Uudised

Eestit väisas Lexus ES, mis jõuab klientideni jaanuaris

Seitsmenda põlvkonna Lexus ES on pea viie meetri pikkune sedaan, mis edastab eelkäijat nii pikkuses, laiuses kui ka telgede vahes.
Uustulnuka mootorivalik hakkab meil koosnema 160 kW/218 hj arendavast hübriidajamist, millega varustatud mudeli ES300h keskmine kütusekulu on 4,7 l/100 km.
Autode eelmüük juba käib ja mudeli baashinnaks on Comfort-varustuses 44 800 eurot.

BMW 5. seeria konkurent on ehitatud esiveolisele platvormile. Auto nurkadesse paigutatud rattad ning eelkäijast 50 mm pikem telgede vahe annavad reisijate käsutusse avara sõitjateruumiga sõiduki, mis pakub mugavat äraolemist mõlemas reas. Keskmise kasvuga inimesel jääb omasuguse järgi seatud esiistme taha maandudes põlveruumi umbes pooleteise rusika jagu ning hoolimata eelkäijast 5 mm madalamast katusejoonest on piisavalt varu pea kohalgi. Lisaks telgede vahele edestab 4960 mm pikk seitsmes põlvkond vanemat mudelit kapikkuses (65 mm) ja laiuses (45 mm), mis on mõlemad abiks nii sõitjate kui ka nende kompsude mahutamisel.

Eestis hakkab mootorivalik koosnema vaid ühest versioonist: mudeli ES300h hübriidajam sisaldab 2,5-liitrist Atkinsoni tsüklis töötavast bensiinimootorit ning seda täiendavat elektrimootorit. Viimast toidetakse muuhulgas ka aeglustamisel tekkivat kineetilist energiat elektrienergiaks muundades. Ajami võimsus on 160 kW/218 hj. ES300h keskmiseks kütusekuluks lubatakse 4,7 l/100 km. Tagaistme alla kolitud akuplokk võimaldab pakkuda ka eelkäijast suuremat pakiruumi. Sõltumatu vedrustus hoolitseb mugava sõidu ja hea haardevõime eest, varustusse F Sport kuulub isegi näidata adaptiivne vedrustus (AVS).

Sõitjate ruumis tõmbab pilku infolustisüsteemi 12,3-tollise diagonaaliga ekraan, mille menüüdes surfatakse puuteplaadi vahendusel. Seitsmes ES on juba läbinud Euro NCAP turvakatsed, milles teeniti maksimaalne, viie tärni vääriline tulemus. Punktisumma 86,25 on sarnaste sedaanide hulgas üks kõrgemaid, lisaks kümnele turvapadjale ka autode põhivarustusse kuuluva ohutuspaketi Safety System + tõttu. Lisaks täiustatud sõiduraja jälgimisele suudab kõnealusesse paketti kuuluv avariiennetus tuvastada nüüd ka jalgrattureid ja jalakäijaid -- viimaseid isegi pilkases pimeduses, mis pole meie oludes sugugi vähetähtis nüanss.

Fotod: Karl Kirs

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Lexus LS

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Omanäoline esindusauto, mis panustab kohati lausa narruseni detailidesse ja pakub pikemat telgede vahet koos nn äriklassi tagaistmega soodsamalt kui võistlejad seda teha suudavad.