Uudised

Laitse RallyPark avas ohutu sõidu koolitust võimaldava harjutusväljaku

Rajatise teeb unikaalseks graniitplaatidega kaetud osa, mis võimaldab teha sõiduharjutusi libedale sarnanevates oludes.
Esmalt pakutakse ohutu sõidu koolitust, alates maist kavatsetakse alustada ka libedasõidu algastme koolitusega.
Lisainfot leiate aadressidelt info@laitserallypark.ee ja soidukool@laitserallypark.ee.

Laitse rallipargis on nüüd lisaks muudele teenustele avatud ka suur harjutusplats, mis võimaldab jäljendada libedaid olusid, mis on vajalik erinevate sõidukoolituste läbiviimiseks. Pealinna autokoolide jaoks on see hea uudis, sest kui Männiku liberada peaks olema broneeritud, ei pea kogemuste jahil sõitma enam rohkem kui 100 km kaugusele. Pealegi asub kõnealune teemapark Tallinnast piisavalt eemal, et juhtimisõiguse taotlejad saaksid sinnasõidul lihvida oma maanteesõiduoskusi. Uute sohvrite koolitamisega tegeletakse rallipargis endaski ja kui esialgu käib jutt B-kategooria juhilubadest, siis alates mai lõpust on võimalik alustada teistelgi kursustel, mille edukas läbimine võimaldab teil ausa näoga tsikli selga või veoauto rooli taha istuda.

Õppeväljaku teeb unikaalseks graniitplaatidega kaetud osa, mis on aluspinnale liimitud ja mida annab märjaks kastetuna kasutada erinevate sõiduharjutuste jaoks. Platsi suurus võimaldab neid teha ka maanteekiirustelt, sest kiiruse 90 km/h saavutamine pole piisava hoovõturaja tõttu probleem ka liitrise ottomootori ja manuaalkäigukastidega varustatud Nissan Micratele, mida õppeväljakul kasutatakse. Kastetud graniidi eeliseks on püsiv haardetegur, sest kui epovaiguga kaetud platsidel võib pidamine teatud tingimuste korral paraneda, püsib see lihvitud „kivipinnal“ muutumatuna, kuniks viimane kuivanud pole. Mis teeb õppimise lihtsamaks, sest auto käitumine on etteaimatav ja õppurite jaoks ei tee ülesannet keerulisemaks haardevõime ootamatu paranemine.

Algastme libeda sõidu koolitustega kavatsetakse alustada maist, praegu pakutakse aga ohutu sõidu koolitust, mis aitab kogenud juhidki tagasi maa peale tuua, eriti kui teooria omandamisest üksjagu aega möödas on. On teil meeles, kui palju kasvatab pidurdusteekonda tühine kiirustamine, kui näiteks sõidate asulas lubatust 10 km/h kiiremini? Õige vastus on üheksa meetrit – 28 versus 37 meetrit – mis näib esmapilgul väike, ent punktis, kus kuuleka juhi auto on juba peatunud, on rikkuja auto kiiruseks veel 40 km/h. Mis tähendab, et eriti halbade asjaolude kokkulangemise korral lõpeb säärane õnnetus kümnest jalakäijast neljale surmaga. Tegelikus elus on jääkkiirus ehk suuremgi, sest nii auto seisukord kui ka juhtide reageerimiskiirused on kaugel ideaalsetest.

Ohutu sõidu kursus sisaldab loengut ja sõiduharjutusi ning selle hind on inimese kohta 80 eurot. Soovi korral saab sellega siduda ka esmaabikursuse. Viimane on vajalik üksi seepärast, et staažikatele sohvritele omal ajal õpetatu ning praegu kasutatavad võtted on erinevad ning tihti on just õnnetusejärgsed esimesed minutid need, mis kannatanu ellujäämise seisukohast määrava tähtsusega. Sedagi kursust alustatakse loenguga, mida täiendavad õppevahendid ja näited kiirabi tööst. Alati kulub aega nii väljakutse edastamiseks kui ka abistajate saabumiseks ja neil minutitel sõltuvad abivajajad vaid kaasliiklejast, kes peaksid oskama sulgeda verejooksu ning vabastada hingamisteid. Esmaabiga saab igaüks ise tutvuda ka lehekülje ennetaja.ee vahendusel.

Vaata autofirmade sooduspakkumisi

Seotud artiklid

Autode test

Ford Focus

What Car? Says Hinnatud 4-ga 5-st

Neljanda põlvkonna Ford Focus eristub konkurentidest hea juhitavuse poolest, olles jätkuvasti parim valik nõudlikule juhile, kuid võimaldab ka mugavat sõitu ja pakub mõistlikku praktilisust.