Uudised

Porsche purustas Nürburgringi rajarekordi

Uueks rajarekordiks on 5 minutit ja 19,546 sekundit, mis eelmisest tippmargist pea minuti jagu kiirem.
Uskumatu tulemusega said hakkama Porsche 919 Hybrid Evo ja 37. aastane Timo Bernhard, kes on kahekordne Le Mansi kestvussõidu võitja ja võtnud tiitlivõidu ka sportautode MM-sarjas.
Eelmine rekord pärines 1983. aastast, mil Stefan Bellof saavutas Porsche 956 C roolis ringiajaks 6 minutit ja 11,13 sekundit.

Täna, 29. juuni hommikul, purustas Porsche „Rohelises Põrgus“ seal 35. aastat püsinud rajarekordi, mille sõitis 1983. aastal 1000 km kestvussõidu kvalifikatsioonis välja Stefan Bellof, kelle istumise all oli siis 629 hj arendav Porsche 956 C. Tookord kanti protokolli tulemuseks 6 minutit ja 11,13 sekundit, ent uus rekord on sellest 51,58 sekundit kiirem, ehk täpsemalt 5 minutit ja 19,546 sekundit. Ulmelise tipptulemusega said hakkama Porsche 919 Hybrid Evo – edasi arendatud versioon sportautost, mis on triumfeerinud Le Mansis kokku kolmel korral – ja 37. aastane sakslane Timo Bernhard, kellel on ette näidata nii sportautode MM-sarja tiitlivõit kui ka Le Mansi kestvussõidus teenitud kuldsed medalid, mis on tema kaela riputatud kahel korral.

20,8 kilomeetri pikkune ringrada oli rekordi sooritamiseks vaid Porsche päralt ja Stefan Bellofi tulemus sõideti ümber koguni kahel korral, sest esimesel katsel mõõdeti Timo Bernhardi ringiajaks 5 minutit 24,375 sekundit, millest õnnestus hiljem veel pea viis sekundit maha viilida. Auto keskmiseks kiiruseks kujunes kiireimal ringil 233,8 km/h – üle 200 km/h küündis see omal ajal ka Bellofi rekordringil – ja auto tippkiiruseks mõõdeti katsel 369.4 km/h! Võrreldes sportautode MM-sarjas osalenud prototüübiga on tegu hoopis teistsuguse autoga, sest ilma kammitsevate piiranguteta ehitasid Porsche insenerid valmis auto, mis põhimudelist 39 kg kergem (auto tühimass on 849 kg) ja aerodünaamika arendab eeskujust 53% enam survejõudu.

Otse loomulikult on võimsam ka liikuri hübriidajam, mis koosneb kahest jõuallikast. Tagarattaid käitav kaheliitrise töömahuga ottomootor (V4) arendab üle laadimise najal 720 hj ja lisaks sellele on pardal ka esirattaid käitav elektriajam, mille võimsuseks 440 hj. Seega on tegemist osaliselt nelikveolise autoga, mille võimsuseks on ülekandekadusid maha arvestades umbes 900 hj. Ottomootori poolt toodetud pöördemoment jõuab tagaratasteni seitsmekäigulise käigukasti vahendusel ja esiratastele suunatakse momenti juhul, kui ottomootori turbokompressor täisvõimsusel käima tõmmatakse. Pole siis ime, et üheksandal aprillil püstitas see auto Neel Jani poolt roolituna ringirekordi ka Spa-ringrajal (milleks on 1 minut ja 41,770 sekundit), läbides seitse kilomeetrit pika Belgia Grand Prix raja kiiremini kui F1-auto!

Vaata autofirmade sooduspakkumisi