Uudised

Lexus UX jõuab Eestisse järgmise aasta alguses

Lexuse väikseimat linnamaasturit saab soetada nii esi- kui ka nelikveolise autona.
Mudelit UX 250h jõustab neljanda põlvkonna hübriidajam, mudelit UX 200 pakutakse aga kaheliitrise ottomootoriga.
Autode tellimisega alustatakse novembris, esimesed autod peaksid Eestisse jõudma jaanuari lõpus, proovisõidukid on kohal märtsi alguseks.

Järgmise aasta alguses jõuab Eestisse kevadisel Genfi autonäitusel esitletud Lexus UX, millest saab väikseim linnamaastur Lexuse mudelivalikus. Auto ehitatakse GA-C nimelisele platvormile, millel põhinevad ka Toyota C-HR ja Toyota Prius, ja see tuuakse turule kahe mootoriga. Hübriidajamiga UX 250h võimsus on 131 kW/178 hj, kaheliitrise ottomootoriga  (UX 200) aga arendab 126 kW/171 hj. Esiveoline UX 250h saavutab 100 km/h 8,5 sekundiga, nelikveoline on temast kaks kümnendikku aeglasem ja esiveoline UX 200 saab "sada kätte" 9,2 sekundiga.

Kõik autod varustatakse variaatorkäigukastiga, hübriidajamit hakatakse pakkuma ka nelikveolisena. Lexuse keelepruugis kannab mudeli UX nelikvedu nime E-Four ning sel juhul paikneb auto tagumisel teljel elektrimootor, mis suunab tagaratastele veojõudu juhtudel, kui pardaarvuti tuvastab esirataste läbi libisemise. Normaaloludes on auto väiksema kütusekulu nimel esiveoline, nagu ka kiirusel üle 70 km/h.. Esiveolise UX 250h keskmiseks kütusekuluks lubatakse 4,1-4,3 l/100 km (nelikveolisel 4,5-4,8), mudelil UX 200 aga 5,6-5,8 l/100 km.

Tallinnas toimunud staatilise esitluse järel võib kinnitada, et tegu on sportlikku ilmet ja nägusat sõitjate ruumi omava uustulnukaga, mille tagaistmel kannatab nurinata istuda isegi kahel keskmist kasvu täiskasvanul. Tootja andmetel on 4,5 meetri pikkuse UX pöörderaadius 5,2 meetrit, mis teeb Lexuse „beebimaasturi“ kasutamise ilmselt mugavaks ka linnaoludes. Lisaks tipptasemel siseviimistlusele lubatakse sellele ka uue põlvkonna turvalahendusi, nagu näiteks võimalikku kokkupõrget ennetav süsteem, mis tunneb lisaks jalakäijatele ka jalgrattureid, aidates neid pimedal ajal ka varem tee veeres üles leida.

Fotod: Karl Kirs

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus LS

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad.