Uudised

Volkswagen lubab uudiste küllast hooaega

Aprillis jõuab Eestisse linnamaasturilaadne T-Cross, mis edestab väikeautot VW Polo pikkuses 54 millimeetriga.
Kevadel alustatakse elektriauto ID. tellimuste vormistamisega ja üsna pea jõuab siiakanti ka elektriajamiga e-Crafter, mille kandejõud jääb vahemikku 970-1720 kg.
Uuendatud Volkswagen Passat peaks Eestisse jõudma kolmandas kvartalis.

Mullu müüdi üle maailma kokku 6,2 miljonit uut Volkswagenit ja kui liita sellele arvule ka kontserni kuuluvate tarbesõidukite müük, siis saame kokku ligi kümme miljonit autot. Eesti, Läti ja Leedu panus näib selles esmapilgul olevat küll üsna tühine – VW maaletooja Moller Baltic Import esindajate sõnul müüsid nad mullu Baltimaades 11 994 autot –, ent protsentides on mullune müügitulemus hoopis ilusam, sest ettevõtte müügitulemus kosus meie regioonis 20 % ja käive peaaegu 17 %. Paisuva mudelivaliku najal loodetakse käimasoleval hooajal näha veel paremaid tulemusi ja Volkswageni uudiseid saab iseloomustada kolme märksõnaga: värvid, kiirus ja elekter. Kuid enne nende märksõnadeni jõudmist olgu mainitud veel see, et lettidele on juba jõudnud erimudel Amarok Hunter, millel kaasavara sisaldab enam kui 8000 euro eest varustust ning kolmandas kvartalis peaks siiakanti saabuma ka uuendatud VW Passat.

Aga nüüd märksõnade juurde tagasi: uute värvide eest hoolitseb uus linnamaastur T-Cross, mis peaks jõudma Eestisse aprillis ja mille baashind on 15 990 eurot. Esiveoline T-Cross on VW Polost 54 mm pikem (4108 mm) ja praktilist väärtust lisab autole tagaiste, mida saab edasi-tagasi sõidutada 140 mm ulatuses. Sõltuvalt tagaistme asendist on pakiruumi maht 385-455 liitrit, mida saab tagaistme seljatuge maha käänates kasvatada 1281 liitrini. Auto baasjõuallikas on liitrise töömahuga ottomootor, mida pakutakse kahes võimsuses (1,0 TSI, 70 kW/95 hj ja 85 kW/115 hj). Lisaks sellele kolme silindriga jõuallikale tuleb valikusse üks nelja silindriga ottomootor (1,5 TSI, 110 kW/150 hj, aastast 2020) ja diiselmootor (1,6 TDI, 70 kW/95 hj). Sõltuvalt varustusest ning kliendi soovist varustatakse T-Cross kas viie- või kuuekäigulise käsikäigukastiga, mille kõrval on valikus seitsmekäiguline „automaat“ (DSG-käigukast).

Kiiruse eest vastutab aga erimudel Golf GTI TCR, mille samanimeline ringrajaversioon on noppinud kaheliitriste turismiautode karikasarjas ehk endise turismiautode MM-võistluste mantlipärijas kahel aastal kuldmedali. Golf GTI TCR kaheliitrine ottomootor arendab 213 kW/290 hj, millest piisab, et esiveoline kuumpära saavutaks kiiruse 100 km/h 5,6 sekundiga. Auto varustatakse 7-käigulise DSG-käigukastiga, selle tippkiirus on 250 km/h ning juhul, kui sellest ei peaks piisama, saab lisatasu eest tippkiirusele 10 km/h jagu lisagi. Samuti täiendab kiirete Volkswagenite ridu Genfi autonäitusel esitletav T-Roc R. Kui neid ridu juhtub aga lugema mõni maksujõuline rallisõltlane, siis saab ta veel soetada 170 000 eurot maksev Polo GTI R5, enne kui neljakümnest autost koosnev seeria läbi müüdud saab. Baltimaadesse on neid seni ostetud juba tervelt kolm, millest kaks läks Lätti ja üks Leetu.

Elektriautode poolelt alustatakse lähiajal Golfi-mõõtu elektriauto ID. broneeringute vormistamisega ja esimesed õnnelikud peaksid sõiduki kätte saama järgmise aasta alguses. ID. sõiduulatuseks lubatakse ühe laadimisega 400-600 km. Broneeringu võib hiljem ka tühistada, sest maaletooja hinnangul saab vähemasti alguses ostusurve olema suurem kui tehase tootmisvõimekus. Sama häda kummitab ka VW Craftereid koostavat vabrikut Poolas, mille „kätetööst“ jõuab meie turule üsna pea ka 100 kW arendava elektriajamiga varustatud e-Crafter (alumisel pildil). Sõltuvalt versioonist jääb e-Crafteri kandevõime vahemikku 970-1720 kg. Säärane auto võiks sobida näiteks kullerfirmadele, sest mudelilt e-Golf laenatud akuplokk võimaldab e-Crafteril läbida ühe laadimisega ca 170 km, mis on siinsete kullerite päevasest läbisõidust üle kahe korra enam. Tarbesõidukite poolelt peaks teisel poolaastal meieni jõudma ka uuenduskuuri läbinud T6.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi