Uudised

Kas selline võiks välja näha uus Porsche 911?

Kaheksanda põlvkonna autod hakkavad kandma mudelikoodi 992.
Ehkki uustulnukas olevat tehniliselt keerukaim (ja kiireim) 911, ei kaasne sellega märgatavat kaalulisa ja baasmudeli tühimassist rääkides on eesmärgiks 1430 kg.
Autod jõuavad müüki eeloleva aasta märtsikuus.

Kaheksas Porsche 911 hakkab kandma mudelikoodi 992 ja tõenäoliselt tuuakse see sportauto avalikkuse ette juba novembrikuisel Los Angelese autonäitusel. Esmalt tulevad 2019. aasta märtsis müüki nelikveolised Carrera 4 ja Carrera 4S ning hiljem järgnevad neile ka kõik ülejäänud modifikatsioonid. Uustulnuka kandmik on välja töötatud koos Bertrandti-nimelise ettevõttega ja baasmudeli korral (Carrera) oli eesmärgiks 1430 kg kanti jääv tühimass, mis on samasugune olemasoleva mudeliga.

Porsche kinnitusel on uus platvorm suur edasiminek ning selle tarbeks välja töötatud lahendused võetakse hiljem kasutusele ka kolmanda põlvkonna Audi R8 ja Lamborghini Huracani mantlipärija juures. Üks ühele nende autode platvorme omavahel vahetada ei saa, sest kuigi Porsche jõuallikas nihkub veelgi enam auto keskpaiga poole, seab omad nõudmised kas või kütusepaagi asukoht, mis on Porsches juhist eespool, teistel aga sõitjateruumi tagaosas.

Ja kuigi auto on mõõtudes kosunud – 20 mm pikkuses ja veidi ka laiuses, et „majutada“ tagarattaid, mille rööbe on 1850 mm –, olevat selle kujundus pigem ettevaatlik evolutsioon – millele vihjab ka pildile püütud prototüüp. Mudelite Carrera ja Carrera S jõuallikaks on jätkuvasti kuue silindriga ottomootor, mis arendavat 395 ja 456 hj. Võimsuse kasvuks oleks seega kas 25 või 30 hj ning umbes 20 hj enam peaks arendama ka 3,8-liitrise boksermootoriga Turbo, mille võimsuseks on S-versioonina üle 600 hj.

Kaheksanda põlvkonna „üheksa-üks-ühest“ saab esimene auto mudeli ajaloos, millel pole valikus enam ühtegi vabalt hingavat jõuallikat. Võimalike hübriidajamite osas jäädakse hetkel kidakeelseks ja ilmselt ei näe neid enne kui pärast 2022. aastaks planeeritud mudeliuuendust. Käigukastideks saavad olema ilmselt seitsmekäiguline manuaal ja samasuguse käikude arvuga „automaat“ ning kõlakate kohaselt kulub mudelil Turbo S kiiruse 100 km/h saavutamiseks vähem kui 2,9 sekundit.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi