Uudised

Pariisi autonäitus 2018

Teiste seas tuuakse publiku ette nii BMW 3. seeria seitsmes põlvkond kui ka Mercedes-Benzi esimene elektriline linnamaastur koos uue B-klassi ja linnamaasturiga GLE.
Esimene Pariisi autonäitus toimus 120 aastat tagasi.
Näitus on publikule avatud neljandast neljateistkümnenda oktoobrini.

Pariisi autonäitus toimub tänavu sajakahekümnendat (!) korda ja ehkki mitmed suured autotootjad jäävad sellest eemale, jagub näitusehallidesse nii tavapärast sädinat kui ka uudismudeleid, mille vahele pikitakse efektseid ideeautosid. Muuhulgas tõmmati kate ka BMW 3. seeria seitsmendalt põlvkonnalt, publiku ette tuuakse Mercedes-Benzi esimene elektriline linnamaastur, märtsis Eestisse jõudev uus B-klass ja palju muud põnevat. Ühesõnaga – on aeg „klaverilt“ tolm maha pühkida, et tuua teieni käimasoleva autonäituse olulisemad uudised.

Ehkki Audi väikeauto A1 kohta käivad materjalid on avalikud juba jaanipäevaeelsest ajast, on Pariisi autonäitus esimene suurüritus, kus seda oma käega katsuda saab. Novembris Eestisse jõudev uus A1 on mõõtudes kosunud, selle 335 liitrit mahutav pakiruum on varasemast 65 liitrit suurem. Erinevalt eelkäijast on uus auto saadaval vaid viieukselise luukpärana. Pakutakse ainult turbolaaduri ja bensiini otsepritsega ottomootoreid, mille võimsused jäävad vahemikku 70 kW/95 hj – 147 kW/200 hj.

Tõsiasi, et Audi valikus on väikseimaks linnamaasturiks Q2, annab mudelile Q3 hea vabanduse mõõtudes venida. Nii saab sellest suurem ja praktilisem auto, mis on tootja kinnitusel ka paremini varustatud. Novembri lõpus meile jõudev Q3 edestab eelkäijat pikkuses 97 mm (4485 mm) ja telgede vahes 77 mm (2680 mm) ning lisaks lisandunud põlve- ja pearuumile ei anna häbeneda ka pakiruumi maht, milleks on tagaistme seljatugesid maha käänates 1525 liitrit. Kõik mootorid on ülelaadimisega neljasilindrilised, nende võimsused jäävad vahemikku 110 kW/150 hj-169 kW/230 hj.

Lisaks väikeautole A1 ja linnamaasturile Q3 on Audi väljapaneku tõmbenumbriteks veel elektriajamiga linnamaastur e-tron, kerge uuenduskuuri läbinud A4, mis jõuab meieni järgmise aasta alguses, võistlusauto R8 LMS GT3, musklisse pumbatud linnamaastur SQ2 ja pildil olev elektriajamiga ideeauto PB18 e-tron EV, millest võib saada sportauto R8 mantlipärija. Selle nelikveolise tühimass öeldakse olevat tänu ulatuslikule kergmaterjalide kasutusele 1550 kg ja võimsus 570 kW/775 hj.

Üheks suuremaks uudiseks on nii autonäitust kui eelolevat aastat silmas pidades BMW 3. seeria seitsmes põlvkond, mis jõuab koos sportautoga Z4 meile uue aasta esimese kvartali lõpus. Mudelikoodi G20 järgi identifitseeritav uustulnuk kasutab sama platvormi mis viies ja seitsmes seeriagi, mis tähendab omakorda, et värske „kolmene“ saab eelkäijast suurem. BMW jaoks on tegu üliolulise mudeliga, mis peab kliente üle lööma nii linnamaasturitelt kui ka uutelt võistlejatelt – peale Audi A4 ja M-B C-klassi ka Alfa Romeo Giulialt ja Jaguar XE-lt.

Neljanda põlvkonna BMW X5 on eelkäijaga võrreldes samuti mõõtudes kosunud; Eestis saab seda autot uudistada novembri lõpus. Sarnaselt eelkäijale saab ka seda mudelit soovi korral seitsmekohalisena, aga päris uuteks asjadeks on mõlemale teljele pakutav õhkvedrustus ja maastikupakett, millesse kuulub lisaks kaitstud kõhualusele veel õhkvedrustus, neli maastikusõidurežiimi ja elektriliselt juhitav piiratud libisemisega tagadiferentsiaal. Euroopa mudelite mootorivalikus on ühiseks nimetajaks veel ülelaadimine, kolmeliitrine töömaht ja kuus silindrit.

Pariisis on väljas 8. seeria kupee, mille tegusaim esindaja on praegu nelikveoline M850i xDrive. Seda autot jõustab uus V8, mis arendab vahemikus 5500-6000 p/min 390 kW/530 hj ja saavutab 100 km/h paigalt 3,7 sekundiga. Samuti on 8. seeria saadaval veel kolmeliitrise diiselmootoriga (R6), mis arendab 4400 p/min juures 235 kW/320 hj, saavutades 100 km/h 4,9 sekundiga. Veel näitab BMW Pariisis pikendatud sõiduulatusega mudelit i3, mis 120 Ah mahutava akuplokiga suudab uue WLTP-mõõtemeetodi järgi läbida kas 285-310 km (i3) või 270-285 km (i3s).

Messil näidatakse esmakordselt Euroopas ka Bugatti ringrajasihitlusega erimudelit Divo, mida esitleti augustis Californias toimuval Pebble Beach Concours d'Elegance nimelisel üritusel. Selle nelja turbokompressoriga 8,0-liitrine W16 on sama võimas kui baasmudelil Chiron, arendades 1103 kW/1500 hj @ 6700 p/min, ent 2,4 sekundi jooksul 100 km/h saavutav Divo on baasmudelist pisut kergem ja arendab viimasest enam ka survejõudu. Ja ehkki auto hind oli pehmelt öeldes pöörane, läks neljakümnest autost koosnev eriseeria kaubaks vähem kui kuu ajaga.

Citroëni luksusbränd DS Automobiles on väljas mudeliga DS 3 Crossback, mis peaks selja prügiseks tegema esmalt Audi linnamaasturil Q2 ja seejärel kõigil samalaadsetel konkurentidel. See on mudeli DS 7 Crossback järel teine auto kuuest uuest mudelist, mis tahetakse aastaks 2023 turule paisata. Uustulnuk põhineb PSA-kontserni CMP-nimelisel moodulplatvormil, mis saab ka järgmise Peugeot 208 ja Opel Corsa selgrooks. Auto läheb järgmise aasta esimeses pooles tootmisse nii bensiini- kui ka diiselmootoritega, millele peaks järgnema veel elektriversioon.

Hyundai i30 N on nüüd saadaval ka moeka laugsabana, ehk nn fastback-kerega. Tehnika on viieukselise baasmudeliga samane: tavaseades arendab see esiveoline 184 kW/250 hj ja võimsuspaketi korral 202 kW/275 hj. Lisaks sellele autole on Hyundai mudelivalikus uudiseks veel nn pehme hübriidina pakutav nelikveoline Tucson, mille kaheliitrist diiselmootorit toetab mootorgeneraator. Kaheksakäigulise automaatkäigukastiga hübriidi keskmine kütusekulu on hoolimata 136 kW/185 hj arendavast ajamist 5,9 l/100 km.

Peale futuristlike ideeautode on Hyundai puhul tõmbenumbriks veel elektriajamiga linnamaastur Kona, mille müük algab Eestis kaheksandast oktoobrist ja mille baashind on 39 990 eurot. Eestis hakatakse seda autot pakkuma kahes varustuses – Comfort ja Style – ja WLTP-tsükli kohaselt on auto sõiduulatuseks ühe laadimisega kuni 482 km. Hyundai annab Kona akuplokile kas kaheksa aastat või 200 000 km kestva garantii, järgmisel aastal tuuakse turule ka taskukohasem isend, mille akuplokk mahutab on 64 kWh asemel 39,2 kWh.

Kia stendis pakub enam kõneainet elektrilise Hyundai Kona sõsarauto Kia e-Niro, mille reklaamnäoks palgati ... muidugi Robert De Niro. 64 kWh mahutava akuplokiga auto sõiduulatus ühe laadimisega on 485 km, 39,2 kWh akuplokiga aga 312 km. Akuplokkidele antakse kas seitse aastat või 150 000 km kestev garantii. Autode müük läheb aktiivselt käima juba käesoleva aasta lõpus. Veel on Pariisis näha lennuka kujuga universaal Kia ProCeed, mis jõuab Eestisse kas jõuludeks või aasta alguses, e-Niro järgneb sellele umbes kuu aega hiljem.

Lexus tõi Pariisi uuenduskuuri läbinud kupee RC, mis olevat eelkäijast pisut laiem ja istuvat maapinnale lähemal, et muuta auto juhitavust veelgi paremaks. Uuendatud roolisüsteem võimaldavat vahetumat roolitunnetust ning lisaks kujundusalastele nüanssidele vaadati üle ka vedrustus, et võimaldada senisest mugavamat sõitu. Koos välimusega olevat uuendatud ka RC sõitjateruumis kasutatud materjale. Varsti võib selles ka oma silmaga veenduda, sest uuendatud autod peaksid Eestisse jõudma veel enne aastavahetust.

Mercedes-Benz lubab, et kolmas B-klass ületab eelkäijat lisaks suutlikkusele ka sõidumugavuse osas ja lubadusel näikse tõepõhi all olevat, sest nägusa mahtuniversaali kerepaneelide all kasutatakse lisaks A-klassi komponentidele ka S-klassi tarvis välja töötatud „tükke“. Mudelikoodi W247 kandev uustulnuk on eelkäijast laugema esiosaga, selle kujunduskeel on teostatud sarnases võtmes neljanda põlvkonna A-klassiga ning uus B-klass on ka mõõtudes pisut kosunud, edastades eelkäijat veidi nii pikkuses, laiuses kui ka kõrguses ning telgede vahes.

B-klass võib ju olla oluline, ent maasturite uputuse laineharjal on meil sellest veelgi olulisem uus Mercedes-Benz GLE, mis peaks koos A-klassi sedaaniga jõudma Eestisse veebruaris. GLE saab enesele S-klassi komponentidega vürtsitatud vedrustuse ja tulemas on ka hübriidajamiga versioon, mille puht-elektriline sõiduulatus on 80 kilomeetrit. Sedagi linnamaasturit saab soetada maastikupaketiga; veidi hiljem on põhimudelile järgnemas veel GLE Coupé ja võimas GLE63.

Ehkki peale nimetatud Mercedeste tõmbavad M-B väljapanekus pilke ka kiireks sõiduks loodud nelikveoline Mercedes-AMG A 35 (225 kW/306 hj) ja samasuguse veoskeemiga Mercedes-AMG GT 43 (270 kW/367 hj), on „hõbetähe“ tõmbenumbriks pigem Mercedese esimene elektriajamiga linnamaastur EQC, mis peaks esimeste klientideni jõudma eeloleva aasta teises pooles. 4761 mm pikk nelikveoline EQC kaalub tühjalt 2425 kg, selle kaks elektrimootorit arendavad kokku 300 kW/408 hj ning auto WLTP-sõiduulatus ühe laadimisega on 400 km.

Prantsuse autotootjad on kodusel üritusel alati suure surve all, ent vähemasti Peugeot võib sellel aastal küll kergemalt hingata, sest ettevõtte 4,65 meetri pikkust ideeautot e-Legend Concept nimetavad paljud näituse esiuudiseks, mis elegantsi osas kõiki ülejäänuid varjutama kipub. Selle eeskujuks on tänavu 50. sünnipäeva tähistav ajatute vormidega Peugeot 504 Coupé, kuid ajavaimu tõttu on nüüd loomulikult tegu elektriautoga, millel pealegi kaks autonoomset sõidurežiimi.

Maisemate sõidukite poolel on Peugeot’ esiuudiseks universaalkerega Peugeot 508 SW, mille liigutamiseks läheb lisaks sohvrile jätkuvasti vaja ka sisepõlemismootorit. See ulja joonega universaal jõuab Eestisse eeloleva aasta alguses. 2019. aasta viimases kvartalis tuleb müüki ka kaks Peugeot’ märki kandvat hübriidajamiga sõidukit. HYBRID4 jõustab nelikveolist linnamaasturit Peugeot 3008 ja HYBRID on mõeldud esiveolise Peugeot 508 ja selle universaalkerega teisendi tarvis.

Porsche 911 Speedster läheb tootmisse eeloleva aasta esimesel poolel ja sellest saab üks ihaldusväärsemaid mudelipõlvkonna 991 lõppakorde, sest neid valmistatakse kokku vaid 1948 eksemplari. Auto põhineb avatava katusega mudelil 911 Carrera 4, selle esi- ja tagatiivad, pakiruumi luuk ja mootorikate on valmistatud süsiniklaminaadist ning Speedsteri vabalt hingav kuuesilindriline boksermootor arendab 9000 p/min juures enam kui 500 hj. Autol on kuuekäiguline manuaalkäigukast, väljalaskesüsteem ja  vedrustus pärinevad mudelilt 911 GT3.

Kuid  911 Speedsteri kõrval on Porschel ette näidata ka värskendatud Macan, mis jõuab Eestisse detsembri alguses. Menuki baasjõuallikaks on kaheliitrise töömahuga R4, mis arendab 180 kW/245 hj, seitsmekäigulise automaatkäigukastiga Macan saavutab paigalt 100 km/h 6,7 sekundiga. Auto keskmiseks kütusekuluks lubatakse 8,1 l/100 km (NEDC), mudelivärskenduse üks silmatorkavamaid märke on auto tagaosa kattev „kolmemõõtmeline” LED-paneel. Macani rataste mõõt jääb vahemikku 18-21 tolli.

Renault’ väljapanekus võib tutvuda uuendatud silmnäoga Kadjariga, kui kellegi peaks pildil oleva ideeauto EZ-Ultimo kõrval millegi nii argise jaoks silmi ja aega jätkuma. Viimane on aga autonoomse sõiduga toimetulev elektriauto, mis passib iseäranis hästi linnasiseseks sõelumiseks, nagu ka linnakeskuse ja lennujaama vahel pendeldavaks luksussüstikuks. 5,8 meetri pika ideeauto pikkus on võrreldav Rolls-Royce Phantomiga, sõiduulatus ühe laadimisega olevat peaaegu 500 km.

Škoda avalikustas juba enne näitust kaks sportlikku RS-mudelit, millest esimene on Škoda Kodiaq RS. Selle auto mootoriruumis on Škoda kõigi aegade võimsaim diiselmootor – nelja silindriga mootorist võetakse kahe turbolaaduri abil 176 kW/240 hj -, mis lubas Nürburgringil välja sõita ka seitsmekohaliste linnamaasturite ringirekordi (9 minutit 29,84 sekundit). Nelikveoline Kodiaq RS varustatakse seitsmekäigulise automaatkäigukastiga (DSG), see saavutab kiiruse 100 km/h seitsme sekundiga ja keskmiseks kütusekuluks lubatakse 6 l/100 km.

Teine RS-liitega Škoda on hoopiski. ideeauto Škoda Vision RS, mis annab aimu, kuidas hakkab välja nägema tulevane Rapid – valus pind Ford Focuse ja VW Golfi istmikes. 4356 mm pikkuse auto telgede vahe on 2650 mm, see veereb 20-tollistel ratastel ja pakiruum mahutab 430 liitrit. Pooleteiseliitrisest ottomootorist ja elektrimootorist koosneva ajami koguvõimsuse on 180 kW/245 hj, 100 km/h saadakse paigalt võttes kätte 7,1 sekundiga ja ainult elektriga on sõiduulatuseks kuni 70 km.

Uuest Suzuki Jimnyst on saanud jalapealt suur müügihitt ja autost huvitatutel tuleb ilmselt omajagu kannatust varuda. Kartmatult nostalgialainetel purjetava Jimny ilme sai seesugune ilmselt tänu sirkli ja lekaalide kaotsiminekule ning seda redelraamile istutatud maasturit pole tabanud ka tänapäeva iseloomustav paisumistõbi, sest Jimny mõõdud on eelkäijale väga sarnased. Auto baashind on meil 16 290 eurot, seda saab soetada 1,5-liitrise vabalt hingava ottomootoriga (75 kW/102 hj) ja lisaks viiekäigulisele manuaalkäigukastile on valikus veel neljakäiguline „automaat“.

Toyota väljapaneku fookus on suunatud peale transpordilahenduste ja Toyota Gazoo Racingu tegemiste ka hübriidajamiga autodele. Tegu on iselaadivate hübriididega – nii nimetatakse liiki, mis aeglustamisel teisendab „liigse” kineetilise energiat elektrienergiaks, mida saab hiljem liikumiseks või mugavusvarustuse heaks ära kasutada. Näiteks märtsis meile saabuvat universaali Corolla Touring Sports saab soetada vaid ühe 1,2-liitrise ottomootoriga (82 kW/112 hj), ülejäänud on aga 1,8- ja 2,0-liitrist bensiinimootorit sisaldavad hübriidajamid koguvõimsustega vastavalt 90 kW/122 hj ja 132 kW/180 hj.

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 on saadaval 163 kW/222 hj arendava hübriidajamiga, milles sisaldub 2,5-liitrine bensiinimootor. Hoolimata viimase töömahust lubab Toyota sellise nelikveolise linnamaasturi keskmiseks kütusekuluks 4,5 liitrit 100 km kohta (NEDC-tsüklis). Jaanuaris saabuvat müügihitti saab soetada ka 2,0-liitrise ottomootoriga (127 kW/173 hj) – nii esi- kui nelikveolisena.

Tõsiusksed Toyota fännid teavad juba ammuilma, et Aurise asemel naaseb mudelivalikusse Corolla – luukpära jõuab meile veebruaris ja universaal märtsikuus –, pensionile saadetud Avensist hakkab asendama hoopis aprillis müüki jõudev kaheksanda põlvkonna Camry, mille baashind on 30 900 eurot. Sedagi autot hakatakse pakkuma koos iselaadiva hübriidajamiga, mis sisaldab 2,5-liitrist bensiinimootorit. Veel on eeloleval aastal meieni jõudmas Yarise kahekümnendat juubelit markeeriv varustustase Y20 ning sportlik erimudel Yaris GR Sport.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Elektroonikat täis Peugeot 508 on suurepärane saavutus -- elegantne, rafineeritud ja hea juhtida. Suurimaks puuduseks võib pidada napivõitu tagaistet.