Uudised

Toyota õrritab meeli tuhandehobujõulise superautoga

Toyota GAZOO Racing esitles Le Mansi kestvussõidu käigus ideeautot GR Super Sport, mida arendatakse nädalavahetusel kaksikvõidu võtnud võistlusautode eeskujul.
Lisaks elektrimootoritele kuulub auto hübriidajamisse kahe turbokompressoriga 2,4-liitrine V6, jõuallika koguvõimsuseks lubatakse kokku 735 kW/1000 hj.
Muude parameetrite osas jäädakse hetkel veel kidakeelseks, lisaks võimsusele on paigas vaid velje- ja rehvimõõt.

Nädalavahetusel kaheksakümne kuuendat korda toimunud Le Mansi 24 tunni kestvussõidul võttis võidu Toyota meeskond, kelle jaoks oli see aastat kestnud pingutuste järel esimene tiitel sel mainekal võistlusel. Jaapani autotootjatest on sellise vägitükiga varem hakkama saanud vaid Mazda (1991. aastal). Kaksikvõit oli ilmselt magus revanš varem kogetud ebaõnnele. Võitnud meeskonda kuulusid Le Mansis esmakordselt startinud Fernando Alonso kõrval veel Kazuki Nakajima ja Sébastien Buemi, kes edestasid teist samasugust võistlusautot TS050 Hybrid, mida roolisid kordamööda Kamui Kobayashi, Mike Conway ja José María López.

Le Mansis tõmmati kate ka ideeautolt GR Super Sport, mille arendamise juures on olnud abiks kestvussõitude maailmameistrivõistlustel (WEC) omandatud kogemused ja mis põhineb võitnud autode tehnikal. Tänavaversiooni võimsuseks lubatakse samuti 735 kW/1000 hj, hübriidajamisse kuulub kahe turbokompressoriga varustatud V6-ottomootor töömahuga 2,4 liitrit. Muudest parameetritest on avalikustatud veel vaid velgede ning rehvide mõõdud – vastavalt 18x13J ja 330/710 R18. Samuti jääb selgusetuks, millal uustulnukaga sõita saab, ent Toyota GAZOO Racingu pealiku Shigeki Tomoyama sõnu järgides näib neil superautoga tõsi taga olevat.

„Osalemine kestvussõidu maailmameistrivõistlustel, mis on üks raskemaid ja väljakutsuvamaid võistlussarju maailmas, aitab meil edasi arendada hübriidtehnoloogiat ja rakendada õpitut seeriaautode juures“, sõnas Tomoyama. “Autotööstust on ees ootamas suured muudatused, kuid meie tahame ka edaspidi toota põnevaid autosid. Olenemata sellest, kuidas elektroonika ja digitaaltehnoloogia jätkavad autode ümberkujundamist, on meie eesmärk vältida autode muutumist igavaks tarbekaubaks. Lähitulevikus avaneb meie klientidel võimalus istuda selle imelise masina rooli taha ning kogeda selle hämmastavat võimsust ja sõiduomadusi.”

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Toyota Yaris

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Uuendatud Toyota Yaris pole ehk väikeautode hulgas silmapaistvaim, ent tema trumpideks on väga hea varustus ja linnakeskkonda sobivad hübriidajamid.