Uudised

Kia Proceed jõuab Eestisse jaanuaris

Lennuka kujuga universaal ei kaota praktilisuses palju, selle 594-liitrit mahutav pakiruum jääb tavapärasele universaalile alla vaid 32-liitriga.
Baasmootoriks on kolme silindriga ottomootor (88 kW/120 hj), võimsaim bensiinipõleti arendab 150 kW/204 hj).
Esimesed autod jõuavad Eestisse jaanuaris.

Autotootjatel on kombeks vahetult enne autonäituste algust enese uudiseid meediasse lekitada, et saavutada maksimaalset meediakajastust. Seekord tegi selle tegevusega algust Kia, kes avalikustas enne kohe-kohe algavat Pariisi autonäitust lennuka universaali pildid, millel mudelinimeks Proceed. Uustulnuka kujundus öeldakse olevat inspireeritud kupeekerega autodest ja ilmselt on Kia disainerid nii mõnigi kord mööda vudinud ka sarnase kerega Mercedes-Benz CLA-st. Auto esiosa on samasugune olemasoleva luukpära ja universaaliga, ent alates tagaustest on tegu sootuks teistmoodi tükiga.

Niinimetatud laskepiduri kere on tavapärasest universaalist (Ceed SW) viis millimeetrit pikem, autode telgede vahe on täpipealt samasugune ja ehkki Proceedi katusejoon on mahukamast vennast 43 mm madalam, on sellel siiski ette näidata pea sama suure mahuga pakiruum, millel mahtu 594 liitrit. Teisisõnu on see praktilisema kujuga venna „pakihoiust“ vaid 32-liitrit väiksem, mis pole just ülearu suur lõiv auto tunduvalt dünaamilisema välimuse eest. Tagaistme seljatugi liigendatakse suhtes 40:20;40 ja soovi korral on ostjate päralt ka elektriajamiga pakiruumi luuk.

Proceed saab esmalt enesele kolm jõuallikat. Baasmootoriks on liitrise töömahuga kolmesilindriline ottomootor (88 kW/120 hj & 172 Nm) ja lisaks on saadaval veel teinegi bensiini põletav jõuallikas, ehk 1,4-liitrine T-GDi (R4, 103 kW/140 hj & 242 Nm). Mõlemat mootorit pakutakse kuuekäigulise käsikastiga ja võimsama jaoks on olemas ka seitsmekäiguline „automaat“. Samasuguse käigukastiga pakutakse veel ka 1,6-liitrist turbodiislit (R4, 100 kW/136 hj & 280 Nm), ent paaritatuna kuuekäigulise käsikastiga on sellise mootori momendinäit veidi väiksem (280 Nm).

Tegusaima varustusega Proceed GT saab enesele veidi hiljem 1,6-liitrise ottomootori, mis arendab 150 kW/204 hj (265 Nm) ja mis on valiku võimsaim jõuallikas. Sellise versiooni käigukastiks on samuti seitsmekäiguline kahe siduriga „automaat“ ja sarnaselt samasuguse mootoriga Ceed GT-le saab ka Proceed GT rooli tagaküljele käiguvahetuslabad, mille abil saab manuaalrežiimis ise käike vahetada. Infolusti ekraani diagonaaliks on seitse tolli, navigaatori olemasolul on see tolli võrra suurem ja GT-varustuses autode jalavarjude mõõduks baasseades 17-tolli asemel 18-tolli.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia Niro HEV

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii.