulist automaatkäigukasti

Uued käigukastid on välja töötatud ühes Aisiniga ja neil puudub seos varasemate kuuekäiguliste „automaatidega“.
Üks uustulnukatest peab toime tulema võimsaima turbodiisli pöördemomendiga, vähem toekamat pakutakse aga kuni 330 Nm arendavatele jõuallikatele.
Lisaks paremale sooritusvõimele ja suuremale sõidumugavusele aitavad sellised käigukastid ka autode keskmist kütusekulu allapoole tõmmata.

AutorFotod: Indrek Susi

Peugeot toob turule kaks uut kaheksakäigulist automaatkäigukasti, millel puudub seos varasemate kuuekäiguliste „automaatidega“ ja mis arendati välja koostöös Jaapani ettevõttega Aisin. 97,5 kg kaaluv AMN8-nimeline „tükk“ peab toime tulema võimsaima turbodiisli – 2,0 BlueHDI 180 (130 kW/177 hj) – toodetud pöördemomendiga, 87,5 kg kaaluvat ATN8-nimelist analoogi pakutakse aga jõuallikatele, mille maksimaalne pöördemoment on väiksem kui 330 Nm. Suuremate käikude arvuga automaatkäigukastid võimaldavad tootjatel kasutusele võtta väiksema töömahuga jõuallikad, et olla valmis aastal 2020 jõustuvateks karmimateks saastenormideks.

Täna on sellised käigukastid leitavad mudelite Peugeot 308, 308 SW, 3008 ning 5008 arsenalist ja lähitulevikus saavad need enesele ka mitmed muud autod. Selliste käigukastidega komplekteeritakse mudelivaliku võimsamad jõuallikad, millest kaks põletavad bensiini (96 kW/131 hj arendav PureTech 130 ja 165 kW/224 hj arendav PureTech 225) ning kaks diislikütust (96 kW/131 hj arendav BlueHDi ja 130 kW/177 hj arendav BlueHDi 180). Luukpära-kerega Peugeot 308 ja sellele pakutava BlueHDi 130-nimelise jõuallika näitel lisab kaheksakäiguline automaatkäigukast auto hinnalipikule 1800 eurot.

Proovisõidu järel võib kinnitada, et uustulnukad vahetavad käike kiiresti ja kiiduväärse sujuvusega ning lisaks suutlikkusele ja sõidumugavusele aitab suurem ülekannete arv ka kütust säästa, sest sellega on hõlpsam püsida soovitud pöörete vahemikus. Peugeot lubab selliste käigukastidega hoolimata väikesest lisakaalust umbes viie protsendilist kütusesäästu ja viimase nimel seiskab võimsaima turbodiisli Stop/Start-süsteem jõuallika juba siis, kui auto kiirus langeb aeglustamise korral alla 20 km/h (ülejäänutel 3 km/h). Kütusesäästu nimel lülitatakse need käigukastid ECO-režiimis ka vabakäigule niipea kui vähegi võimalik.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot Rifter

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Kuigi ehk mitte "päris" mahtuniversaalide klassini küündiv, on Rifter uskumatult avar ja praktiline, ning üllatavalt mõnus sõita.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)