Uudised

Elektritakso kogemus kinnitab, et elektriauto on usaldusväärne tööriist

Esimene Nissan Leaf toodi turule 2010. aastal ja tänaseks on neid müüdud juba üle 340 000.
Elektritakso hingekirja kuulub üle viiekümne Leafi ja ettevõtte kogemus näitab, et isegi enam kui veerand miljonit sõitnud autodel on aku mahutavusest järel veel 70-85%.
Suurima läbisõiduga Leaf on tänaseks läbinud 309 000 km ja sellegi aku on veel heas töökorras.

Kaheksa aastat tagasi turule toodud Nissan Leaf on tänaseks leidnud enesele juba 340 000 ostjat ja seega võiks just Nissan olla see autotootja, kes oskab vastata küsimusele, kui kaua kestavad tavakasutuses elektrisõidukite akud ja kui usaldusväärne on nende autode koostamisel kasutatud tehnoloogia. Eestlased saavad neile küsimustele vastuse aga veelgi lähemalt, sest Tallinnas, Tartus ja Pärnus toimetava Elektritakso nimelise ettevõtte hingekirjas on täna üle viiekümne Leafi, millest enamik on esimese põlvkonna mudelid (24 kWh mahutavate akudega). Aegamisi vahetatakse need nüüd välja uuemate autode vastu, kuid mitte seepärast, et akude „parim enne“ oleks lõppemas.

Ettevõtte omaniku Ermo Kontsoni sõnul „tekitas uus tehnoloogia alguses kõhedust, kuid aja jooksul oleme õppinud seda aina enam usaldama.“ Esimese põlvkonna autode läbisõit on tänaseks keskmiselt 260 000 km ja nende akude mahutavused jäävad vahemikku 70-85% esialgsest. Ettevõtte kogemuse kohaselt kestavad akud kõige paremini juhul, kui neid päris tühjaks ei sõideta, ehk laadimine võiks alata enne, kui allesoleva energia näit langeb alla 20% ning lõppeda 80% täitudes. Niimoodi toimides võite jõuda Elektritaksoga sarnase tulemuseni, kus suurima läbisõiduga Leaf on läbinud tänaseks 309 000 km ja sellegi auto aku on hea tervise juures.

Seega on iga ettevõttes kasutatav Leaf sõitnud tänaseks vähemalt kuus ja pool korda ümber maakera ja teise põlvkonna autodelt ootab Kontson vähemalt samasugust tulemust. „Asendame esimese põlvkonna autod järk-järgult uute Leafidega (40 kWh), mis võimaldab juhtidel rohkem teenida, sest ühe laadimisega saab märgatavalt kauem sõita.“ Veel saab Kontsoni käest kiita Leafi vähenõudlikkus, sest selliste autode hooldus olevat 40% odavam samaväärsete sisepõlemismootoriga sõidukite omast. Pikemat usutlust Ermo Kontsoni ja Leafide müüja Meelis Villemsiga näete järgnevast videost.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Nissan Leaf

What Car? Says Hinnatud 5-ga 5-st

Teise põlvkonna auto on esimesest kiirem, ruumikam, paremini varustatud ja pikema sõiduulatusega. Seda on lihtne kasutada ja meie meelest on see 2018. aastal parim valik elektriautode seas.