Uudised

Opel Combo Life jõuab Eestisse septembris

Viies Opel Combo jõuab Eestisse esmalt lühikese viiekohalise mahtuniversaalina Combo Life.
Mootoriks pakutakse üht kolmes võimusastmes turbodiislit ja 1,2-liitrist ottomootorit, viie- ja kuuekäiguliste käsikastide kõrval saab võimsamatele jõujaamadele tellida kaheksakäigulise „automaadi“.
Mudeli baashind on Eestis 15 300 eurot (kuuekäigulise manuaalkäigukasti ja 81 kW/110 hj ottomootoriga versioon L1H1).

Esimene Opel Combo toodi turule 1986. aastal ja tänaseks on jõutud viienda põlvkonnani, mille kaubikuversiooni Combo Cargo esitletakse ametlikult 20. septembril Hannoveris algaval tarbesõidukite messil. Selleks ajaks peaks mudel Eestis kohal olema ja esmalt saab uudistada lühema kerega (L1) mahtuniversaalina pakutavat autot, mis kannab nime Combo Life. Pikema versiooni (L2) tootmine algab oktoobris ja siis hakkab koosteliinilt maha veerema ka pakikandjast Combo Cargo. Need autod on loodud koostöös PSA-kontserniga, seega on Combo Life sõsarautodeks Citroën Berlingo ja Peugeot Rifter. Kasutatakse EMP2-nimeliset platvormi, millel põhinevad mitmed teisedki Opeli ja PSA mudelid.

Mõlemat Combot pakutakse kahes pikkuses: lühem on 4,4 m ja pikem (XL) 4,75 meetrit pikk. Lühema auto telgede vahe on 2785 mm ja pikemal 2977 mm. Vaikimisi on Combo Life viiekohaline, kuid mõlemale pikkusele pakutakse lisavarustusena seitset istekohta. Suurendatud kandevõimega versioone (1000 kg) saab soetada N1-kategooria sõidukina. Viiekohalise lühema versiooni pakiruumi mahub 597 ja pikemal 850 liitrit (maksimaalselt 2126 ja 2693 l). Enamgi veel – kui juhiistme kõrval olev esiiste on varustatud mahakäänatava seljatoega, annab lühemas autos vedada isegi surfilauda, ehk umbes kolme meetri pikkusi esemeid. Sellise parempoolse kaassõitja-istmega on varustatud kõik Combo Cargod, millel on ees kolm istekohta.

Esialgu saab Combot kahe jõuallikaga: kolmes forsseeringus (56 kW/76 hj, 75 kW/102 hj ja 96 kW/130 hj) pakutav 1,5-liitrine diiselmootor ja 1,2-liitrine ottomootor, mis arendab 81 kW/110 hj. Kaks nõrgemat turbodiislit varustatakse viiekäiguliste käsikäigukastidega, nende keskmine kütusekulu on 4,1-4,2 ja 4,2-4,5 l/100 km. Võimsamat „õlipõletajat“ ja ottomootorit saab kuuekäigulise käsikastiga (4,3-4,5 ja 5,5-5,8 l/100 km) ning 130-hj diislile pakutakse ka – selles autoklassis esmakordselt – kaheksakäigulist automaatkäigukasti (4,3-4,5 l/100 km). Järgmise aasta algusest saab „automaati” ka 1,2-liitrisele ottomootorile. Tavaversioonide kandevõime jääb vahemikku 593-625 kg ja autode tühimass on sõltuvalt mootorist ja käigukastist 1356-1430 kg.

Sõites on Combo Life vaikne ja tsiviliseeritud ning kaubiku sünnipära tuletavad lisaks kerekujule meelde vaid odavakoelised plastpaneelid. Sugulusele sõiduautodega viitab ka turvavarustus, sest nii mahtuniversaalil kui kaubikul on põhivarustuses jalakäijaid tundev hädapidurdus, sõidurajal paiknemise üle valvav „abimees“, juhi keskendumist jälgiv süsteem, nõlvaltstardiabi jne. Soovi korral võib auto armatuurlaual maanduda 8-tollise värvilise puuteekraaniga infolustisüsteem, mis sisaldab ka navigaatorit, rääkimata tagurduskaamerast, parkimisabilisest, adaptiivsest tempomaadist ja automaatsetest kaugtuledest. Ja ehkki Combo on esiveoline, saab neile tellida raskematesse oludesse mõeldud veojõukontrolli IntelliGrip, erilahendusena on võimalik isegi nelikvedu.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Opel Adam

What Car? Says Hinnatud 3-ga 5-st

Opel Adam on stiilne, hästi varustatud ning nägusa sõitjateruumiga, ent jääb klassiliidritele alla nii suutlikkuse kui ka sõidumugavuse osas.