Uudised

Eesti 2019. aasta auto on Kia Stinger!

Ajakirja Tehnikamaailm eestvedamisel valiti "miss" 19. korda
Kia sai kaksikvõidu
Finaalis polnud ühtki linnamaasturit

AutorOlev Toom

Ajakiri Tehnikamaailm on Eesti Aasta Auto valimisi korraldanud 18 korda, kuid seni pole ükski Lõuna-Korea auto pjedestaali ülemisele astmele jõudnud.

Üheksateistkümnendal korral saadi see-eest kaksikvõit – Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii andis Kia Stingerile 80 punkti 352 saadaolevast. Teiseks tuli Kia Ceed 74 punktiga, kuid tema edu kolmanda koha saanud Ford Focuse ees oli kõigest kaks punkti. Peugeot 508 ja Volvo V60 said võrdselt punkte, kuid prantslase tõstis neljandaks suurem esikohtade arv. Kuuenda koha sai Audi A6.

Nagu Tehnikamaailma peatoimetaja Tõnu Ojala alati rõhutab, ei ole selles finaalis kaotajaid, sest tegu on aasta jooksul meieni jõudnud mitmekümne uudismudeli seast valitud kuue paremaga.

Stinger võitis mitmel põhjusel. Kia on selle mudeliga teinud tohutu hüppe edasi. Auto on võimas ja sportlik ning sealjuures täiesti arvestatavalt ökonoomne. Klassikaliste proportsioonidega. Ning -- last but not least -- suure Saksa kolmiku samaväärsed mudelid kipuvad ligi kaks korda kallimalt kätte tulema.

Ka kompaktklassi esindajad Kia Ceed ja Ford Focus olid tõsised tiitlipretendendid. Kolme ülejäänud auto kohta ei saa samuti midagi halba öelda, kuid neil võis puudu jääda terviklikkusest.

Kõrvaltvaatajana on mul veel rõõm märkida, et Aasta Auto finaali ei jõudnud seekord ükski linnamaastur.

Kuid miks Kia Stinger esines Euroopa Aasta Auto finaalis möödunud aastal, Eesti omas aga nüüd? Põhjus on lihtne: Eesti parim auto valitakse nende uudismudelite hulgast, mis jõuavad meile kahe sügisel toimuva Tartu Motoshow' vahel, ning möödunud aastal Stinger "hilines veidi".

Toome ära ka lõppjärjestuse:
1. Kia Stinger 80
2. Kia Ceed 74
3. Ford Focus 72
4. Peugeot 508 46
5. Volvo V60 46
6. Audi A6 34


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Kia Niro HEV

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Niro on säästliku iseloomuga ruumikas linnasõiduk, mille hübriidajamiga ei kaasne suuremaid tagasilööke auto praktilisuse osas. Omaette ostuargumendiks on ka nende autode seitsmeaastane garantii.