Uudised

Kaheksas Porsche 911 – võimsam, kiirem, digitaalne

Musklilisem välimus
„Sada” vähem kui 4 sekundiga
Moodsad digitaalpaketid

Los Angelese autonäituse avamise eelõhtul ilmus esmakordselt avalikkuse ette kaheksanda põlvkonna „üheteistkümnes”. Selgelt eelkäijate disainigeene kandev auto on muutunud jõulisemaks, tema interjöör on küll moodsam, kuid endiselt ajatu.

Kuuesilindriliste turbolaaduriga boksermootorite uus põlvkond sai võimsust juurde. Kütusesüsteemis ning turbolaaduri juures tehtud muudatused peavad samas kütusekulu kahandama. Jõuülekandes töötab uus kaheksakäiguline kahe siduriga automaatkäigukast. Elektroonika võidukäigu tulemustest olgu mainitud märjal teel turvalisemat sõitu võimaldav Porsche Wet Mode, infrapunakaameraga öönägemisseade ning muidugi suur hulk ühenduvust, mis nüüd kasutab ka parveintellekti. Autole pakutakse kolme uudset digitaalteenuste paketti: Road Trip, 360+ ja Impact.

Mudelite Carrera S ja Carrera 4S mootor arendab nüüd 450 hobujõudu (331 kW) ehk 30 hj rohkem kui eelkäija. Paigalt „sajani” kiirendavad mõlemad autod alla 4 sekundi: tagaveoline 3,7 ja nelikveoline 4S 3,6 sekundiga ehk 0,4 sekundit eelkäijast kiiremini. Lisavarustusse kuuluv pakett Sport Chrono kärbib veel 0,2 sekundit. Tagaveolise 911 Carrera S tippkiirus on 308 km/h, neljarattaveoga 911 Carrera 4S on 2 km/h aeglasem. Keskmine kütusekulu „korreleeritud” NEDC-meetodi järgi on vastavalt 8,9 ja 9,0 l/100 km.

Digitaalpakett Road Trip toetab juhti eriliste teekondade kavandamisel, organiseerimisel ja ka navigeerimisel. Marsruudilt pakutakse välja eksklusiivsete hotellide ja restoranide valikuid ning mitmesuguseid vaatamisväärsusi.

Paketi 360+ mõte pole nii selge. See pidavat Porsche-elamuse kandma kliendi igapäevaellu, töötades personaalse elulaadiabilisena, kergendades igapäevaelu ja võimaldades eksklusiivseid elamusi.

Pakett Porsche Impact aga kujutab endast rohelise maailmavaate indulgentside mehhanismi. Tegu on emissioonikalkulaatoriga, mille abil Porsche-omanikud saavad arvutada, kui palju nad peaksid maksma oma süsinikdioksiidi-jalajälje kustutamiseks. Autoomanikele antakse küll vabadus valida, missugusesse rahvusvaheliselt sertifitseeritud kliimaprojekti nad oma raha soovivad matta. (Ja tundub siiski, et krediitkaardilt raha automaatselt maha ei võeta).

Uus 911 Carrera S maksab Eestis 120 400 eurot, 911 Carrera 4S aga 128 400 eurot.  Mõlemat mudelit saab juba nüüd tellida, Euroopa ostjateni (ja müügisalongidesse) jõuavad need tõenäoliselt 13. märtsil 2019. aastal.


Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Porsche Panamera

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Teise põlvkonna Panamera on kiire ja luksuslik, kuid pole oma olemuselt sedavõrd kaasahaarav kui esimese põlvkonna auto.