Uudised

Euroopa 2019. Aasta Auto on Jaguar I-Pace

60-liikmeline žürii valis võitjaks Jaguari elektri-linnamaasturi
Samuti 250 punkti saanud Alpine A110 sai vähem esikohti
Kia Ceed jäi napilt kolmandaks

Täna, 4. märtsil kuulutati Genfis enne rahvusvahelise autonäituse pressipäevade avamist välja Euroopa 2019. Aasta Auto.

Tänapäeva suundumusi arvestades pole ime, et võitjaks tuli elektriajamiga linnamaastur – Jaguar I-Pace. Kuid märkimisväärne on, et ehtsat sportautot Alpine A110 õnnestus „kassil” edestada ülinapilt.

Nii briti linnamaastur kui prantsuse sportauto said žüriilt ühepalju punkte, mistõttu võitja määras saadud esikohtade arv, ja neid oli Jaguaril 18 Alpine’i 16 vastu. Niisiis tehti ajalugu kahel viisil: esmakordselt läks esikohta punktiarvestuses jagamisele ja esmakordselt sai Aasta auto tiitli Jaguar.

Jaguari disainijuht Ian Callum ütles: „Miks inimesed üldse imestavad, kui elektriautod sääraseid auhindu võidavad? See on tulevik ja me peaksime hoopis kõik sellega leppima.”

Ta lisas: „See oli kogu meeskonna jaoks suurepärane auto nii konstrueerimisel kui arendamisel, sest tegu on seniolematule autopõhjale ehitatud seniolematu uue sõidukiga. Minu jaoks on 40 sel alal töötatud aasta jooksul tegu kõige vaimustavama autoga, mille kallal olen töötada saanud.”

Nii I-Pace kui A110 said žüriilt 250 häält. Õige napilt jäi kolmandaks Kia Ceed 247 häälega. Neljas oli Ford Focus (235 häält). Ülejäänud finalistid –Citroën C5 Aircross, Mercedes-Benzi A-klass ja Peugeot 508 – jäid kaugemale maha.

Euroopa Aasta Auto valimist korraldab seitse olulist (auto)ajakirja: Auto (Itaalia), Autocar (Suurbritannia), Autopista (Hispaania), Autovisie (Holland), L'Automobile Magazine (Prantsusmaa), Stern (Saksamaa) ja Vi Bilägare (Rootsi). Žürii koosnes sel aastal 60 liikmest. Algust tehti 55 aasta eest – 1964. Aasta Auto oli Rover 2000.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Ford Focus

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Neljanda põlvkonna Ford Focus eristub konkurentidest hea juhitavuse poolest, olles jätkuvasti parim valik nõudlikule juhile, kuid võimaldab ka mugavat sõitu ja pakub mõistlikku praktilisust.