Uudised

Uus Peugeot 208 saab lisaks sisepõlemismootoritele ka elektriajami

Eelkäijast 40 mm pikem uustulnuk jõuab Eestisse eeloleval sügisel.
Mootorvalik hakkab koosnema ühest elektri- ja kahest sisepõlemismootorist, bensiini põletavat 1,2-liitrist pakutakse kolmes võimsuses.
Autot saab ainult viieukselise luukpärana.

Uus 208 peaks Eestisse jõudma eeloleval sügisel ja lisaks tavapärastele otto- ja diiselmootoritele hakatakse seda pakkuma ka elektriajamiga. CMP-nimelisele platvormile ehitatav väikeauto on eelkäijast 40 mm pikem ja 30 kg kergem ning tuleb müüki ainult esiveolise viieukselise luukpärana. Sarnasele alusele ehitatakse ka Citroën DS 3 Crossback ja järgmine Opel Corsa, mis võivad samuti saada elektrilised jõuallikad.

Esialgu hakkab mootorivalik koosnema kolmest jõuallikast. Kolme silindriga 1,2-liitrist ottomootorit hakatakse pakkuma kolmes võimsuses. 55 kW/75 hj arendav versioon on saadaval viiekäigulise käsikäigukastiga, 74 kW/100 hj versioonile on lisaks kuuekäigulisele käsikastile saadav ka kaheksakäiguline automaatkäigukast. Viimasega komplekteeritakse ka võimsaim bensiinimootor, mis arendab 96 kW/130 hj.

Lisaks ottomootorile on valikus 1,5-liitrine diiselmootor (R4, koos kuuekäigulise käsikastiga) ja elektrimootor, millega varustatud e-208 võimsus on 100 kW/136 hj. Säärane ajam annab juhi käsutusse kolm sõidurežiimi (Eco, Normal ja Sport), millest kõige sportlikuma korral saavutab e-208 kiiruse 100 km/h 8,1 sekundiga. Elektriline 208 varustatakse 50 kWh mahutava akuplokiga, mis peaks võimaldama läbida ühe laadimisega kuni 340 km (WLTP).

Akuploki garantii kestab 8 aastat või 160 000 km, mille kestel peaks olema tagatud vähemalt 70% algsest mahtuvusest. Elektrilise 208 ostjal ei tule tingida ka ruumikuses, sest akuplokk asub auto põranda all ja interjöör on sisepõlemismootorit kasutavate sugulastega samasugune. Tavapärasest kodusest pistikupesast (230 V) peaks saama akuploki laetud 16 tunniga. 100-kW laadimisseadmega kuluvat 80% saavutamiseks aga vaid 30 minutit.

Auto tuuakse turule viies varustuses – Access, Active, Allure, GT Line ja GT. Muidugi leiate interjööris i-Cockpiti, mille kõige silmatorkavamaks osaks on väike rooliratas ja üle selle paistev näidikuplokk. Uus 208 teeb tänu elektrooniliste juhiabide arengule pika sammu autonoomse sõidu suunas, armatuurlauale võib sõltuvalt tengelpungast tellida puuteekraani diagonaaliga 5, 7 või 10 tolli.
  

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Peugeot 508 SW

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Universaalkerega Peugeot 508 SW on hea auto, millel on lisaks isikupärasele välimusele ka kvaliteetselt koostatud omanäoline interjöör, suur pakiruum ja sitked mootorid.

Kasutatud auto testid

Peugeot 307 (01-07)