Uudised

Kiirustage, unetud: suveks on saada viis hea hinnaga erimudelit!

Uuendatud Ford Mustangi erimudel Bullitt valmis linateose viiekümnendaks juubeliks.
Rohelise või musta Ford Mustangi mootoriruumis arendab vabalthingav viieliitrine V8 338 kW/460 hj @ 7250 p/min (529 Nm @ 4600 p/min).
Baashinnaga Bullitt maksab tellides 50 600 eurot, meile on lisaks kahele juba kohalolevale autole eraldatud veel kolm.

Mullu pidas viiekümnendat juubelit legendaarne linateos, milles ettemängitav ligi kümme minutit vältav kuulus tagaajamisstseen on salvestatud lugematute autosõltlaste peanuppudesse. „Bullitt“ paisati Warner Brosi poolt ekraanidele 1968. aastal, mullusel Genfi autonäitusel aga tõi Ford välja samanimelise erimudeli, mida saab nüüd ka Eestis soetada. Euroversiooni baashind on meil autot tellides 50 600 eurot, kohapeal on kohe võtta ka kaks veidi kallimat versiooni (54 810 €), millel on tehasest kaasas alarm, enamat külgtuge pakkuvad Recaro esiistmed ning adaptiivne vedrustus.

Sarnaselt Steve McQueeni sõiduriistale, 1968. aasta Ford Mustang GT-le pakutakse ka selle nooremat sugulast rohelises ülikonnas (Dark Highland Green), kuid soovi korral saate ka musta auto. Erimudel varustatakse kuuekäigulise käsikäigukastiga (kuid auto juhtelektroonika oskab käikude allavahetamisel ise vahegaasi anda), ja selle viieliitrine V8 on tavamudelist pisut võimsam, arendades 338 kW/460 hj @ 7250 p/min. Suurim pöördemoment on 529 Nm @ 4600 p/min ja kiiruse 100 km/h saavutab tühjalt 1818 kg kaaluv Bullitt 4,6 sekundiga (tippkiirus on 263 km/h).

Kõik seesugused autod veerevad tehaseseades 19-tollistel velgedel/rehvidel –ees 255/40 R19 ja taga 275/40 R19. Hea haardevõime eest hoolitseb tagasillas piiratud libisemisega diferentsiaal, mis kuulub samuti baasvarustusse. Sõitjateruumis loob tumblerlülitite, golfipalli meenutava valge käigukanginupu ja erimudeli numbriplaadi kõrval pidulikumat meeleolu ka 12-tollise ekraaniga infolustisüsteem ning näidikutepaneelis ettemängitav temaatiline animatsioon. Ja lisaks mootori poolsele etteastele saab nautida ka Bang&Olufseni 12 kõlariga audiosüsteemi, mis kuulub samuti erimudeli baasvarustusse.

Lähtuvalt piiratud kogusest ja heast taustaloost on tegemist kindlasti tulevase klassikuga, mida võib võrrelda kuulsa eelkäijaga, mis Steve McQueeni roolituna San Francisco tänavatel kahte kurjamit jälitas. Filmis kasutati kahte identset 1968. aasta fastback-kerega Mustang GT-d, millest üks müüdi pärast filmi valmimist maha ja teine – mis sooritas enamiku hüpetest – liikus edasi romulasse. Seejärel puudus nende autode kohta igasugune info, kuniks 2017. aastal ilmus Californias esiti päevavalgele lammutamisele saadetud auto. Erakätesse müüdud masin oli aga kadunud aastajagu kauem, 2018. aasta alguseni.

Viimase omanik Sean Kiernan sai selle auto 2014. aastal päranduseks oma isalt Robertilt, kes auto 1974. aastal pärast filmi valmimist stuudiolt ostis. Sean võttis Fordiga ühendust ja mõne aja pärast esitleti väärikat klassikut juba mullusel Detroiti autonäitusel ja pisut hiljem ka Goodwoodi kiirusefestivalil, kuid seal juba koos uue versiooniga, mis on nüüd Eestiski olemas. Käesolevat uudist võib võtta ka kui investeerimisnõuannet, sest sääraseid mootoreid ei saa enam poest ilmselt väga pikalt, saati siis nii ägeda taustalooga. Ja kui kedagi peaks see säärase auto juures üldse huvitama, siis Ford lubab keskmiseks kütusekuluks 12,4 l/100 km.

Juhul kui nägemata, siis tagaajamise leiab siit:   

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Ford Focus

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Neljanda põlvkonna Ford Focus eristub konkurentidest hea juhitavuse poolest, olles jätkuvasti parim valik nõudlikule juhile, kuid võimaldab ka mugavat sõitu ja pakub mõistlikku praktilisust.