Kui neljanda põlvkonna Audi A8 oleks James Bond, siis poleks meil ühtki luuregeeniusest vestvat filmi.
Peaosatäitja oleks kaameramehe jaoks sedavõrd diskreetse välimusega, et operaator üritaks meeleheitlikult kaamerasse püüda värvikamaid tegelasi ning igavusse kuhtuval vaatajal tuleks näha filmist filmi, kuidas baarimees eikellelegi vodka-martinisid kokku vuhib või kuidas piltilusad Bondi-tüdrukud pidalitõbise kombel omaette tantsu vihuvad. Ehkki nii lühema kui ka pikema telgede vahega uustulnukad on eelkäijast 37 mm pikemad ning pisut kõrgemad – baasmudel 13 mm ja pikema telgede vahega isend 17 mm – näib uus kujundus auto mõõtmeid kahandavat, mistõttu on koolitamata silmal seda lihtne parkimisplatsil Audi A6-ga segamini ajada.
Mis võib olla omaette vooruseks, sest nii saate nautida Audi puu kõige kõrgemal oksal küpsenud vilja, ilma et kaaskodanike kadedusradar seierid punasesse viskaks. Jah, see ei ole nii suur ja majesteetlik kui Mercedes-Benzi S-klass, kuid sohvri vaatevinklist näib praegu olevat parim Saksa päritolu noobelsedaan just Audi, sest see on mudelina teistest uuem (ülevaade on koostatud 2018. aasta märtsis), hoomatavalt soodsam ja pakub libedal pinnal niivõrd kaasahaaravat sõitu, et näib oma mõõtudes veelgi kahanevat. Vana mudeliga seovad teda vaid kaks kohendatud V6-mootorit – kolmeliitrine turbodiisel ja sama töömahuga ottomootor –, muus osas on aga tegu täiesti uue autoga, millesse kätketud tehnoloogia on A4 ostja päralt ehk alles 4-5 aasta pärast (hinnad on esitatud seisuga märts 2018).
Leht 1/4