Uudised

Grip Control aitab suruda küüned kamarasse

Peugeot tutvustas juhiabi Grip Control, mis aitab esiveoliste sõidukite haardevõimet parandada.
Grip Controlit võite kohata mudelite 2008, 3008 ja 5008 kaasavara hulgas.
Süsteem lisab auto hinnale mudeli 2008 näitel 500 või 550 eurot, kuuludes kõrgeimal varustustasemel põhivarustusse.

Tänane linnamaasturile sarnaneva auto ostja on pisut veider tegelane, sest on enamasti nõus maksma maasturilaadse „seikluslikuma ilme”, kõrgema isteasendi ja mahuka kere eest, kui aga jõutakse linna- ja pärimaasturitele nime andnud nelikveosüsteemini, siis saab sellest esimene koonerdamise koht. Mis on ka loomulik, sest esiveolised versioonid tulevad odavamalt kätte ja on tagasihoidlikumate joomakommetega, olles reeglina nelikveolistest kergemad –  rääkimata veeretakistusest, kui nelikvedu ei anna kõva kattega teel välja lülitada.

Kuid mida teha siis, kui läheb tarvis paremat haardevõimet, aga puhtatõuline nelikveoline jääb valikust välja? Siis võib olla kasu säärasest elektroonilisest abimehest, mis on kasutusel Peugeot’ mudelitel 2008, 3008 ja 5008. Uhket nime Grip Control kandev juhiabi kujutab endast veojõu- ja stabiilsuskontrollisüsteemide alamprogrammide komplekti, mille seadete valik käib esiistmete vahelisele kulissile paigutatud pöördlüliti vahendusel. Viimasel süttib tuluke vastavalt valitud seadele, kasutaja päralt on režiimid „ESP Off“, „Standard“, „Snow“, „Mud“ ja „Sand“.

Neist esimene võimaldab veojõukontrolli osaliselt välja lülitada ja teist kasutatakse tavaoludes. Ülejäänud režiimide korral püüab aga pardaarvuti parandada esirataste haardevõimet, imiteerides pidurite ja mootori juhtelektroonika abil diferentsiaalilukkude tööd. Režiimis „Snow“ kontrollitakse eraldi mõlemat esiratast, vältides nende puksimahakkamist, režiimi „Sand“ puhul võimaldatakse aga esiratastel pöörelda ligikaudu võrdse kiirusega, imiteerides piiratud libisemisega diferentsiaali tööd. Režiimis „Mud“ suunatakse aga veojõud sellele rattale, mis pole minetanud haardevõimet.

Neid süsteeme sai ka praktikas järele katsuda ja nagu piltidelt näha, annab lõvisiluetti kandvate autodega trügida ka kohtadesse, kuhu üks eeslinnas resideeruv „koolibussi“ juht ei roni isegi halvas unenäos. Grip Control parandab läbivust ja on lisaks paigaltvõtule abiks ka kallakutel ja rööbastest välja keerates. Ent seesuguse süsteemi saate enda autole tasuta ka korralike rehvide ja oma sõiduoskuste lihvimise kaasabil. Testiraja kõige järsem tõus õnnestus nimelt vallutada siiski ILMA elektroonika abita, kuna Grip Control on ohutusest lähtudes üsna ettevaatlikus seades.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508 SW

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Universaalkerega Peugeot 508 SW on hea auto, millel on lisaks isikupärasele välimusele ka kvaliteetselt koostatud omanäoline interjöör, suur pakiruum ja sitked mootorid.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)